Gå til innhold

Anbefales golf 3?

Ranger emnet

Frank S.

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som har noen erfaringer anngående golf 3?

Har kikket litt på forskjellige typer av den fra 60-100tusen.

Hvordan er det med sitteplass/takhøyde inne i bilen? god plass i bakseter?

Anbefales diesel eller bensin? er det noe futt i de?

Er det bra biler eller er det mye problemer med disse?

mvh Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en golf III -93 med snart 160 tusen på meter'n..

Den har kjipeste motor på hele 1.4 liter ;)

Har ikke hatt den så lenge.. ca en måned.. ikke så mye å klage på ennå..

Men spørs på åssen bil du skal ha.. jeg har denne fordi jeg må ha en bil frem til høsten. Så dette er en bruksbil for min del.. Bilen er veldig myk og skal være en komfort bil. Bilen er mykt satt opp, og støyen inni er til å leve med. I forhold til en golf II så er støyen lavere i 3er'n.. mens en golf II faktisk er stivere satt opp mener jeg..

Men skulle jeg hatt en golf III så ville jeg gått for vr6 utgaven. Ikke spesielt stiv bil.. så nye dempere og senking trengs..

vet desverre ikke om så mange feil.. ingen feil ennå for å si det sånn..

Mazda mx5 -91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en 2.0 GTi 8v.

Jeg synes bilen er veldig god å kjøre (komfortmessig), men den er ikke rask hverken rett fram eller i svinger. Aksellerasjonen fra 0 - 100 er dårlig og 70 - 120 er heller ikke noe å snakke om.

Forsikringen er dyr, men den er enda dyrere for VR6.

Vr6 er raskere, men litt slapp for å ha så stor motor.

Velg gjerne diesel. Går billig og bra nok, så lenge du ikke er ute etter max power.

Hvis du er ute etter en bil som skal styles, men ikke kjøres "hardt" på gata eller på bane anbefaler jeg golf 3 på det varmeste.

Skal du derimot bruke den til aktiv kjøring, ville jeg heller valgt en annen bil.

Jeg synes det er god plass i bilen. Jeg er 185 cm høy, og overlever å sitte i baksetet en stund. Selvfølgelig kunne der vært bedre plass, men det går. Sittekomforten avhenger av modell.

Jeg har bare hatt problemer med foringene bak i opphenget, ellers ikke noen problemer. Min er en 94 modell som nå har gått 104000km. Jeg har hatt den siden 72500km.

Til rett pris er den til salgs.

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 3'er Turbo Diesel...(TDK)

Mitt inntrykk er en bra bil, som er fin å kjøre... Hadde heller ikke noen store problemer, dette var en '92 modell, hadde vel gått 170000 eller no trur jeg... er ingen racer akkurat, men det går greit nok + ganske drivstoff gjerrig... 0,6 ca. litt hard småkjøring...

Senken 60-70mm og 17" så liggern som støpt på veien!

Anbefales!

mvh

Johnny

02' Golf 1.9TDI 150PS 4-Motion Highline

X- 90' Jetta 1.6TDK

X- 95' Golf 3 VR6 X- 96' Golf 3 TDK

X- 89' Golf 2 TDK X- 80' Volvo 240

X- 99' Golf 4 TDI Highline X- 92' Golf 3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest bil for pengene er en 97 modell 1,6 Gl+

Grei forsikring og går greit nok.... Får en orginal bil som ikke har gått altfor langt til ca 100'

Er 100 hk og en del utstyr på de.....

Har oxo hatt den Tdk og den går billig men 1,6 l med 100 hk er morsommere og er jo en del nyere bil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider