Gå til innhold

2 oppsett å velge mellom. PG vs Alpine

Ranger emnet

VegardAa

Anbefalte innlegg

Har fått 2 ganske supre tilbud på oppsett til annlegget i bilen min. Bilen er en ford fiesta mk3, så vet dere det.

Oppsettet fra Alpine:

Høyttalere fremme: SPX-137R

t_spx-137r.jpg

Info

Forsterker: MRV-F545

t_mrv-f545.jpg

Info

Sub: SWR-1222D / SWR-1242D

t_swr-1222d_114.jpg

Info

Og alle nøvendige kabler

Pris: 10 800 NOK.

--

--

--

--

Oppsettet fra PhoenixGold Xenon

Forsterker: PG XENON X200.4

PG_x2004.jpg

Info

Frontsett: PG XENON X5.0

pg_x5.jpg

Info

Sub: PG XENON X12

00004149.JPG

Info

Og nødvendige Kabler

Pris: 10 500 NOK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare for at andre skal få kommentere dette. Jeg kjenner av denne karen og har tilbudt han å få kjøpe 1 stk Focal Utopia 33WX 13" i pen original kasse og en Audison LRX 5.600 forsterker for til sammen 5500 kr..(pent brukt)

Jeg føler dette er MYYYYE mer kvalitet for pengene.. Så kan han kjøpe Alpine eller PG frontsett.. Da kan han bruke et par tusen på frontsett og en tusenlapp på kabler og ende opp over 2000 kr lavere enn de tilbudene han har fått..

(Utopia 33WX + Audison LRX 5.600 koster vel alene ca 12000 kr nytt)

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begrunnelser?

jeg er lyd dommer i EMMA,og de to bilene jeg har hørt med alpine spx høytalere og alpine amper må jeg si imponerer stort!! den ene bilen var forøvrig svensk,tror faktisk han ble svensk mester i klassa si i fjor også...det må selfølgelig sies att begge av disse bilene hadde "dyre" head uniter som var omfattende justert....

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er lyd dommer i EMMA,og de to bilene jeg har hørt med alpine spx høytalere og alpine amper må jeg si imponerer stort!! den ene bilen var forøvrig svensk,tror faktisk han ble svensk mester i klassa si i fjor også...det må selfølgelig sies att begge av disse bilene hadde "dyre" head uniter som var omfattende justert....

Hehey! Ikke min tråd men har spurt om dette i min egen tråd, så dette er herved notert kiddie

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg først skal ha focal vil jeg ha alt i focal osv. Dessuten må jeg kjøpe ei monoblokk for å drive subben sin. Og her spurte jeg hva jeg skulle velge av de to. Ingen andre merker...

Det er jo en 5 kanals forsterker.. Du trenger ikke kjøpe egen forsterker til bassen...

Men, alpine er jo ikke et dårlig valg det heller..

Hva skal du bruke de to kanalene som blir til overs på 5 kanals forsterkeren til?

Velg heller en 4 kanals forsterker isteden, og en enkel spola bass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider