Gå til innhold

hvor skal man plassere alle høyttalerne?

Ranger emnet

thagoo

Anbefalte innlegg

jeg vet ikke hvor jeg skal plassere alle høyttalerne i passaten 91mod sedan

har 4" i instrumentpanelet, 6,5" i dørene foran, 6,5" i hatthylla, og 1" diskant i a stolpe eller b stolpe eller hva det heter, men skulle hatt 6,5" i dørene bak også, hvordan fikse det? Noen som har gjort det?

du kan jo ta av dør trekket bak å sjekke hva som er bak, jeg har 91 mod sedan men jeg har ikke montert dører i dør trekkene bak, klarer meg med de i hatthylla.

Du veit bedre me noen få bra komponenter en mange halv bra :)

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sikkert bra å montere i bakdørene, men hva skal du med høyttalere overalt?

Blir bare rotete lyd.

Har selv hatt kun frontsett og sub i to tidligere biler og det funker veldig bra, med mindre du er av typen som sitter i baksetet å drikker hele tiden da, da kan det være greit å ha noe bak :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sikkert bra å montere i bakdørene, men hva skal du med høyttalere overalt?

Blir bare rotete lyd.

Har selv hatt kun frontsett og sub i to tidligere biler og det funker veldig bra, med mindre du er av typen som sitter i baksetet å drikker hele tiden da, da kan det være greit å ha noe bak :hammer

hehe kjenner meg at i den, hatt sjafør på bilen før å sitti baki bilen å digga hehe.. litt harry men men.. er jo greit å ha god lyd til de baki å :)

Men enig med deg blir bare rot av så mye høytallere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på spilleren din om det blir rotete lyd eller ikke hvis du har mange elementer. På min Alpine spiller kan man feks stille inn forsinkelser ut til de forskjellige elementene.

MEN!! Ikke noe vits med mer en feks komponentsett foran, 2 veis bak og evt SUB, så fremt du ikke er en HIFI enDUSTiast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på spilleren din om det blir rotete lyd eller ikke hvis du har mange elementer. På min Alpine spiller kan man feks stille inn forsinkelser ut til de forskjellige elementene.

MEN!! Ikke noe vits med mer en feks komponentsett foran, 2 veis bak og evt SUB, så fremt du ikke er en HIFI enDUSTiast.

Alpine ja, det er bra. Det er riktig det du sier. Men du kan ikke forsinke mer enn 2 par høyttalere og to subber med en spiller.Men "Timecorrection" på Alpine funker veldig bra, har det selv ig er ingenting å si på det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste litt på alles innlegg og fikk lyst til å tipse dere om denna sia:

http://bilradiospesialisten.no/index.php?aID=48&ids=artID

Legg merke til at det står

- Færrest mulig, men best mulig høyttalerelementer

- Glem høyttalere bak

- Plassèr høyttalerne foran i døren

Syntes det funker fett med bakhøytalere, jeg har selv 6x9" Infinity Høytalere i hatthylla. Men de virkelige proffe vil ikke ha noe der.

Er jo en liten tankevekker å lese hva yrkesfolk sier..

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har også mye å si med hvilken bil du har.

Hadde en boble for et år siden og der hadde jeg KUN sub og 6x9 i hattehylla. Var helt rå lyd. yodude

har aldri greid å få så lyd igjen.

Har det samme anlegget i passaten idag og forskjellen er som natt og dag.

Men som det blir sagt her LESS IS MORE!!!

Satt på gode elementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider