Tony Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Iha! skal på eu-kontroll i mårra! har ikke tüv papierer på senkesett, hvordan kan jeg se åssen senkesett/fjører jeg har? violin Siter - 1995 VW "Cult Golf" :) x 1986 VW Golf 2 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Se på en av fjærene hvilken produsent det er? Står sikkert en tallkode også. Skriv ned den, og send mail til produsenten/en forhandler og spør om de kan sende deg TÜV-papirer. Kan ofte sendes via e-post. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Iha! skal på eu-kontroll i mårra! har ikke tüv papierer på senkesett, hvordan kan jeg se åssen senkesett/fjører jeg har? violin Det står et nummer på en av ringene i fjøra, da også som oftest navn på senkesettet også. Men viss fjørene er gamle/rustne, så er nummeret mest sannsynlig borte, siden det på de aller fleste fjører ikkje er stemplet inn, men skrevet på lakken. Er det slik må du nok kjøpe nye, eller finne tak i den personen som monterte dette, og få vite med han hvilket senkesett han satte på. EDIT: arrgh, beat me to it uhhmmwhat? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Skrevet November 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 okei.. uff! ja, fjørene var veldig møkkete, så prøvde å vaske av de litt.. så ingenting.. men så er mesteparten av lakken på de borte og.. farin og.. men siden lakken er borte, og dem har ikke noe kode på dem.. kan jeg jo egentlig bare ta hvilket som helst tüv papirer og levere dem til biltilsynet da? eller hur? Siter - 1995 VW "Cult Golf" :) x 1986 VW Golf 2 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 okei.. uff! ja, fjørene var veldig møkkete, så prøvde å vaske av de litt.. så ingenting.. men så er mesteparten av lakken på de borte og.. farin og.. men siden lakken er borte, og dem har ikke noe kode på dem.. kan jeg jo egentlig bare ta hvilket som helst tüv papirer og levere dem til biltilsynet da? eller hur? Skulle tro det, så lenge antall ringer stemmer overens med papirene. Mulig jeg tar feil nå, men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobias1600 Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 hadde samme problem som deg, fikk ikke godkjent uten papirer. enden på visa var nye dempere & fjærer. må stå i vognkortet for å få bilen eu godkjent, hjelper ikke med tüv på et verksted. blitt veldig strenge på dette de siste årene. Siter 1985 VW Golf II cl 1,6 1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6 1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget) 1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt) 1996 Citroën ZX 1,4i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Skrevet November 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 gragaasa : mer som må stemme overens enn antall ringer? tykkelse på ringer f.eks ? Siter - 1995 VW "Cult Golf" :) x 1986 VW Golf 2 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Skrevet November 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 så mye lakk var det igjen på dem.. Siter - 1995 VW "Cult Golf" :) x 1986 VW Golf 2 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Skrevet November 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 sorry for dårlig kvalitet, tatt med mobil :hammer Siter - 1995 VW "Cult Golf" :) x 1986 VW Golf 2 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 gragaasa : mer som må stemme overens enn antall ringer? tykkelse på ringer f.eks ? Jeg er ikkje noe ekspert på tysk, og det er ikkje biltilsynet heller. Så det er mulig det står noe i papirene om tykkelse og andre ting, MEN sist jeg var på biltilsynet. Da for en vanlig EU-kontroll, så hadde jeg godkjent i vognkortet 40/40 fjører, men det som stod på bilen var 60/40 med ikkje godkjente senkekopper foran, altså ca 80/50 ettersom den har seget med tid. Fyren på tilsynet talde ringene, overraskende nok så stemte de (jeg hadde ikkje sjekket) og fikk bilen godkjent:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 er fjørene ganske myke? Når du "hopper" på bilen i dørkarmen eller "gynger" den fremme ved skjermen? Da er det i tilfelle stor sannsynlighet for at dette er JAMEX! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fred_stian Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Er ikke alle steder som tar eu kontroll som er like nøye på det med godkjent i vognkortet osv, der jeg tok eu kontrollen sa de ikke no på det. Men jeg tok en russebil kontroll av bilen min på veivesenet, de klagde på feil innstillte lys (pga senk) og det at det ikke sto i vognkortet. De klagde på det en gang senere også, når jeg ble stoppet i vanlig kontroll... Men kjenner du ingen som kjører golf da? Er ikke mange timene med jobb å bytte over demper og / eller fjærer. Kjipt hvis du må på etterkontroll for et eller annet da men... ;) Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Skrevet November 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 mye å myke, tror de begynner å bli gamle, så er jo ikke sinnskyt stive.. Siter - 1995 VW "Cult Golf" :) x 1986 VW Golf 2 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Skrevet November 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 fred stian : jo mange.. men skal på kontroll i mårra! men får satse på det det ordner seg uhhmmwhat? Siter - 1995 VW "Cult Golf" :) x 1986 VW Golf 2 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobias1600 Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 åssen gikk det? Siter 1985 VW Golf II cl 1,6 1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6 1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget) 1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt) 1996 Citroën ZX 1,4i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg