Gå til innhold

Bilen min.. :)

Ranger emnet


KennethB

Anbefalte innlegg

Igjen må jeg si at dette ser utrolig pent ut. Skal bli moro å få sett bilen i virkeligheten. Instrumentløsningen er noe av det peneste jeg har sett.........helt fantastisk pent. Med tanke på produktene som sitter i bilen, har jeg en fæl mistanke om at den nok låter rimelig heftig også.

 

Flott jobb!!!!

 

mvh

 

Glenn

 

Takk for det! :) Om det er mulighet for at det vil låte sinnsykt pent, vet vi vel om ei ukes tid... :)

Nytt prosjekt på gang ganske snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 820
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for det! :) Om det er mulighet for at det vil låte sinnsykt pent, vet vi vel om ei ukes tid... :)

 

Hmm.. vet om noen som skal høre på den bilen om en ukes tid :)

Etter lytting så blir det vel "litt" :???: :???: tenker jeg.. gleder meg stort til begge deler.. Vi kommer slik det ser ut som, i ett nylakket smykke av en gammel bilstereobil :respect

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :) Om det er mulighet for at det vil låte sinnsykt pent, vet vi vel om ei ukes tid... :)

 

Med tanke på utstyret som sitter i, ville det forundre meg mye om ikke lydkvaliteten ble rå. Har brukt mye Scan-Speak i høyttalerbygg opp igjennom, og kjenner elementene som høyttalerne dine bygger på veldig godt. Dem låter rett og slett nydelig på riktig utstyr. En av grunnene til at Scan Speak har vært utaktuelt for meg de siste årene, er at jeg har brukt rør utstyr hjemme, og da kan klangen bli litt vel mørk. Sammen med Genesis forsterkerne vil jeg tror det er en meget god match.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. vet om noen som skal høre på den bilen om en ukes tid :)

Etter lytting så blir det vel "litt" :???: :???: tenker jeg.. gleder meg stort til begge deler.. Vi kommer slik det ser ut som, i ett nylakket smykke av en gammel bilstereobil :respect

 

Å, ja! Neste helg blir det en drink eller tolv ja! :thumb Kommer dere i Rosa'n? :) Drar oppover på torsdag jeg, slik det ser ut nå... ;)

Nytt prosjekt på gang ganske snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, ja! Neste helg blir det en drink eller tolv ja! :thumb Kommer dere i Rosa'n? :) Drar oppover på torsdag jeg, slik det ser ut nå... ;)

 

Rosan blir nok desverre hjemme. Vi kommer vel i en nylakkert klassiker av en ex odr bil tenker jeg, skal ha med meg en haug med bilstereo som skal leveres til halve rindal.. Må jo sørge for at det kommer noe skikkelig utstyr i bydga der også :spider *dukke* :usa:

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosan blir nok desverre hjemme. Vi kommer vel i en nylakkert klassiker av en ex odr bil tenker jeg, skal ha med meg en haug med bilstereo som skal leveres til halve rindal.. Må jo sørge for at det kommer noe skikkelig utstyr i bydga der også :spider *dukke* :usa:

 

hahaha.....er mye bra utstyr fra før av her gitt.......:hello:

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha.....er mye bra utstyr fra før av her gitt.......:hello:

 

He He He... kan ikke skjønne det Jonny :thumb

 

Men du kommer nok til å høre spesiellt den ene bilen som skal bygges.. vent å se.. he he

 

Gleder meg stort til å se og høre både bilen din og Kenneth sin.. blir nesten som julaften dette her..

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Type gammel Civic? :) Du må huske at hverken Vulvan eller Fård'n er 100% ferdige da... ;)

 

Kenneth: I alle disse årene vi har holdt på så har jeg aldri hørt om en bilsterobil som er 100% ferdig.... :)

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på utstyret som sitter i, ville det forundre meg mye om ikke lydkvaliteten ble rå. Har brukt mye Scan-Speak i høyttalerbygg opp igjennom, og kjenner elementene som høyttalerne dine bygger på veldig godt. Dem låter rett og slett nydelig på riktig utstyr. En av grunnene til at Scan Speak har vært utaktuelt for meg de siste årene, er at jeg har brukt rør utstyr hjemme, og da kan klangen bli litt vel mørk. Sammen med Genesis forsterkerne vil jeg tror det er en meget god match.

 

mvh

 

Glenn

 

 

Bare så det er nevnt, det er Genesis høytallere som er produsert av Scan-Speak. De er tunet endel i forhold til en normal Scan-Speak høytaller.

 

Gleder meg vilt til å kunne få en liten lyd stund i bilen til helgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er nevnt, det er Genesis høytallere som er produsert av Scan-Speak. De er tunet endel i forhold til en normal Scan-Speak høytaller.

 

Gleder meg vilt til å kunne få en liten lyd stund i bilen til helgen ;)

 

Det er jeg fuillstendig klar over, men det er uansett begrenset hvor ulikt det kan låte med tanke på at vi snakker samme membran, til dels samme oppheng, motor etc, og samme produsent. At det er parameterforskjeller i forhold til 8 ohms elementene er naturlig, men Scan Speak har også 4 ohms versjoner av Revelator serien. Hvor ulike dem er parametermessig i forhold til disse, vet jeg ikke. Det er dog overhodet ikke negativt at dem skulle låte likt Scan-spek Revelator serien. Har selv et høyttalersett i sortementet som er basert på SS Revelator.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg fuillstendig klar over, men det er uansett begrenset hvor ulikt det kan låte med tanke på at vi snakker samme membran, til dels samme oppheng, motor etc, og samme produsent. At det er parameterforskjeller i forhold til 8 ohms elementene er naturlig, men Scan Speak har også 4 ohms versjoner av Revelator serien. Hvor ulike dem er parametermessig i forhold til disse, vet jeg ikke. Det er dog overhodet ikke negativt at dem skulle låte likt Scan-spek Revelator serien. Har selv et høyttalersett i sortementet som er basert på SS Revelator.

 

mvh

 

Glenn

 

Helt enig med deg i det du skriver. Alpine F1 sitt topp sett er basert på et tilsvarende oppsett fra Scan-Speak, hører man på det settet kontra Genesis sitt sett vil man høre store forskjeller på lydbilde og detaljer.

 

En annen ting man kan ta med i samme slengen er at slike elementer krever litt av installasjonen og Kenneth B er et godt eksempel på hvordan man kan få best muligt utnyttelse av det utstyret som er installert i bilen. Derfor skal det bli gøy å høre bilen til helgen, håper bare at Cossie Power får kost seg og trykket litt før det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår