Gå til innhold

Tor Steinar Aamodt : '03 Chevrolet Silverado

Ranger emnet

Tor Steinar Aamodt

Anbefalte innlegg

• Svar 349
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe.. har hørt om ditt og datt om deg fra tidligere år, men hva har du egentlig å vise til?

og nei, det er ikke ment å være spydig!! hehe

Alle "kjendiser" har vel rykter vel ;) ;) ;)

Jeg har bygget og vært en stor "medspiller" i MANGE MANGE MANGE kjente biler... En tid var jeg KANSKJE flinkest i Norge, jeg vet ikke...

For eksempel så var jeg den første som var FULLSPONSET av Pioneer Norge AS med 2 komplette ODR sett til 2 biler... + en hel del annet...

Jeg har vært "borti" 2 av 3 Norske biler som har blitt Europamester i "Bra Lyd i Bil", ett par-tre svenskemesterbiler og en hel haug med Norgesmesterbiler....

Hvis jeg får tid en dag så skal jeg se om jeg ikke kan scanne noen bilder, så dere får se... (Det fantes ikke digitale kameraer da...hehehehe)

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor Steinar er i allefall ingen amatør innen LydiBil den er vel ganske grei :hello:

Nå skal nå ikke jeg prøve å fremstå som noe vandrende(evt sittende) leksikon her men for noen år tilbake var den da unge HrAamodt en meget profilert person i bilstereoNorge.

dette var han da selvfølgelig ikke alene om og andre navn som burde nevnes er Morten Silkebækken,Ronny Nordlie.Kjetil Skjei(audio-art her på forumet),Bosse Langås og Tomas Børja.(sikkert glemt noen i farten)

Husker jeg ikke mye feil var Tor medhjelper på bilen til Morten Silkebækken som etter å ha gjort rent bord her hjemme dro på europafinalen og stakk av med seieren i en proffklasse der.

Etter denne tid var det en Svenske som regjerte toppen på proffklassen,de av dere som har passert første halvdelen av 20årene minnes kanskje en vinrød MB500E som var meget profilert i diverse blader på slutten av 90tallet.

bilen var fullpakket med Pioneer(ODR) og vant vel stort sett det som var og vinne frem til Anders(autod) var ferdig med sin velkjente BMW.

Nå skal det nevnes at den samme Anders faktisk begynte å konkurere sent på 90tallet og allerede da vant flere Nasca-finaler og det i en alder av 16-17år.

Så og si annet enn at Tor-Steinar er en person med erfaring og tung kompetanse inne LydiBil vil være som å banne i kirka(dette gjelder da alle nevnt ovenfor)

Og ja det har rullet mer enn et rått bygge ut fra garasjen hjemme i Elverum.

Nå ble da dette meget OT (håper ikke det gjør noe)

Og når jeg tenker meg om så sitter jeg egentlig på store mengder "unyttig "info men sånn blir det vel når man har en hobby man brenner for..

mvh Odd-Helge

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor Steinar er i allefall ingen amatør innen LydiBil den er vel ganske grei :hello:

Nå skal nå ikke jeg prøve å fremstå som noe vandrende(evt sittende) leksikon her men for noen år tilbake var den da unge HrAamodt en meget profilert person i bilstereoNorge.

dette var han da selvfølgelig ikke alene om og andre navn som burde nevnes er Morten Silkebækken,Ronny Nordlie.Kjetil Skjei(audio-art her på forumet),Bosse Langås og Tomas Børja.(sikkert glemt noen i farten)

Husker jeg ikke mye feil var Tor medhjelper på bilen til Morten Silkebækken som etter å ha gjort rent bord her hjemme dro på europafinalen og stakk av med seieren i en proffklasse der.

Etter denne tid var det en Svenske som regjerte toppen på proffklassen,de av dere som har passert første halvdelen av 20årene minnes kanskje en vinrød MB500E som var meget profilert i diverse blader på slutten av 90tallet.

bilen var fullpakket med Pioneer(ODR) og vant vel stort sett det som var og vinne frem til Anders(autod) var ferdig med sin velkjente BMW.

Nå skal det nevnes at den samme Anders faktisk begynte å konkurere sent på 90tallet og allerede da vant flere Nasca-finaler og det i en alder av 16-17år.

Så og si annet enn at Tor-Steinar er en person med erfaring og tung kompetanse inne LydiBil vil være som å banne i kirka(dette gjelder da alle nevnt ovenfor)

Og ja det har rullet mer enn et rått bygge ut fra garasjen hjemme i Elverum.

Nå ble da dette meget OT (håper ikke det gjør noe)

Og når jeg tenker meg om så sitter jeg egentlig på store mengder "unyttig "info men sånn blir det vel når man har en hobby man brenner for..

mvh Odd-Helge

Det stemmer det Odd-Helge...

Og bilen til Anders er faktisk bygget i akkurat samme verksted som bilen til Morten.... Idag er det "dekorverksted" i den delen... Mens Anders har verksted i andre delen (som synes på bildene)....

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har da mange år igjen i gamet du tor steinar,du er jo bare ungutten enda! :cool:

kan fremdeles ikke takke deg nokk for att du tweaka bilen min før finalen 2000,som resulterte 1.plass i pro.lyd :thanks

Og det var starten på at Jonny ble guru selv :)

Jeg ble vel selv Norgesmester i den klassen ett par år før.... Også året før ble Andreas Norgesmester med en bil som Ketil og jeg bygget på noen få dager.... Så ble Jonny Norgesmester....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært møe gromme biler innom vegga på det huset der... "Kremt kremt" :) Huff, klyse je ja! :)

Japp.... Dere tynsetinga må jobbe litt.... Dere blir jo aaaallldriiii europamestere der oppe...hehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge de orginale sidedekslene bak er litt modifisert...

DSC01103.JPG

En liten bit er skjært ut...

DSC01104.JPG

Her er testmontering av ene baksete... Som dere ser så er det ikke mye plass...

DSC01105.JPG

Her har vi tegnet opp hvordan dekselet blir...For å "se" hvordan det blir..

DSC01106.JPG

Nå skal jeg frese deksel... Oppdateringer kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er malen til fronten på kassen....

DSC01109.JPG

Vi fant noen maler på "hylla" som passet sånn ca... så var det bare å frese på...

DSC01111.JPG

Så var det litt "pausemat", Svein serverer kaffe (sjekk den "velbrukte" koppen) og eeehhhh KAKE...

Noen som veit hva dette geniale matterialet er forresten ?

DSC01110.JPG

Jeg ble ikke fornøyd med sånn feste til handsfree displayet i taket ble... Så det ble litt modifisert.... På dette bildet, legg merke til plastikk kanten rundt åpningen...

DSC01113.JPG

Her er kanten modifisert...

DSC01114.JPG

For å lage den kanten brukte jeg dette verktøyet... Og en stødig hånd + litt vanlig pussepapir...

DSC01115.JPG

Der hvor det nå ligger en MDF mal skal byttes ut med glass.... Oppdatering kommer...

DSC01116.JPG

Det var alt for ikveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider