Gå til innhold

Noen som vet om EVO 6 TME Til salgs i rød?


Wilskow

Anbefalte innlegg

Jeg har fått taki en svart evo 6 men etter det du skriver nå så får jeg mindre lyst til å kjøpe den.

 

Det som er knall med evo 6 er at den har blitt udødlig, alså entuiaster kjøper den og vil også ha minst mulig km stand,

 

Billige deler til Evo iallfall, så det er ikke så ille :) Og angående turboens levetid, jeg hadde også turbobytte før 80 000km.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billige deler til Evo iallfall, så det er ikke så ille :) Og angående turboens levetid, jeg hadde også turbobytte før 80 000km.

 

Sant det du skriver der, men det koster fortsatt veldig mye penger å drifte en evo. De gangen jeg har hatt så har det som regel gått med mellom 50 000,- og 100 000,- i året til diverse påkost, rep. av div osv.

 

Har man i utgangspunktet bare så vidt nok penger til å kjøpe bilen ryker man som regel på en smell etter kort tid :eek:

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får deg til å tro dette??

 

På den gamle evo IV jeg hadde brant jeg stempler i en utrimmet motor som hadde gått ca. 50 000 - 60 000 km. På den forrige Evo V jeg hadde takket turoboen for seg to ganger som jeg vet om.

 

Motorene på en evo er ikke skuddsikre og man skal slett ikke regne med at de går 300 - 400` uten å måtte bytte ut mye slitedeler. Evo VI er også kjent for å veldig mye ventiltikking og dette kan komme allerede etter 20 000 km på en utrimmet motor. Ikke så vanskelig å bli kvitt, men alikevel noe som bør gjøres.

 

En annen ting som kommer med en del km er synkroringene i girkassa, spesielt mellom 4. og 5. gir.

 

I tillegg bør du regner med skifte av en masse andre slitedeler, bremser, clutch, foringer +++. Det er slett ikke en billig bil å eie :hammer

 

kommer vel mye an på hvordan eieren steller og bruker bilen...

 

Nyere Evo'er kommer med 5 år's nybilgaranti. Mitsubishi har aldri i verden gjort det uten at de er sikker på kvaliteten

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg eid gamle bilen til Svenna i 4 måneder og kjørt ca 1000 mil ned den.

Her er noen av de "kostbare" tingene jeg har måttet gjort.

 

1. byttet olje+filter hver 5000km,190.- pr liter 4.5 liter hver gang. tot: 1710.-

 

2.Remappet bilen 5200.-

 

3.BENSIN!! 1,5 tank i uka,snittpris 10.80 pr liter (98 oktan) â 40 liter gangen tot: 756.-

 

4.kikker over bilen 1 gang i måneden for div ting. (løse bolter,slark,lekasjer) tot: 0.- (har verksted å dra til.)

 

5.avdrag på lån. tot:5400.- i måneden.

 

6,Forsikring. 6300.- i ÅRET..(hehe) med full kasko og leiebil.

 

Jeg har på disse månedene ikke trengt å gjøre noe med bilen annet det som er nevt ovenfor ( takk til Svenna for bra bygd bil). MEN..Når det eventuelt må gjøres noe,så har jeg satt av penger til dette..Jeg trenger ny clutch til bilen og det er ikke billig( ikke orginal). Jeg må overhale Öhlins demperene til våren..ca 700.- per demper. så det baller på seg.Men kostnadene satt til side,så må jeg si det er verdt hver krone.Hver gang jeg går ut til bilen så smiler jeg fordi jeg vet det blir gøy å kjøre den..Slik jeg ser det frem til nå som Evo eier,er dette: kan du ta deg råd til det,så gjør det! Hvis du så vidt har råd til det,vurder det.(du går ikke på byen hver fredag og lørdag og brenner av 1500.- på fyll..de penga fyller du BENSIN for). Du spiser ikke ute hver dag heller.( de MATER du bilen din med BENSIN for)..som dere sikkert har skjønt nå...Bensin ER en stor utgift.Min brukte 1.4 liter på mila FØR remapping.Nå bruker den 1.2 .Men dette er på "normal" kjøring til og fra jobb,by og landeveiskjøring.Tråkker man på med denne over lang tid er det ikke vanskelig å bruke 3-5 liter på mila.

 

Lykke til med letingen etter en Evo..har du råd..? så LØP OG KJØP!!

 

hyggelig hilsen: G-Man

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer vel mye an på hvordan eieren steller og bruker bilen...

 

Nyere Evo'er kommer med 5 år's nybilgaranti. Mitsubishi har aldri i verden gjort det uten at de er sikker på kvaliteten

 

Mvh

 

Hvor mange i England har ikke hatt problemer med akkurat dette. Clutcher som ryker og bremseskiver som slår seg, har ikke vært lett å få forhandler eller Mitsubishi til å dekke dette.

 

Selvfølgelig kommer det ann på hvordan den blir stelt med, men det forandrer ikke at det er en dyr bil å eie og hvis du har kjøpt deg en slik bil er det ikke for å følge fartsgrense til en hver tid. Tror vel evo`ne jeg har hatt har blitt tatt veldig godt vare på, men alikevel har det kostet meg sinnsykt mye penger å dem. Uansett har det vært verdt hver eneste krone :wave

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange i England har ikke hatt problemer med akkurat dette. Clutcher som ryker og bremseskiver som slår seg, har ikke vært lett å få forhandler eller Mitsubishi til å dekke dette.

 

Selvfølgelig kommer det ann på hvordan den blir stelt med, men det forandrer ikke at det er en dyr bil å eie og hvis du har kjøpt deg en slik bil er det ikke for å følge fartsgrense til en hver tid. Tror vel evo`ne jeg har hatt har blitt tatt veldig godt vare på, men alikevel har det kostet meg sinnsykt mye penger å dem. Uansett har det vært verdt hver eneste krone :wave

 

Når det gjelder clutcher så har den vært sjekket og prøvd ut ganske nøye i USA. Konklusjonen de kom var at clutchen til evo er en av de beste levert med en orginal bil. De kom frem til at det var brukerfeil som tok livet av de, altså kan man ikke belaste Mitsubishi at man brenner opp clutchen.

 

Bremseskiver som slår seg ja, det gjør det på fleste biler hvis man ikke tar forhåndsregler. Se på banedager f.eks. Hvor mange lar ikke skivene kjøle seg ned før de stanser og det fleste drar på brekket. Da vil klossene sørge for at skivene kjøler seg ned ujevnt og da er det store muligheter for at slikt skjer.

 

Er ikke noen tvil at det koster å eie evo. Servicer kommer ofte, men disse er faktisk ganske billige iforhold til min audi. En mellomservice på Evo'en kostet meg 1100, på a4'en 3200.. Det som virkelig koster ved å eie en evo er alle tingene du kan kjøpe på :)

 

Man lever bare en gang.. løp og kjøp

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår