Gå til innhold

Kjøpt meg Corolla!!!!

Ranger emnet

KennethA

Anbefalte innlegg

Ja, da var jeg lykkelig eier av en A til B bil. 89` Corolla med 1,6 liters motor. (4A-F tror jeg) Bilen har gått 190k og er veldig stygg utvendig og totalt fravær av ekstrautstyr. ;-) Men motoren går stille og fint, og ikke no ulyd fra drivverk. Er det E09 denne modellen heter?

Siden jeg er høyskolestudent på beskjedent busjett legger jeg ikke i noe penger i vinter annet enn et par 6x9 høytalere, men når sommeren kommer vil jeg ha no mer krutt.

Så til spørsmålene:

1. Noen som veit hvilken GTi motor som sklir rett i denne?

2. Er drivverket det samme?

3. Er det knotete å ettermontere servo?

4. Blir bilen fin og stiv med senkefjører og bedre dempere?

Takker for svar. Blir sikkert fler spørsmål etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny Corolla!

Modellen heter E90.

Sørsmål 3.

Det er litt jobb, men fullt mulig.Du trenger ny tannstang, servo pumpe, rør som forbinder dette + sikkert noen småting til. Dette kan du ta fra en lik bil som har servo.

Spørsmål 4

Ja.Blir bedre kjøreegenskaper,ligger bedre på veien. Men blir mindre komfort på ujevn vei og over humpler.

Legg ut noen bilder da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var jeg lykkelig eier av en A til B bil. 89` Corolla med 1,6 liters motor. (4A-F tror jeg) Bilen har gått 190k og er veldig stygg utvendig og totalt fravær av ekstrautstyr. ;-) Men motoren går stille og fint, og ikke no ulyd fra drivverk. Er det E09 denne modellen heter?

Siden jeg er høyskolestudent på beskjedent busjett legger jeg ikke i noe penger i vinter annet enn et par 6x9 høytalere, men når sommeren kommer vil jeg ha no mer krutt.

Så til spørsmålene:

1. Noen som veit hvilken GTi motor som sklir rett i denne?

2. Er drivverket det samme?

3. Er det knotete å ettermontere servo?

4. Blir bilen fin og stiv med senkefjører og bedre dempere?

Takker for svar. Blir sikkert fler spørsmål etterhvert.

Gratulerer med ny bil! :cheers

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4a ge er motoren som sitter i gti utgaven, yter mellom ca 125 - 140 hk ut fra hvilken modell den kommer fra.

Drivverket er litt mindre på vanlig corolla en gtien, også er det noe med at det er fler riller i drivleddene på gti en vanlig 1,6 så det må bytte hvis det er aktuelt med og bytte motor...

MvH

GT twin cam

Toyota Corolla GT (85)

Lenke til kommentar
Del på andre sider