Viking067 Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Skal visstnok bl.a ta opp de høye bøtesatsene og lovligheten i disse! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carinaballerina Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 så det akkurat på nyhetene jeg også :) Siter 1999 -Audi tt 1,8 turbo 1988 -Audi 100 2,3l (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Ser på dette nå. Er helt enig i dette, det er en grunn til at det ikke var Dørums departement som bestemte bøtesatsene, men Per Kr. Foss' departement. Dette har gnagd i bakhodet mitt siden satsene kom.. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carinaballerina Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Det var så bra når han sammenlignet Sverige og Norge, det er jo sant da.. De ha nesten like lave tall når det kommer til trafikkskader, og Sveriges dyreste bot er billigere enn Norges laveste.. Siter 1999 -Audi tt 1,8 turbo 1988 -Audi 100 2,3l (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Det som irriterer meg mest er egentlig skyhøye bøter for trimming av moped, det rammer virkelig de (økonomisk) svakeste.. Mener den høyeste boten du kan få i Latvia er ~120 kroner :) Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 dette er jo helt kvalmt og se på....høye bøter og fotobokser hjelper ikke....er da bedre med gulrot enn pisk?? ned med bøter og bort med fotobokser og bedre veier nå!!!!!!!!!! Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carinaballerina Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 mye bra som står på de tekstmeldingene som kommer inn ass.. " Merkelig at man får 5200kr i bot for å kjøre på rødt lys, mens man får 3000kr i bot for å ha på seg amfetamin".. det er jo sant..! Greit å ha fotobokser, det syntes jeg, men er det rart folk kjører fort? Ved meg er det nå 60km/t på trondheimsveien, der det vanligvis er 80.. huhei, miljøfartsgrense et halv år, idioti!! Siter 1999 -Audi tt 1,8 turbo 1988 -Audi 100 2,3l (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 ble bla bla bla .. har dere ikke råd til å betale boten har dere ikke råd til å eie bilen .. så STFU jeg vil bare ha bort fotoboksene jeg .. og det er barefordi gjennomsnitts farta forbi fotoboksene i vestfold er 20kmt lavere enn fartsgrensa.. og DET! er en av de store årsakene til at trafikken ofte står i vestfold Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 mye bra som står på de tekstmeldingene som kommer inn ass.. " Merkelig at man får 5200kr i bot for å kjøre på rødt lys, mens man får 3000kr i bot for å ha på seg amfetamin".. det er jo sant..! Greit å ha fotobokser, det syntes jeg, men er det rart folk kjører fort? Ved meg er det nå 60km/t på trondheimsveien, der det vanligvis er 80.. huhei, miljøfartsgrense et halv år, idioti!! Personlig syns jeg straff for konsum av et rusmiddel er helt bak mål, om det ikke er snakk om omsetning. Men det er for dyrt å kjøre for fort, og personen med god råd, vil neppe bry seg veldig mye heller... Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche_dude Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 mye bra som står på de tekstmeldingene som kommer inn ass.. " Merkelig at man får 5200kr i bot for å kjøre på rødt lys, mens man får 3000kr i bot for å ha på seg amfetamin".. det er jo sant..! kan også legge til følgende: røyking av hasj: 2500,- bot urinering på offentlig sted: 3000,- hvis disse idiotene virkelig brydde seg om trafikksikkerhet, så ville hver krone i bot inn i kassa gått til utbedring av veinettet. til daglig så kjører jeg vogntog over hele oslo/østlandet/sørlandet, litt avhengig av hvem jeg jobber for. for en mnd tid siden så kjørte jeg containere til kr.sand. dro fra oslo på kvelden, bytta der nede og opp igjen. når jeg kjørte så holdt jeg mer øye på veikanten pga dissa forbanna fotoboksene enn det jeg gjorde på veien, tragisk men sant. DET er ikke trafikksikkert. men for de som er lokalkjente, så må jeg si at den beste strekningen på hele veien er over brokelandsheia. der er det 90 sone, masse lys og fysisk skille mellom fartsretningene (og ingen fotobokser) hadde mer veier vært sånn, så hadde det vært det beste for å få ned trafikkskadde. ikke fotobokser som står gjemt bak busker og skilt, og rævdilterne til politikerene som ligger på lur med laseren sin på fine lange oversiktlige strekninger. jeg har all respekt for å ha fotobokser, la oss si, ved barneskoler, det er DER de trengs. heia norge... :ex_machin Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carinaballerina Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 ble bla bla bla .. har dere ikke råd til å betale boten har dere ikke råd til å eie bilen .. så STFUjeg vil bare ha bort fotoboksene jeg .. og det er barefordi gjennomsnitts farta forbi fotoboksene i vestfold er 20kmt lavere enn fartsgrensa.. og DET! er en av de store årsakene til at trafikken ofte står i vestfold joda, skjønner det..! burde blitt tatt i fotoboks om du lå 10km/t eller mer over fartsgrensen og 10km/t under eller mindre.. Er jo så mange som tror de blir knipset bilde av om de kjører i fartsgrensen, skaper mange farlige situasjoner..! Siter 1999 -Audi tt 1,8 turbo 1988 -Audi 100 2,3l (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Hvis man blir tatt for urinering på offentlig sted i tønsberg, bør man insistere på at man egentlig nappa i løken.. Bota for urinering er vel 10 k ellerno, og ronkeboten er vel på 3....:) slik var det ihvertfall da jeg gikk på vgs (nei, jeg har aldri fått bøter) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas` Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 10k for å pisse offentlig?? Nei, nå tror jeg du har drømt gutten min! Siter 90 Vw Golf 2 1.6 4-dørs X-87' Mazda 929 2.2 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 10k for å pisse offentlig?? Nei, nå tror jeg du har drømt gutten min! Skvett litt foran politiet i Tønsberg en sommerkveld så kan du komme tilbake og si om han tok feil eller ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hovik Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Er opptil hver enkelt kommune hva bøtesatsen for å pisse offientlig, etc. skal være. Tønsberg, Kragerø og visse andre tror jeg har satt den til 10k. Hovedsaken her er vel å ikke godta trafikkbøter intill denne saken er avgjort, med henvisning til saken. Siter - 1991 Toyota Mr2 ( selges ) - 2007 BMW 335i - 2009 Honda Odyssey ( fruens ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg