ealoken Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Hei, nå har jeg sett meg lei på å bli frakjørt av alt og alle :drive2 så nå skal jeg bygge en Turbo motor. her er mine kriterier : - øvrig grense 300 hk ( DRIFT SIKRE HK! ) - max 20 000 kr! - rekke 4er, 8Ventiler så det jeg trenger hjelp med er hvilke deler, top, blokk, veiv osv er det jeg trenger? Og er det mulig å dra så mye ut av mitt LH 2.4 system? Jeg har en stk 530 topp, er den brukanes? Girkasse og drivverk kommer på et annet budskjett. ALL hjelp mottas med stor takk. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 tror desverre du må sprenge budsjettet litt skal du ha 300 driftsikre hk.. Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 300 hk klarer du ikke med 20k det jeg ville gått for (og driver å bygger. Vil nok havne på mellom 250-280hkpå veiv) er: FT\FK blokk. helst balansert 531\405topp. umodifisert eller lettere porta om du klarer det selv mitsu 19t snurre standard FK\FTgrenrør (med mitsu flens. Henrik bremsa jo 470 hk med dette..) A,K eller vxkam (jeg har valgt k) Standard innsug 465cc\m dyser (såkalte 968ere) justerbar btr 3"Lmm chippa motronic eller LH 2.4 (folk har klart 280hk uten mapping med dette. jeg bruker motronic for jeg hadde det liggende.. Du kan jo prøve med MS&S istedet hvis du tør.. det hadde vært kult) og filter og eksos seff.. tror ikke jeg har glemt noe nå... men du kan bare glemme å kjøre dette med org cluth. m46 og m45 vil vel klare det om du bruker den med vett... Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 kan bruke 530 toppen.. hvis du sveiser igjen vannkanalen til sylinder nr 4. også borere du for gjennomstrømming litt lengere inn. så slipper det og bli så varmt for pakningen.. Også fått høre att GT6 kammen skal værra bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Som sagt, her, koster det peng å trimme 4 sylindret.. Ellers, har jeg sett benkpapirer på en volvo med original sprut og 398hk på hjulene (turbobricks) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 jepp men det var mappa. og da må du til sverige. du bør også få tak i en stor ic i hel alu.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 300 hk klarer du ikke med 20kdet jeg ville gått for (og driver å bygger. Vil nok havne på mellom 250-280hkpå veiv) er: FT\FK blokk. helst balansert 531\405topp. umodifisert eller lettere porta om du klarer det selv mitsu 19t snurre standard FK\FTgrenrør (med mitsu flens. Henrik bremsa jo 470 hk med dette..) A,K eller vxkam (jeg har valgt k) Standard innsug 465cc\m dyser (såkalte 968ere) justerbar btr 3"Lmm chippa motronic eller LH 2.4 (folk har klart 280hk uten mapping med dette. jeg bruker motronic for jeg hadde det liggende.. Du kan jo prøve med MS&S istedet hvis du tør.. det hadde vært kult) og filter og eksos seff.. tror ikke jeg har glemt noe nå... men du kan bare glemme å kjøre dette med org cluth. m46 og m45 vil vel klare det om du bruker den med vett... Takk sundin :) Da er det bare å kjøpe del for del. for så og skru det sammen :) ang girkasse så vurderer jeg M90H fra sverige. koster ikke så mye.. Planen var å ha 50% av motor delene innkjøpt og ferdig behandlet til sommern 2006, og at motor er montert og bremset innen 2007. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Som sagt, her, koster det peng å trimme 4 sylindret..Ellers, har jeg sett benkpapirer på en volvo med original sprut og 398hk på hjulene (turbobricks) hehe, jeg vet at ingen ting er gratis, har du en slik "oppskrift" som sundin du også eller Dabutcher? Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Takk sundin :) Da er det bare å kjøpe del for del. for så og skru det sammen :) ang girkasse så vurderer jeg M90H fra sverige. koster ikke så mye.. Planen var å ha 50% av motor delene innkjøpt og ferdig behandlet til sommern 2006, og at motor er montert og bremset innen 2007. Mvh Erik m90 til 300hk, da er du på skummelt farvann. har du vurdert t5 kasse fra borg warner? koster mindre enn m90 og tåler mer. du kan også kjøpe adapterplater fra kl racing Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 jepp men det var mappa. og da må du til sverige.du bør også få tak i en stor ic i hel alu.. ang IC så er jeg ikke sikker på hva jeg skal ha, men det blir garranter i alu, noen tips? Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Får ny cooler i dag.. lastbiiiil.. yodude Det blir årleit.. Også el radiator vifte.. Men det du gjør.. reis til sverige og kjøp deg en dele bil.. med nok hk.. da får du både deler og motor.. ;) MEN, Svenskene er noen luringer så pass på.. Med tanke på toll og sånt.. FINN EN ANNEN VEI!! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 m90 til 300hk, da er du på skummelt farvann.har du vurdert t5 kasse fra borg warner? koster mindre enn m90 og tåler mer. du kan også kjøpe adapterplater fra kl racing nei, har ikke vurdert det. mye koster en slik go-bit da? M90H får jeg for 4k i sverige, fra en 98 mod 940 turbo. men hvordan er det å bygge prosjekt motor ut av en motor som har gått 150 000 km? er en FT fra 98 til salgs i sverige. Vet at det da er underspyling etc. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 ang IC så er jeg ikke sikker på hva jeg skal ha, men det blir garranter i alu, noen tips? Mvh Erik kjøp deg alu cooler fra ben are.. passer perfekt.. http://www.bilforumet.net/kjopsalg/showproduct.php?product=4007&sort=1&cat=3&page=3 Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 kjøp deg alu cooler fra ben are.. passer perfekt.. http://www.bilforumet.net/kjopsalg/showproduct.php?product=4007&sort=1&cat=3&page=3 takk takk :) da er han notert :) Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 hey er ikke sundin jeg alstå. har bare gamlebilen hans. er den som skal få denne motoren. en 98 blokk er veldig fin. er kanskje en såkalt R blokk som har tykkere sylindervegger eller no sånnt. Krb fixer nedkappa lastebil ICperfekt tilpassa volvo. jeg har en sånn. men ja.. tviler nesten på om du kommer under 20 lapper totalt. kan jo se hvor mye det har kosta meg til nå.. FT\FK blokk. helst balansert -5800SEK 531\405topp. umodifisert eller lettere porta om du klarer det selv-Dette hadde jeg liggende mitsu 19t snurre-6500kr (jeghar ikkekjøpt dette ennå) standard FK\FTgrenrør (med mitsu flens. Henrik bremsa jo 470 hk med dette..)følger med om du kjøper motor. ellers ca 1000 kr A,K eller vxkam (jeg har valgt k). A kam ca gratis, k-kam ca 1000kr Standard innsug-dette har du vel fra før 465cc\m dyser (såkalte 968ere) 1500kr fra sverige justerbar btr- 1000 kr 3"Lmm -om du bruker motronic så må du ha mengdemåler, gjerne fra bmw. fant min på en 732 og fikk den gratis:) ellers ca 1000 kr. påLH må du ha massemåler og det tror jeg du kan mekke til selv med et 3" rør. chippa motronic eller LH 2.4- motronic chip 1000kr. LHchip. trenger 2 til vel 1000kr stk. må også ha gullbox om det ikke følger med sprutet.uvisst pris Må du kjøpe sprutetløst blir dette fort 2-3000... og filter og eksos seff.. filter 500kr, eksos 3000 kr for 3" stor IC- 2500-3500 Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.