Gå til innhold

Senkesett

Ranger emnet

Tony

Anbefalte innlegg

Iha! skal på eu-kontroll i mårra! har ikke tüv papierer på senkesett, hvordan kan jeg se åssen senkesett/fjører jeg har? violin

Det står et nummer på en av ringene i fjøra, da også som oftest navn på senkesettet også. Men viss fjørene er gamle/rustne, så er nummeret mest sannsynlig borte, siden det på de aller fleste fjører ikkje er stemplet inn, men skrevet på lakken.

Er det slik må du nok kjøpe nye, eller finne tak i den personen som monterte dette, og få vite med han hvilket senkesett han satte på.

EDIT: arrgh, beat me to it uhhmmwhat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei.. uff! ja, fjørene var veldig møkkete, så prøvde å vaske av de litt.. så ingenting.. men så er mesteparten av lakken på de borte og.. farin og.. men siden lakken er borte, og dem har ikke noe kode på dem.. kan jeg jo egentlig bare ta hvilket som helst tüv papirer og levere dem til biltilsynet da? eller hur?

- 1995 VW "Cult Golf" :)

x 1986 VW Golf 2 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei.. uff! ja, fjørene var veldig møkkete, så prøvde å vaske av de litt.. så ingenting.. men så er mesteparten av lakken på de borte og.. farin og.. men siden lakken er borte, og dem har ikke noe kode på dem.. kan jeg jo egentlig bare ta hvilket som helst tüv papirer og levere dem til biltilsynet da? eller hur?

Skulle tro det, så lenge antall ringer stemmer overens med papirene.

Mulig jeg tar feil nå, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problem som deg, fikk ikke godkjent uten papirer. enden på visa var nye dempere & fjærer. må stå i vognkortet for å få bilen eu godkjent, hjelper ikke med tüv på et verksted. blitt veldig strenge på dette de siste årene.

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gragaasa : mer som må stemme overens enn antall ringer? tykkelse på ringer f.eks ?

Jeg er ikkje noe ekspert på tysk, og det er ikkje biltilsynet heller.

Så det er mulig det står noe i papirene om tykkelse og andre ting, MEN sist jeg var på biltilsynet. Da for en vanlig EU-kontroll, så hadde jeg godkjent i vognkortet 40/40 fjører, men det som stod på bilen var 60/40 med ikkje godkjente senkekopper foran, altså ca 80/50 ettersom den har seget med tid.

Fyren på tilsynet talde ringene, overraskende nok så stemte de (jeg hadde ikkje sjekket) og fikk bilen godkjent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle steder som tar eu kontroll som er like nøye på det med godkjent i vognkortet osv, der jeg tok eu kontrollen sa de ikke no på det. Men jeg tok en russebil kontroll av bilen min på veivesenet, de klagde på feil innstillte lys (pga senk) og det at det ikke sto i vognkortet. De klagde på det en gang senere også, når jeg ble stoppet i vanlig kontroll...

Men kjenner du ingen som kjører golf da? Er ikke mange timene med jobb å bytte over demper og / eller fjærer. Kjipt hvis du må på etterkontroll for et eller annet da men... ;)

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider