Rally Koffen Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Hei, vis man kjøper en bil som veiavgifta ikke er betalt på, følger det bilen eller eier ? synes jeg hørte noe om at det fulgte eieren jeg =/ noen som vet ? > Rally Koffen Siter 89 Mazda 323 4x4 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Hei, vis man kjøper en bil som veiavgifta ikke er betalt på, følger det bilen eller eier ? synes jeg hørte noe om at det fulgte eieren jeg =/ noen som vet ? > Rally Koffen Ikke drep meg om jeg tar feil: men tror nok det følger med bilen? wub Btw @Rally Koffen Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Koffen Skrevet November 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Ikke drep meg om jeg tar feil: men tror nok det følger med bilen?wub Btw @Rally Koffen hehe wub tilbake :) ingen som vet det sikkert ? Siter 89 Mazda 323 4x4 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Det følger eier, dvs, kjøper du bilen, er jo DU eier :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Ja, dette er noe herk men det er sant. Hvis du kjøper bil med skyldig årsavgift så er det du som må betale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locktite Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 hvis du står som eier av bilen 1 januar og selger 2 januar er det du som må stå for avgifta. Vet dette av tiligere erfaring. Siter 90 Bmw 318is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Koffen Skrevet November 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 vis bilen er skyldig for 05 og jeg kjøper den 06 er det jeg som må betale for 05 ? Siter 89 Mazda 323 4x4 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Da kjøper du sannsynligvis en bil som er begjært avregistrert. Uheldig. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zel Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Da kjøper du sannsynligvis en bil som er begjært avregistrert. Uheldig. HEHE Mener jeg leste noe om at reglene skulle endres. at det skulle følge den daværende eier av bilen, og ikke selve bilen slik det var før. Noen som kan bekrefte om dette har tredd i kraft nå? Siter Audi RS2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Koffen Skrevet November 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 jeg trodde også at den ubetalte veig avgifta fuglte han som hadde bilen da den skulle vært betalt =/ Siter 89 Mazda 323 4x4 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 En kompis solgte bilen sin for 1500 spenn, men han måtte av en eller annen grunn betale avgiften, så han TAPTE penger på å selge den for 1500. Dvs han kunne heller ha gitt den bort osv og kommet bedre ut av det. Husker ikke detaljene lenger. Men vanligvis så er det sånn at hvis du kjøper en bil med skyldig avgift må du betale selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locktite Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 jeg trodde også at den ubetalte veig avgifta fuglte han som hadde bilen da den skulle vært betalt =/ Ja det er akkurat sånn det er! Jeg solgte en peugeot 5 januar og det er jeg som må betale avgifta for 2005 ikke han som kjopte bilen av meg. Men i steden for og spekulere er det vel bare og ringe bt... Siter 90 Bmw 318is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjeltring Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Ja det er akkurat sånn det er! Jeg solgte en peugeot 5 januar og det er jeg som må betale avgifta for 2005 ikke han som kjopte bilen av meg. Men i steden for og spekulere er det vel bare og ringe bt... Veiavgifta følger regnr. på kjøretøyet. Ved eierskifte blir ny eier ansvarlig for at den blir betalt hvis ikke forrige eier har gjordt opp for seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locktite Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 jeg har solgt nermere 30 biler i 2005. Og veit hva jeg prater om! Så sant ikke staten har gått tilbake til den gamle ordningen. Siter 90 Bmw 318is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg