Danna Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Prat med Jahrman på Sylinderservice i oslo. Meget dyktig ;) Jahrmann er nok mannen å snakke med når det gjelder Volvo ja :) Fint å ha han som "nabo". Fikset balansering av Golf-motoren og en del andre deler og tips & tricks :) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Hei!!!! 300Hk oppnår du på følgende vis....KUN med volvos orginal deler: B23 blokk, org smidd veiv og m-råder, bruk smidde org 23et stempler! Da har du en bundel som tåler GODT over 300hk også! Bruk org 531 eller 405 topp... trenger ikke gjøre noe med den, men kan godt pusse litt her og der for sikkerhets skyld, alt erbedre en org (nesten). Org 230Ft/fk manifold og org GLT innsug, cooler finer du deg en pent brukt lastebil greie og sveiser om evetuelt noe annet greier... krever ikke mye for 300hk! Med dette oppsettet kan du tillogmed få deg et billig datasprut (tec2) og alikevell komme i mål med buskjettet. Org 240 turbo pumpe og s60R dyser eller tilsvarende. Org toppakning.... Turbo kan du bruke det du kommer over.... 18 eller 19T er jo nevnt her.. og fungerer BRA!!! Bør klare det under 20K hvist du har tolmodighet og klarer å få tak i delene til bra priser!!! LYKKE TILL!!!!! :) Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 jeg har fått tilbud om en halv ok T3 turbo med manifoild. til 1000 kr. getrag 262 for 4 lakser. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 er GLT innsuget bedre enn orginalt FK innsug? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 GLT innsuget har noe bedre FLOW verdier i forhold til FK\FT insuget. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 hmmm... mye rart en ikke veit gitt... mye og lære... takk for info. Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Om det er nye manifolden så er vel 1000kr grei pris... sjekk at det ikke er noen alvårlige sprekker i det! 4 høvdinger for løs 262 syns jeg var dyrt... Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 manifoilen er vel orginalt til en ET. men det er med turbo da. tenkte jeg skulle gi manifoilen til en kamerat som skal sveise grenrør til meg :D ja 4 høvdinger for en 262 er litt dyrt, men men, skal nok få prutet :) ( hvor mye sånn ca tåler en slik kasse? Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 en slik kasse tåler masse den.... Mere en 300hk iallefall!!! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 ok, men da må jeg prute litt på han ;) hehe. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Da har jeg fått pris på en getrag 262 kasse, i god stand for 2000 kr. så om noen kan fortelle meg hvor adapterplate til B230 motoren kan kjøpes så ROP ut! Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvindal Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Har ikke F innsuget også bra flow? er like bra som glt innsuget ifølge Torgeir Wetterhus! Men ikke vet jeg. Siter 07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;) 94 Audi RS2 77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++ 98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser 08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 nja, i følge det jeg har hørt er at i GLT insuget er flowen på sylinder 4 bedre en på F insuget. derfor mange bruker nettopp dette innsuget.. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Da har jeg sitti å knota en el i de sene timer. og kommet fram til at Trubo blir en T3\t4 ( t34? ) dyser blir minimum 500cc, da 437cc dyser går på max ved 280 hk, heller for stort en akuratt. ellers blir bunnen en FT fra 98 som skal innom jahrman på sylinder service. Topp er ellers usikkert.... mest sansynlig en jahrman 531 edition :) girkasse : meget usikkert Bak aksel : True track ellers skal jeg ha justerbart panhardstag, superflex forringer, 25mm stab stag foran og bak. tårnstag foran. Dempere er usikkert enda. Fjører : lesjofjørs intillvidre. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 jeg har i dag fått mundtlig "godkjenning" av S60 R bremser på 740n, men da må jeg ha følgende : Papirer fra Volvo på at bremsene sitter på en orginal 300hk bil. Og papirer som tilsier at strekk fast heten ( eller noe sånt ) på adapterplata tåler belastningen. Bremse kraftforsterkern trengte jeg ikke å bytte siden ABS ikke er noe tema.. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.