Gå til innhold

Motorbygg, mål 300hk

Ranger emnet


ealoken

Anbefalte innlegg

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!!!!

 

300Hk oppnår du på følgende vis....KUN med volvos orginal deler:

 

B23 blokk, org smidd veiv og m-råder, bruk smidde org 23et stempler! Da har du en bundel som tåler GODT over 300hk også!

 

Bruk org 531 eller 405 topp... trenger ikke gjøre noe med den, men kan godt pusse litt her og der for sikkerhets skyld, alt erbedre en org (nesten).

 

Org 230Ft/fk manifold og org GLT innsug, cooler finer du deg en pent brukt lastebil greie og sveiser om evetuelt noe annet greier... krever ikke mye for 300hk!

 

Med dette oppsettet kan du tillogmed få deg et billig datasprut (tec2) og alikevell komme i mål med buskjettet. Org 240 turbo pumpe og s60R dyser eller tilsvarende. Org toppakning....

 

Turbo kan du bruke det du kommer over.... 18 eller 19T er jo nevnt her.. og fungerer BRA!!!

 

Bør klare det under 20K hvist du har tolmodighet og klarer å få tak i delene til bra priser!!!

 

LYKKE TILL!!!!! :)

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

manifoilen er vel orginalt til en ET. men det er med turbo da.

tenkte jeg skulle gi manifoilen til en kamerat som skal sveise grenrør til meg :D

 

ja 4 høvdinger for en 262 er litt dyrt, men men, skal nok få prutet :) ( hvor mye sånn ca tåler en slik kasse?

 

 

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sitti å knota en el i de sene timer.

og kommet fram til at Trubo blir en T3\t4 ( t34? )

dyser blir minimum 500cc, da 437cc dyser går på max ved 280 hk, heller for stort en akuratt.

 

ellers blir bunnen en FT fra 98 som skal innom jahrman på sylinder service.

Topp er ellers usikkert.... mest sansynlig en jahrman 531 edition :)

 

girkasse : meget usikkert

Bak aksel : True track

 

ellers skal jeg ha justerbart panhardstag, superflex forringer, 25mm stab stag foran og bak. tårnstag foran.

Dempere er usikkert enda.

Fjører : lesjofjørs intillvidre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har i dag fått mundtlig "godkjenning" av S60 R bremser på 740n, men da må jeg ha følgende :

 

Papirer fra Volvo på at bremsene sitter på en orginal 300hk bil.

Og papirer som tilsier at strekk fast heten ( eller noe sånt ) på adapterplata tåler belastningen. Bremse kraftforsterkern trengte jeg ikke å bytte siden ABS ikke er noe tema..

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår