Gå til innhold

Tor Steinar Aamodt : '03 Chevrolet Silverado

Ranger emnet

Tor Steinar Aamodt

Anbefalte innlegg

Jan Ove, er vel en smule forskjell på "Norwegian" og "European"? Eller? :) Tror nok Gardenfox'en til Fido sjarmerte dommerene i Athen ifjor! Er "bare" lyden som mangler der også! Sliter med det samme i Epa'n j å... Skal vel ikke forvente de store resultatene heller, når Volvo'n var "ferdig" ei uke før vi dro... :)

Nytt prosjekt på gang ganske snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 349
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har sett dokkisen til Morten fra vinnerbilen hans,og det har skjedd ting ja! J og Fido lå blant de beste på install, men lyden... Hadde 48 poeng mindre i Athen enn j hadde på NM-finalen... Med samme instillinger... :) Pussig...

Ja, det var mye rart i bilen til Morten når det gjelder installasjon... For eksempel høyttalerkablene...

Men, når det er sagt så hadde Morten faktisk mye bedre lyd enn installasjon....

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Må prøve å få det til å funke bedre i løpet av vinteren,så får vi se hva som skjer... :) Blir vel litt nytt utstyr, så får han med capsen snu lua bak frem og tweake litt.. He he..

Hehehe..... AV med CAPSEN.... :)

Han tar den faktisk av når han har sex, så for han er det vel ikke sååå stor forskjell på å tweake en bil ;)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til og huske en ting jeg. For sånn circa 10 år?? sia var det bilstereo konk på hamar marten, det jeg husker er en stor chevrolet starcraft sak og en blå BMW cab med hvitt skinn intreør og no base ball stasj baki bakasjen. det gjorde intrykk. kom den bilen ut av verkstedet der du holder til nå? Hvem, Hva, Hvor, Vant hva osv..

Sorry for way off topic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til og huske en ting jeg. For sånn circa 10 år?? sia var det bilstereo konk på hamar marten, det jeg husker er en stor chevrolet starcraft sak og en blå BMW cab med hvitt skinn intreør og no base ball stasj baki bakasjen. det gjorde intrykk den gangen. kom den bilen ut av verkstedet der du holder til nå? Hvem, Hva, Hvor, Vant hva osv..

Sorry for way off topic.

Nei, ingen av de kom herifra....

Det første bilen som kom ut herifra var en sølvgrå Audi 100 som var fylt opp med Sony ES og Lanzar utstyr.... Spilte sinssykt høyt, men ikke så bra...

Jeg ble 18 år, 19 august 1994, den 20 august 1994, dagen etter altså, var jeg på min aller første NASCA konkurranse i Vikingeskipet, jeg hadde aldri vært på en slik konkurranse i hele mitt liv, og kastet meg ut i proff 500+, tror jeg ble nr 6....

Jeg fikk denne bilen når jeg var ca 16 år, og mekka og bygde på den i ett par år, så den stor ferdig den dagen jeg var 18 år.... Det var helt vilt med utstyr i den, blant annet 4 stk 6 1/2" i hver framdør...

Etter å a hatt den bilen ett år tror jeg, så rev jeg den og solgte den, da kjøpte jeg men en nesten ny Opel Omega stasjonsvogn... Vi byggde da en Honda Civic som var den første konkurransebilen i Norge med Rockford Fosgate. Det var også Sony ES i denne.

Denne bilen gjorde det meget bra og vi ble blant annet nr 4 på EM i frankrike , med denne bilen med kun 4 poeng opp til 1 plass, det var altså 1 poeng mellom hver plass.... Vi hadde vunnet hvis vi ikke hadde fått 15 poeng avtrekk fordi jeg justerte og låste volumet på symmetryen for lavt så dommerne mente bilen spilte alt for lavt....

Så var det ett opphold før vi kom med 2 biler med komplett Pioneer ODR, en hvit Honda Accord og en hvit Honda Civic... Disse gjorde vi det meget bra med og ble Norgesmester med Civicen, som jeg og Andre Sørby bygget, og ble nr 3 på SM finalen det året, det var helt vilt startfelt på SM husker jeg....

I tillegg så kommer det en hel masse med konkurransebiler og demobiler oppå dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Ove, er vel en smule forskjell på "Norwegian" og "European"? Eller? :) Tror nok Gardenfox'en til Fido sjarmerte dommerene i Athen ifjor! Er "bare" lyden som mangler der også! Sliter med det samme i Epa'n j å... Skal vel ikke forvente de store resultatene heller, når Volvo'n var "ferdig" ei uke før vi dro... :)

nå skal det vel sies att du gjorde det meget bra i danmark kenneth,OGSÅ på lyd! volvoen ble faktisk aldrig tweaka etter den ble helt ferdig heller,fks så ble det montert noen høytaler dekksler etter siste tweaking,og slike ting gjør utslag når ting virkelig begyner å falle på plass....dessuten så kommer en bil aldrig til å spille helt max det første året,det må kanskje to år for å få en en bil i kenneth,s kaliber til å spille optimalt...det er tross alt noen flere ting enn balance,bass å treble å konsentrere seg om. til skrekk eksempel så kan jeg nevne att jeg mange ganger sto opp kl.2 på natten for å gå inn i bilen å tweake,å på tur til jobben hendte det seg att jeg stoppet for å tweake....jepp,det kalles sykelig.... helpme

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal det vel sies att du gjorde det meget bra i danmark kenneth,OGSÅ på lyd! volvoen ble faktisk aldrig tweaka etter den ble helt ferdig heller,fks så ble det montert noen høytaler dekksler etter siste tweaking,og slike ting gjør utslag når ting virkelig begyner å falle på plass....dessuten så kommer en bil aldrig til å spille helt max det første året,det må kanskje to år for å få en en bil i kenneth,s kaliber til å spille optimalt...det er tross alt noen flere ting enn balance,bass å treble å konsentrere seg om. til skrekk eksempel så kan jeg nevne att jeg mange ganger sto opp kl.2 på natten for å gå inn i bilen å tweake,å på tur til jobben hendte det seg att jeg stoppet for å tweake....jepp,det kalles sykelig.... helpme

Lurer på hvem som har sagt til deg at det tar laaaang tid å finjustere en bil jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvem som har sagt til deg at det tar laaaang tid å finjustere en bil jeg ;)

det er du det tor steinar,husker det som det var i går da du ENDELIG ville justere bilen min (etter 5 år med masing) det første du gjorde da du satte deg i bilen min,var å justere nivået mellmom de forskjellige ellementene,og det er vel nesten det viktigste også!(det viste ikke jeg da heller) tror mange glemmer det,og bare pøser på med eq,å det er ikke bra! husker også att du trykka deg så fort gjennom menyene på ODR,n att den ikke klarte å følge med stakkars,den "hang" igjen liksom....sitat tor steinar: den eneste feilen med ODR er att den er så jævlig treig! men dere skjønner, ODR,n var ikke så ille treig den,det var bare tor steinar som var altfor rask....hehe :thumb

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha... Er noe med det ja! Han kan bruke mer tid på en eq en på et kvinnfolk, trur j..;)

Det beste er vel egentlig å bruke EQ`n på kvinnfolket............ sette alle bånd på -12dB... angry angry

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er du det tor steinar,husker det som det var i går da du ENDELIG ville justere bilen min (etter 5 år med masing) det første du gjorde da du satte deg i bilen min,var å justere nivået mellmom de forskjellige ellementene,og det er vel nesten det viktigste også!(det viste ikke jeg da heller) tror mange glemmer det,og bare pøser på med eq,å det er ikke bra! husker også att du trykka deg så fort gjennom menyene på ODR,n att den ikke klarte å følge med stakkars,den "hang" igjen liksom....sitat tor steinar: den eneste feilen med ODR er att den er så jævlig treig! men dere skjønner, ODR,n var ikke så ille treig den,det var bare tor steinar som var altfor rask....hehe :thumb

Jupp, stemmer det..... Men nå har du "dratt ifra" meg, iallefall med å bruke flere forskjellige spillere....

Problemet ble vel også at jeg ble "lei" av å justere så mange biler etterhvert, så da orket jeg ikke mere... Men det hadde vært moro og testet engang om jeg hadde glemt "alt"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider