Gå til innhold

spørsmål til sooocool

Ranger emnet

lohelle

Anbefalte innlegg

Da laget jeg er ny topic for disse spørsmålene som foreslått av sooocool:

Hvor lang tid tror du det tar å ladde ut en kondensator på 1F når forsterker trekker 100A og dynamo har et "overskudd" på 50A ? snakker vi millisekunder eller sekunder tror du?

Og hvor lang tid tar det å ladde ut samme kondensator når det IKKE er overskudd i hele tatt (eller om det ikke er dynamo/batteri tilkoblet for den del) og tilkoblet enhet trekker 100A? snakker vi HER millisekunder eller sekunder?

Bare for å sette det inn i sammenhengen og koble det med innleggene dine.

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvor lang tid tror du det tar å ladde ut en kondensator på 1F når forsterker trekker 100A og dynamo har et "overskudd" på 50A ? snakker vi millisekunder eller sekunder tror du?

Og hvor lang tid tar det å ladde ut samme kondensator når det IKKE er overskudd i hele tatt (eller om det ikke er dynamo/batteri tilkoblet for den del) og tilkoblet enhet trekker 100A? snakker vi HER millisekunder eller sekunder?

Bare for å sette det inn i sammenhengen og koble det med innleggene dine.

Spørsmålet mangler viktige faktorer for at det er mulig å ta en beslutning her ... så nei, jeg kan desverre ikke svare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hææ?? åssn skal du kontrollere om jeg svarer rett når du ikke vet hva som mangler ???

Du vet jo godt hva han spør om og du kan sikkert anta hva han har uteglemt og gi et generelt svar utifra det. Han spør så enkelt som hvor lang tid tar det før kondensatoren er tom ved to gitte tilfeller, kanskje du kan utdype hva som mangler i spørsmålene så han kan rette det?

Eller er du bare ute etter å krangle igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør et lite forsøk for å være grei :)

Hvor lang tid tror du det tar å ladde ut en kondensator på 1F når forsterker trekker 100A og dynamo har et "overskudd" på 50A ? snakker vi millisekunder eller sekunder tror du?.

mener du at forsterker trekker 100 A og Dynamo leverer 150 A ??? eller har du tatt med at bilens utstyr trekker f.eks 20 A og da lader Dynamoen 170 A ??? Sett at det var slik: Ladespenning 14V vil forbli 14 V .. men jeg vet jo at dynamoen aldri vil levere mere en det som forsøkes å bli trekkt ut .. jeje .. spørsmålet ditt blir dumt bare, men går an å komme med noen svar, men alt blir til tenk om hvis hva ..

???? denne forsto jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør et lite forsøk for å være grei :)

???? denne forsto jeg ikke

Det siste spørsmålet var vel lett å skjønne, du gjør deg bare vanskelig nå. Hvis du lader opp en 1F kondensator 100% og kobler en kilde som trekker 100Ah til den, hvor lenge kan denne drives før kondensatoren er tom. Og her er det vel også snakk om bilstereo med 12,6 volt osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at dere gidder sier nå bare jeg..

han kan aldri svare på hva som er galt i meningene til andre annet enn DET ER FEIL;JEG GIDDER IKKE SVARE FOR DERE ER TULLINGER SOM IKKE FORSTÅR.

Når Glenn(mrSQ) ga han svar på tiltalle og fortalte ham hvor liten nytte en Kondensator egentlig har sletta han like godt hele topicen..

han har forsåvidt rett i en del ting men han har jo en sosial inteligens på samme nivå som en lam gyngehest så da er det vel like godt å gi faen i hele fyren.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste spørsmålet var vel lett å skjønne, du gjør deg bare vanskelig nå. Hvis du lader opp en 1F kondensator 100% og kobler en kilde som trekker 100Ah til den, hvor lenge kan denne drives før kondensatoren er tom. Og her er det vel også snakk om bilstereo med 12,6 volt osv:)

kondensatoren kan kun tømmes når du kobler den fra batteriet, og kortslutter den.. spørsmålet henger ikke på greip, og er umulig å kunne svare på. en kondensator kompenserer kun ved spenningsforskjeller Ned gir utladning og opp gir lading .. så åssen skal en svare på et sånt spørsmål da??

utladning betyr ikke at den går tom .. hmmm

eneste svaret jeg kan komme på er at kondensatoren er tom når batteriet er tomt .. (tenker dere dynamikken så er det noe annet) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider