Gå til innhold

ca. hvor mange hk tåler en orginal diff.?

Ranger emnet


Volvo_Lars!!

Anbefalte innlegg

Hva med en slik, dette er ALLE delene som trengs...men denne kobler 100% sålenge man bruker gasspedalen...

 

Sdk-Lockrightfs.jpg

lockright5.jpg

diagram.gif

 

 

EDIT: dette over gjelder mer for offroad-bruk, denne er vel mer aktuell for "normal" bruk: http://www.powertrax.com/nsspec.htm

 

Det er flere om kjører med det på volvo. Ulempen ser du i pkt C, i en sving koples det ene hjulet fra, slik at det bar er 1-hjulstrekk. Det er ikke noe differensial i hverken Lockright eller No-Slip. Dette gjør at du går mellom 1-hjulstrekk og full låsing. Har aldri kjørt en bil med slik selv, men jeg kan tenke meg det ikke er noe særlig å skulle dra bilen ut av en sving i høy hastighet med dette. I stedet for en fin liten styresladd så banker det til......

 

Prisen på en No-Slip er nesten like høy som en truetrac, men det er jo mer jobb å sette i en slik. Det går fint å installere ny differensial selv, men det krever en indikatorklokke, mikrometer, avtrekkere og momentnøkkel som minimum. Så lenge du ikke bytter kronhjulet kan du la pinionen sitte igjen. Jeg har satt inn diffbrems etter en gjør-det-selv oppskrift i et firhjulstrekkblad "Petersens 4-Wheel And Offroad". Det gikk helt fint. Hona opp senterringen til de gamle lagra slik at det var lett å ta disse av og på når jeg skulle finne riktig shimsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

no-slip er ikkeno problem å få tak i her på berget til ca 2 000...

 

hvis man vil ha det orntlig med en truetrack, bør man på verksted, og det koster fort 3-4 000 bare i montering...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no-slip er ikkeno problem å få tak i her på berget til ca 2 000...

 

hvis man vil ha det orntlig med en truetrack, bør man på verksted, og det koster fort 3-4 000 bare i montering...

 

2000? Hvor da, det hørtes jo interessant ut! Har en bil til jeg kunne ha tenkt meg litt extra traction til nå på vintern.

 

Sjekka på summit:

 

no-slip $415

truetrac heavy preload $365

 

4000 for å montere synes jeg var dyrt. Da hadde jeg heller kjøpt verktøy prøvd selv. Som jeg skrev over så var det ikke noe heksekunst så lenge man slipper å ta ut pinionen. Mislykkes man skjer det ikke noe værre enn at det begynner å ule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) kontakter hjelper alltids... :)

 

neida, det er prisen det vil koste om man går sammen om en hel container (ca 12 meter husker ikke nøyaktig) dytter inn 2 (små)biler og en hel masse drit...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeh, har orginal spærre, eller diffbrems e det nu vell, fra en noen og nitti 240/245?)

 

å som brodern sei en plass i "tråden" hær har æ aldri vært plaga med den (bank i bordet;), å har vell så godt som sia æ kjøpt biln lå bredt i allslags vær!

 

Bilde%2857%29.jpg

burn2.jpg

burn1.jpg

 

vi (æ å 245en) har nu forøvrig 5 årsjubileum, snart.. kjøpt den nemmelig

20.01.2001 (derfor æ huska det, 2001-2001 seru??)

 

så da bi det vell litt ekstra fuel å litt rydding kos på oss da på den store dagen!!!

dessuten så får æ kanskje fixa veteranforsikringa oxo tell min kjære tell da, så da bi det jo bærre vellstand å kos

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers tåler m45 ~180hk sies det.

 

Dog, sier noen folk at den tåler drittmye, men 180hk skal den ialleall tåle.

Hvor mange nm den tåler, er et annet spørsmål.

 

Jeg hadde M45 kasse på AT'en, den hadde vell mellom 200-210 hk. Jeg kjørte forholdsvis hardt med den og kassen holdt. Da hadde jeg forsterket Sachs clutch. Klarde og ryke en mellommaksel, men ikke kassen.

 

Kjører M46P kasse på ET motoren jeg bygger nå, den skal mappes med 0.8 i trykk, med A kam, planet topp og justerbar BTR.

 

Hadde og 1030(regner jeg med) bakaskling som har stått på siden bilen var ny i -84. Den har enda ikke laget noen ulyder eller lekket olje. Bilen har hatt turbo de sisste 6 åra. Skal bytte til en -91 1031 snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår