T0mmen Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Hei. Er det noen som har noen meninger om dette oppsettet? Tenker da på generelt lyd, som f.eks lydkvalitet, bass og dB? Bedre å legge lik mye penger i en komplett Focal sett istede? Dette skal inn i en Golf II 2 dørs. Trenger ikke spille ørene av folk, bare lydbildet er bra;) Bass: 2x10" Peerlees Resolution = 1098,- Frontsett: Peerlees Resolution 6" komponentsett = 1398,- Forsterker: DynaBel BF-1702 = 2198,- Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Løsningen du skisserer her vil nok fungere bra den :) Regner med du skal ha to BF-1702? Som T0ffy har nevt tidligere kan det nok være lurt å gi 10"e litt større kassevolum enn det som skisseres av Eltek om du er ute etter stram og "fin" bass. Elteks forslag har generelt litt høy Q, men det er godt mulig du vil trives med det. Eneste måten å finne det ut på er å prøve selv :) Om Focal kan være en bedre løsning for deg vet jeg ikke, da jeg ikke har hørt det selv. Mulig du vil få en litt mer "frempå" lyd, men det kan sikkert noen andre svare på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Hei! Fungerer sikkert fint dette! Men som ePiFaNT påpeker, jeg ville nok gått for TO forsterkere, eller evt. en 4-kanals løsning. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Empty Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Jeg har samme sub bare i 12" og samme midbassere som du kikker på og jeg er ekstremt fornøyd. Bruker da Dynabel BF0804 (4x80w) til å drive alt sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Jeg har samme sub bare i 12" og samme midbassere som du kikker på og jeg er ekstremt fornøyd. Bruker da Dynabel BF0804 (4x80w) til å drive alt sammen. Greier den forsterkern å dra 12" og frontsettet noe særlig da? Er den ikke litt liten? Hvordan spiller 12"? Lydkvalitet? dB? Bass? Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Hei. Er det noen som har noen meninger om dette oppsettet? Tenker da på generelt lyd, som f.eks lydkvalitet, bass og dB? Bedre å legge lik mye penger i en komplett Focal sett istede? Dette skal inn i en Golf II 2 dørs. Trenger ikke spille ørene av folk, bare lydbildet er bra;) Bass: 2x10" Peerlees Resolution = 1098,- Frontsett: Peerlees Resolution 6" komponentsett = 1398,- Forsterker: DynaBel BF-1702 = 2198,- Det vil spille meget godt og mulighet til å spille høyt, men først og fremst lydkvalitet. Forsterker holder til subene, hva skal du ha til frontsett? Eller tenker du 2 stk BF-1702 det blir i tillfelle bra, selv om den leverer 100W for mye (kan jo justeres) Og du vil få maks ut av front sett, med minimal forvrengninger. Kasse: gå på litt ekstra for Eltek's anbefallinger, og ett kammer til hver sub. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Tengte karnsje den 4x80 watts forsterkern på frontsettet..Glemte å skrive inn den.. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Tengte karnsje den 4x80 watts forsterkern på frontsettet..Glemte å skrive inn den.. den skulle funke rimlig godt til frontsett, men da har du 2 ekstra kanaler, for event. midbass. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg