Gå til innhold

ca. hvor mange hk tåler en orginal diff.?

Ranger emnet


Volvo_Lars!!

Anbefalte innlegg

Org diff UTEN sperre holder også til 400Hk en liten stund!!!!! Men det skal da ikke så mange bytter til før man har spart både tid og penger om man hadde invistert i en SKIKKELIG en fra starten av!!!!!! SÅ det så..... er så frykteli kjipt å bli tauet av banen pga at bakakselen ligger i deler en plass mellom forige sving og deg! :) Snakker av erfaring!!!!!!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kryssene inni orginalsperra tåler ikke hardt bruk med en B21 engang. Dårlige greier!

storebroren min har en b21et som er litt trimma og orginal sperre på 245'n hans.Og har er ikke akkurat snål på å bruke spærra heller..har holdt ganske så lenge nå.er et par år siden har kjøpte bilen.Er jo ikke akkurat snakk om bilbane bruk men på tværra i byen og rundt om hær jeg bor...:)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har tydelig vis misforstått et lite sekund her..

 

En orginal diff fra volvo, er ikke en sperr, den heter Anti-Spinn, og er beregnet på å gjøre bilen mer fremkommelig på snø føre..

 

IKKE til å spinne å herje med slik som mange gjør.. Så kan ikke akkorat komme å klage over at den er noe drit når det ikke er det den er laget for..

 

Men knuser du en true track da kan du begynde og snakke om dritt diff...

 

Den orginale er ment som "en hjelpende hånd" om vinteren.

Og den fungerer sykt bra også! Testa min i går, ca 1mm spor på sommerdekk, kommer opp alle bakker der hvor den andre ikke klarer halvparten med nesten Nye sommerdekk!

 

Og igjen, orginal diffen er ikke beregnet på å herje med!!!!!

Kjøp en skikkelig "sperre" og herj ivei og ikke klag på ANTI-SPINN som er beregna på SNØ.

 

Men for all del.... Knus antispinnen din om du vil! Men du vil angre til vinteren;)

 

flushit

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginale Volvo- sperra er jo den samme som SAM selger, bare med forsterket lamell sats. Min er forsterket med 200 NM lamellsatsen og nye kryss. Og de kryssene ryker! SAM selger disse som RALLY og RACING sperrer.

Men spørsmålet var jo hvor mye denne tåler. Greit, kan jo si at den tåler 800 HK, men da må du ikke herje med den. Fordi den blir ødelagt... Dvs, da tåler den jo ikke det! Jeg har 426 HK og brukte den ikke hardt, men den ble ødelagt.

 

Konklusjonen her er vel at skal du ha en potent motor, og kjøre deretter, så kjøp deg f. eks. en True Track sperre.

 

PS. I Volvos brosjyrer så står det at sperre ikke skal monteres i turbo biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Org diff UTEN sperre holder også til 400Hk en liten stund!!!!! Men det skal da ikke så mange bytter til før man har spart både tid og penger om man hadde invistert i en SKIKKELIG en fra starten av!!!!!! SÅ det så..... er så frykteli kjipt å bli tauet av banen pga at bakakselen ligger i deler en plass mellom forige sving og deg! :) Snakker av erfaring!!!!!!

Hehe.. Sant det :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de ble fort slitt...

 

 

...fordi det er LAMELLER der, som slites jo mere de overfører krefter.

 

Rallycross gutta pleier å shimse opp original lamellpakke så hardt de klarer, men da kan man jo forsåvidt like godt bare sveise dritten. Skal du ha brems som varer så må du ha Sellholm eller "finn-diff", "finnediff".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...fordi det er LAMELLER der, som slites jo mere de overfører krefter.

 

Rallycross gutta pleier å shimse opp original lamellpakke så hardt de klarer, men da kan man jo forsåvidt like godt bare sveise dritten. Skal du ha brems som varer så må du ha Sellholm eller "finn-diff", "finnediff".

Yepp. Helt enig med du :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår