Kenito Skrevet November 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 jeg skjønner ikke problemet her?Du parkerer på fortauet og så er det gærnt at politiet kjefter på deg for det? sist jeg sjekka så er det ulovlig å parkere på fortau, og da kan jo ikke politiet bare overse dette. Kan jo forestille meg at politiet blir provosert når du gjør en såpass tydelig "lovforbrytelse". "problemet" her er at jeg stod midlertidig "parkert" med motoren gående... synes ikke han skulle bli ildsint for dette og kjefte på passasjeren? (Altså kjæresten min?) Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zel Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Ja, men du skrev han fikk 5000 i p-bot. Jeg vil gjerne se den bota. Du har helt sikkert rett i at den bota omhandlet mer en en feilparkering. Siden det var forbudt å kjøre inn på torget for andre hensikter en varelevering og så reise igjen. Det gjør jo også denne saken her. Han har saktisk bevist kjørt bilen opp på et fortau. Hvis jeg ikke husker helt galt lærte vel jeg at det er forbudt å kjøre på fortau. Derfor er jo parkeringen den minste feilen som er utført her. Reglene er vel ganske firkanta, å kjøre på et fortau er å kjøre på et fortau. Hvis man plaserer en hel bil på et fortau så har man jo i prinsipp kjørt på det. Å slippe unna med en advarsel er flaks. Politimannen gjorde faktisk ikke sin jobb i dette tilfelle mener jeg. Siter Audi RS2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Jepp, du har rett. Er faktisk høyere bot for å KJØRE på fortauet enn å parkere helt eller delvis på det :) 3200,- koster det Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zel Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Oi :) Hadde jeg vist det ville jeg vel endret navnet på denne tråden til: Snill politimann som ikke ga meg 3200,- i bot! :) Siter Audi RS2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Ser ikke problemet med i rete settelse for parkeringe. Men heller på oppførselen, og det at du ikke fikk bot forteller at han selv forsto at ha tok i for hard med å kjefte. Så da er det egentig bare å smile Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet November 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 *ler* Men strengt tatt, politiet kan gi bøter for alle forseelser i samfunnet, så også parkering. :) Uansett unødvendig det du opplevde, håper madammen har det bra? Madammen fikk et lite "sjokk" men har det bra for øyeblikket :thumb Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg