Gå til innhold

Tabloid på TV2 kl 18:55

Ranger emnet

Viking067

Anbefalte innlegg

Det som irriterer meg mest er egentlig skyhøye bøter for trimming av moped, det rammer virkelig de (økonomisk) svakeste..

Mener den høyeste boten du kan få i Latvia er ~120 kroner :)

også er jo forsåvidt månedslønna på 200 kr, så det går opp i opp :tannløs

- '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt
- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh for å ta dette med "markering" så får en ikke en sjit om man pisser på POLITIHUSET i sandes!:D så lenge det er ei nydelig blond politi"jente" som kommer og man bøyer seg litt;) hehe

Hvorfor har aldri dette skjedd meg? :(

Vel vel, har fått min andel med politimoro, våre betjenter er ikke så negative til å bli løftet og båret på ryggen ;)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UP er blitt en et organ som kun skal drive inn penger. Hvorfor ikke privatisere UP? UP A/S ? Han karen fra Høyre sitter der og skryter av at "vi har ikke hatt så lite ulykker med døde eller alvorlig skadde som i 2005". Hallo? Det hjelper fint lite når det er like mange som har fått forelegg for å kjøre for fort som tidligere år! Jeg ler av han dusten fra Trafikkskaddes Landsforbund, han fikk problemer med å argumentere for seg.

Og disse millionene de får inn på bøter, hva brukes disse til? De er iaf ikke lagt inn i noe budsjett for vei!? Så hvordan skal dette bedre sikkerheten i trafikken vet ikke jeg... :fire:

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved meg er det nå 60km/t på trondheimsveien, der det vanligvis er 80.. huhei, miljøfartsgrense et halv år, idioti!!

Var 60 istedenfor 80 på veien opp til Årvoll også... Fy faen det var drit å kjøre i 60 der hvor man egentlig kan kjøre i 100 uten stress! "miljøfartsgrense" babyhmm?

Edit: Eller så er jeg ganske enig med mange andre her. Latterlig at ikke alle innrømte at høyere bøter ikke hjalp, og at folk "rå"kjørte likevel! Blir så sinna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De høye bøtesatsene gjør meg faktisk bare enda mer forbanna!!! Jeg synes det er rart at ingen av de som faktisk bestemmer disse satsene har blitt tatt av dage... SÅ forbanna blir jeg!!! Det koker inni meg bare jeg hører ordet bot!!!

Hadde man hatt fornuftige satser på bøtene for å bryte fartsgrenser så hadde saken vært en helt annen. Men å få f.eks. 2900,- for å kjøre i 75 i 60'n. Det er jo helt bak mål!!! Hvis man sammenligner som noen tidligere her, med hva man får ved f.eks. besittelse av narkotika eller urinering...

Også de skillene de har!!!!! Det er jo HELT vilt!!!! Eks.: Kjører du i 70 i 60'n, ja så får du 1600,-. Men er du så "uheldig" at du vipper over til 71 km/t - da får du jaggu 2900,-!!! Hvor er fornuften hen??? Man blir faenmeg straffa med 45% høyere bot på en prosentvis økning i farten på 1,5%?!

Jeg har mistet helt respekten......

Skulle pinadø tro det var bingospillende aper som bestemte i løvehulen der inne...

angry

1998 Nissan Primera GT

x 1986 Ford Sierra 2.0L

x 1991 Nissan 300 ZX TT

x 1998 Nissan Primera GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes dette med farts bøter har gått litt langt. det er ikke bøter lengre det er en måte staten tjener penger på så vi får skatte lette eller andre valg løfter oppfylt. og når det kommmer til faktisk og bli tatt så er jo den forholdsvis liten vil nå jeg si. har hatt lappen i ett år oig har kjørt 40000Km i området hamar- elverum og har kjørt gjennom en fartskontroll. (de dreiv og rigga seg opp) og en promillekontroll. og foto bokser vet vi alle hvor er hen. jeg tror at vis man sjekket ut hvem som blir tatt i fotoboks, så er det flest turister.

og så har jeg spare konto vis jeg skulle bli tatt en eller anna gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 60 istedenfor 80 på veien opp til Årvoll også... Fy faen det var drit å kjøre i 60 der hvor man egentlig kan kjøre i 100 uten stress! "miljøfartsgrense" babyhmm?

Edit: Eller så er jeg ganske enig med mange andre her. Latterlig at ikke alle innrømte at høyere bøter ikke hjalp, og at folk "rå"kjørte likevel! Blir så sinna...

det er miljøfartsgrense fra sinsenkrysset til grorud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Di jævla fotoboksene ja, her MÅ dem stå på bremsene fra 80km/t (fartsgrensa) til minst 60km/t for å ha margin på 20km/t for å ikke bli tatt, Da hjelper akkurat ikke disse fotoboksene, blir fort farlige situasjoner der.. Og di 2 andre dem har plassert her står jo i en nedoverbakke, så man må jo enten gire ned å bremse på giret, eller "slure" på bremsa ei stund til man har passert disse jævlene.... Måtte jeg hatt nøkkel til sprengstoff lageret på jobben...

*skriveleif

[-] `93 Mondeo Si Sport

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det stemmer. fotobokser er en fin måte og finne ut hvor mye misvisnig det er på speedometeret. la i ca 70 i dag blinka ikke. og den er digital tror jeg. lå ritig nok ganske nære en trailer da.

men disse: din fart er målere er enda værre synes jeg.

første dagene etter at den i løten kom opp så var jeg helt nede i40km. fordi alleskal bremse for og kontrolere speedometeret sitt. eller så skvetter de og hogger til på bremsen når de finner ut at det går for fort.

har kjørt gjennom i vanlig rv3 fart på spedooen, altså 80 da viste den 69.

en annna ting er disse til og stole på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider