Gå til innhold

Motorbygg, mål 300hk

Ranger emnet


ealoken

Anbefalte innlegg

Hei, nå har jeg sett meg lei på å bli frakjørt av alt og alle :drive2

 

så nå skal jeg bygge en Turbo motor.

her er mine kriterier :

 

- øvrig grense 300 hk ( DRIFT SIKRE HK! )

- max 20 000 kr!

- rekke 4er, 8Ventiler

 

så det jeg trenger hjelp med er hvilke deler, top, blokk, veiv osv er det jeg trenger?

 

Og er det mulig å dra så mye ut av mitt LH 2.4 system?

 

 

Jeg har en stk 530 topp, er den brukanes?

 

 

Girkasse og drivverk kommer på et annet budskjett.

 

 

ALL hjelp mottas med stor takk.

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

300 hk klarer du ikke med 20k

det jeg ville gått for (og driver å bygger. Vil nok havne på mellom 250-280hkpå veiv) er:

FT\FK blokk. helst balansert

531\405topp. umodifisert eller lettere porta om du klarer det selv

mitsu 19t snurre

standard FK\FTgrenrør (med mitsu flens. Henrik bremsa jo 470 hk med dette..)

A,K eller vxkam (jeg har valgt k)

Standard innsug

465cc\m dyser (såkalte 968ere)

justerbar btr

3"Lmm

chippa motronic eller LH 2.4 (folk har klart 280hk uten mapping med dette. jeg bruker motronic for jeg hadde det liggende.. Du kan jo prøve med MS&S istedet hvis du tør.. det hadde vært kult)

og filter og eksos seff..

 

tror ikke jeg har glemt noe nå... men du kan bare glemme å kjøre dette med org cluth. m46 og m45 vil vel klare det om du bruker den med vett...

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 hk klarer du ikke med 20k

det jeg ville gått for (og driver å bygger. Vil nok havne på mellom 250-280hkpå veiv) er:

FT\FK blokk. helst balansert

531\405topp. umodifisert eller lettere porta om du klarer det selv

mitsu 19t snurre

standard FK\FTgrenrør (med mitsu flens. Henrik bremsa jo 470 hk med dette..)

A,K eller vxkam (jeg har valgt k)

Standard innsug

465cc\m dyser (såkalte 968ere)

justerbar btr

3"Lmm

chippa motronic eller LH 2.4 (folk har klart 280hk uten mapping med dette. jeg bruker motronic for jeg hadde det liggende.. Du kan jo prøve med MS&S istedet hvis du tør.. det hadde vært kult)

og filter og eksos seff..

 

tror ikke jeg har glemt noe nå... men du kan bare glemme å kjøre dette med org cluth. m46 og m45 vil vel klare det om du bruker den med vett...

 

 

Takk sundin :)

 

Da er det bare å kjøpe del for del. for så og skru det sammen :)

ang girkasse så vurderer jeg M90H fra sverige. koster ikke så mye..

 

 

Planen var å ha 50% av motor delene innkjøpt og ferdig behandlet til sommern 2006, og at motor er montert og bremset innen 2007.

 

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, her, koster det peng å trimme 4 sylindret..

Ellers, har jeg sett benkpapirer på en volvo med original sprut og 398hk på hjulene (turbobricks)

 

 

hehe, jeg vet at ingen ting er gratis, har du en slik "oppskrift" som sundin du også eller Dabutcher?

 

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk sundin :)

 

Da er det bare å kjøpe del for del. for så og skru det sammen :)

ang girkasse så vurderer jeg M90H fra sverige. koster ikke så mye..

 

 

Planen var å ha 50% av motor delene innkjøpt og ferdig behandlet til sommern 2006, og at motor er montert og bremset innen 2007.

 

 

 

Mvh Erik

m90 til 300hk, da er du på skummelt farvann.

har du vurdert t5 kasse fra borg warner?

 

koster mindre enn m90 og tåler mer.

du kan også kjøpe adapterplater fra kl racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp men det var mappa. og da må du til sverige.

du bør også få tak i en stor ic i hel alu..

 

 

ang IC så er jeg ikke sikker på hva jeg skal ha, men det blir garranter i alu,

 

noen tips?

 

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m90 til 300hk, da er du på skummelt farvann.

har du vurdert t5 kasse fra borg warner?

 

koster mindre enn m90 og tåler mer.

du kan også kjøpe adapterplater fra kl racing

 

 

nei, har ikke vurdert det. mye koster en slik go-bit da?

M90H får jeg for 4k i sverige, fra en 98 mod 940 turbo.

 

 

men hvordan er det å bygge prosjekt motor ut av en motor som har gått 150 000 km?

 

er en FT fra 98 til salgs i sverige. Vet at det da er underspyling etc.

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang IC så er jeg ikke sikker på hva jeg skal ha, men det blir garranter i alu,

 

noen tips?

 

 

 

Mvh Erik

 

 

kjøp deg alu cooler fra ben are.. passer perfekt..

http://www.bilforumet.net/kjopsalg/showproduct.php?product=4007&sort=1&cat=3&page=3

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey er ikke sundin jeg alstå. har bare gamlebilen hans. er den som skal få denne motoren. en 98 blokk er veldig fin. er kanskje en såkalt R blokk som har tykkere sylindervegger eller no sånnt. Krb fixer nedkappa lastebil ICperfekt tilpassa volvo. jeg har en sånn.

 

men ja.. tviler nesten på om du kommer under 20 lapper totalt.

kan jo se hvor mye det har kosta meg til nå..

FT\FK blokk. helst balansert -5800SEK

531\405topp. umodifisert eller lettere porta om du klarer det selv-Dette hadde jeg liggende

mitsu 19t snurre-6500kr (jeghar ikkekjøpt dette ennå)

standard FK\FTgrenrør (med mitsu flens. Henrik bremsa jo 470 hk med dette..)følger med om du kjøper motor. ellers ca 1000 kr

A,K eller vxkam (jeg har valgt k). A kam ca gratis, k-kam ca 1000kr

Standard innsug-dette har du vel fra før

465cc\m dyser (såkalte 968ere) 1500kr fra sverige

justerbar btr- 1000 kr

3"Lmm -om du bruker motronic så må du ha mengdemåler, gjerne fra bmw.

fant min på en 732 og fikk den gratis:) ellers ca 1000 kr. påLH må du ha massemåler og det tror jeg du kan mekke til selv med et 3" rør.

 

chippa motronic eller LH 2.4- motronic chip 1000kr. LHchip. trenger 2 til vel 1000kr stk. må også ha gullbox om det ikke følger med sprutet.uvisst pris

Må du kjøpe sprutetløst blir dette fort 2-3000...

og filter og eksos seff.. filter 500kr, eksos 3000 kr for 3"

stor IC- 2500-3500

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår