Golf 3 GTD Special Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Den er jeg med på..jeg kjører cab og trenger nesten nyrebelte noen ganger ja..... hvis koni er stivere en supersport tror jeg ikke jeg vil prøve det...Men koni har vel justerbar stivhet (hvis jeg ikke er på bærtur) noe som supersport ikke har.... justerbar på "rebound" som det heter. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Tror det blir "Supersport" på meg, fordel med justerbar høyde når jeg bor der jeg bor... Har koni på bmwen, ble vel igrunn litt hardt... Men, imo ble den bedre å kjøre etter jeg skiftet fra org til koni... Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Skjæveland Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Den er jeg med på..jeg kjører cab og trenger nesten nyrebelte noen ganger ja..... hvis koni er stivere en supersport tror jeg ikke jeg vil prøve det...Men koni har vel justerbar stivhet (hvis jeg ikke er på bærtur) noe som supersport ikke har.... hehehe lol endelig en mann som har,like stivt justerbart fra supersport som meg.jeg var faktisk borti taket med hodet engang,og humpen var ikke stor :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Tror det er noen som bør sette seg inn i hva som er virkeligheten; er fjæren som bestemmer stivheten!!! hva er for eksempel fjærstivheten på fjærene? Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Tror det er noen som bør sette seg inn i hva som er virkeligheten; er fjæren som bestemmer stivheten!!! hva er for eksempel fjærstivheten på fjærene? Joda, men det hjelper jo godt på med f.eks konidempere da, kom ikke her å si at ikke bilen blir "stiver" med det. om ordet stiv er rett å bruke da, men du senker hvertfall farten på dempingen noe som resulterer i en sitver bil, eller??? Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 om det står koni eller hva det gjør spiller ingen rolle. At du justerer demperen vil si at du justerer "farten" som demperen jobber i, om man ser på HZ tall på en bil, så er det fjærer og krengningstag/stabstag det kommer an på. se på nesten alle senkegreier til golf, der er det for slappe fjærer bak, og den ser segen ut på ræva. Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 om det står koni eller hva det gjør spiller ingen rolle. At du justerer demperen vil si at du justerer "farten" som demperen jobber i, om man ser på HZ tall på en bil, så er det fjærer og krengningstag/stabstag det kommer an på. se på nesten alle senkegreier til golf, der er det for slappe fjærer bak, og den ser segen ut på ræva. Jaja, men grunnen til at den ser segen ut burde no du vite, hjulbuen er lavere bak kontra fremme, også putter man xxx kg med stereo, og kanskje overstiger det som settene kanskje er godkjent for last på bakaksling... Men du mener det er akk samme hvilke demper man har altså? det har INGENTING å si hvor stiv bilen føles? så koni har ingen ting å si hvor stiv bilen blir, kanskje ikke om man setter det på spissen teoretisk nei, men praksis da, når man bruker bilen? så har ikke koni noe å si på stivheten? Jeg er enig med deg at du bremser dempingen med konien og kanskje er feil å si at den gjør bilen stivere men dette bidrar vell til at bilen føles stivere i bruk..... Eller? Sett i sammenheng altså... Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nats Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Hei! jeg kjører med fk coilovers på min golf3 stv(ikke fornøyd) og de har justerbare gule koni,bilen humper og gjynger sånn att bilen ikke blir noe god og kjøre og det har ikke noe med att den er for stiv nei det motsatte for myk,før så hadde jeg kw (de har også gule koni) på min golf1 og den var mye bedre og kjøre,ikke noe gjynging,så det må jo ha noe med fjørene og gjøre,på fk sine så står det ett numer som sier hvor stive fjørene er,har prøvd og finne ut om det er ett sånn nummer på kw sine men har ikke lykkes er det noen som kan finne ut det??,kansje senkesett til stv er mykere enn senk til person bil?? ikke vet jeg,men noen må vell vite det. Nå har jeg prøvd coilovers til 10tusen og ikke blitt fornøyd så nå skal jeg prøve noen som er billigere,er det noen som kan hjelpe meg med og få tak i 2stk supersport fjørbein til golf1 Siter NATS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.