speedfile Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Montert et 3veis hertz sett i bilen nå, en 92 modell passat.. Klipte bort plastikken som lå rundt der høyttaleren/kartlomma skulle inn. Den plastikken som er limt på innsiden av døren, for å hindre at vann skal komme inn i bilen igjennom dørtrekket. Og nå når det begynner å bli litt kaldt og mye nedbør, tar bilen inn mye vann, noe som fører til ekstremt med dogg på rutene. Mye mulig at dørpakninger o.l. ikke er i topp stand, men tror at den tar inn en del pga manglende "skjerming" i dørene. Høyttalerne blir vel også våte når de ligger ubeskyttet i døra? Og hvis jeg monterer plast vil det føre til veldig mye ulyder når jeg spiller litt høyt.. vil jeg tro? Noen tips for å få tetta igjen uten å ødelegge lyden. ? Siter 1996 BMW 520i x 1992 VW Passat stv x 1984 Opel Senator 3.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Da burde du kjøpe det noen sånne som det her, lim de fast i døra med betyl eller noe annet egnet, så får du tettet skikkelig rundt høytaleren. Vi får ikke disse på lager før over nyttår, men vet AudioCom også selger dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 men da går det jo i Allefall utover lyden da, om du mente å bruke de som kasse? endrer jo volumet veldig, og er vel ikke alle høyttalere som klarer seg like godt i så små kasser. jeg kjenner ikke så veldig godt til frontsett og forskjellige kasser, så skal ikke si noe sikkert, men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 men da går det jo i Allefall utover lyden da, om du mente å bruke de som kasse? endrer jo volumet veldig, og er vel ikke alle høyttalere som klarer seg like godt i så små kasser. jeg kjenner ikke så veldig godt til frontsett og forskjellige kasser, så skal ikke si noe sikkert, men. Ja, det stemmer nok at ikke mange høytalere klarer seg i så små kasser som dette, men Glenn kan sikkert svare på det. Alternativet er å skjære små hull i denne membranen (så hullene vender nedover), da slipper du nok ikke dugg, men det renner hvertfall ikke vann direkte ned på elementene. Også er det nok ikke så dumt å sjekke dreneringene i bunn av dørene, slik at det ikke blir liggende vann der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Hva er de sakene der laget av? Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Hva er de sakene der laget av? Skumplast på en måte:) De er myke, men holder formen godt, lette å skjære og forme til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Skumplast på en måte:) De er myke, men holder formen godt, lette å skjære og forme til. Oki :) tenkte på om man burde dempe de med noe, men da trenger man kanskje ikke det.. Men er jo som du sier bare å kutte vekk noe av den delen som blir nederst slik at man får litt større kammer.... Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedfile Skrevet November 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 takk for tipset earthquake. Målene og pris på en slik en? Vil tro jeg blir kvitt problemene hvis jeg hadde fått det til å fungere med noe sånt, da vil jo ikke plasten ligge og skurre av høyttaleren. Siter 1996 BMW 520i x 1992 VW Passat stv x 1984 Opel Senator 3.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Har ikke prisene i hode, men tror de dyreste (6x9 i dyp utførelse) koster noe sånt som 395,- pr. par. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Hei Jeg bruker å lage til noe som leder vannet vekk fra høyttalerens bakside . På biler der det er slett på baksiden av plata kan du jo kappe et 6" rør å lime i bak kant . da leder du vannet rundt . Laget disse som jeg monterte i min bil de hindrer at det blir fukt på elementet . Ser ræva ut men er jo inni døra å funker. Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 men da går det jo i Allefall utover lyden da, om du mente å bruke de som kasse? endrer jo volumet veldig, og er vel ikke alle høyttalere som klarer seg like godt i så små kasser. jeg kjenner ikke så veldig godt til frontsett og forskjellige kasser, så skal ikke si noe sikkert, men. disse "kassene" er fleksible, å kammeret blir på en måte ikke så små som man skulle tro, har testet noen av disse med faktisk utrolig bra resultater:) men jeg skal ikke påstå at alle elementer funker, men alle jeg har prøvd:) mer trøkk og fart i midbass:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saes Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Jeg kjøpte to av disse "dottene" av autod, må si jeg ble fornøyd, elementene var gjennomtrukket av vann, det slipper jeg nå, og litt forbedring av lyden :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 dott er godt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg