Gå til innhold

Motorbygg, mål 300hk

Ranger emnet


ealoken

Anbefalte innlegg

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei folks!

Jeg bygger nå i vinter videre på "Project Fenris" med specsa beskrevet over i denne tråden, og målet er 300 hk med LH2.4 og original bunn:

Porta 531-topp

968-dyser (465 ccm)

Justerbar BTR

VX3-kam

19T-turbo

3" LMM

Alu-IC (alà Ben Are)

Vikingchip special, mappet for delene over

 

Bilder her: http://home.online.no/~kjet-sk/volvo242ny.htm

 

Kan opplyse om at delene over kostet meg ca kr 15 000,-, men da har jeg fått ekstremt bra pris på alt (og hatt masse tålmodighet som Ben Are skriver). Noe er nytt, og noe er meget pent brukt; jeg kjøper ikke noe dritt, men brukt kan være godt som nytt. I tillegg kommer endel siliconeslanger, rør og paknininger som ikke er innkjøpt.

 

Drivlinja er forsterket og påkostet mye, og er selvfølgelig heller IKKE med i den prisen.

 

Jeg skaffer (viking)chip for dette (og andre oppsett) for LH 2.4.

 

Samme oppsett fra Vikingchip, men med 18T-turbo, 260-270 hk på bakjula:

Effekt-040605.jpg

 

300hk-kit1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboperformance : du kjører orginal FK\FT bunn med underspyling?

hva skal du evt gjøre med bremser?

 

-90 FT UTEN underspyl. Turbobremser med race-belegg og stål-slanger; har ikke andre planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler deler fra sverige.. Men stol aldri 100% på en svenske, er mye rart ute og går der. Kan få mye deler billig der borte, sjekk ut på TPC og svenske 200 klubben. Adapter kjøper du fra KLracing, Dalhems e.l. Døm har på SAM også, men den kosta 4500SEK (!)

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, thoansli lager de :) men det som er cluet er at S60r caliperen bare har en bremse slange inn ( eller tar jeg feil? ) og det som da er cluet igjen er at hvis det ene bremse systemet på 740n ryker da, så ryker begge.

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hei folks!

Jeg bygger nå i vinter videre på "Project Fenris" med specsa beskrevet over i denne tråden, og målet er 300 hk med LH2.4 og original bunn:

Porta 531-topp

968-dyser (465 ccm)

Justerbar BTR

VX3-kam

19T-turbo

3" LMM

Alu-IC (alà Ben Are)

Vikingchip special, mappet for delene over

 

Bilder her: http://home.online.no/~kjet-sk/volvo242ny.htm

 

Kan opplyse om at delene over kostet meg ca kr 15 000,-, men da har jeg fått ekstremt bra pris på alt (og hatt masse tålmodighet som Ben Are skriver). Noe er nytt, og noe er meget pent brukt; jeg kjøper ikke noe dritt, men brukt kan være godt som nytt. I tillegg kommer endel siliconeslanger, rør og paknininger som ikke er innkjøpt.

 

Drivlinja er forsterket og påkostet mye, og er selvfølgelig heller IKKE med i den prisen.

 

Jeg skaffer (viking)chip for dette (og andre oppsett) for LH 2.4.

 

Samme oppsett fra Vikingchip, men med 18T-turbo, 260-270 hk på bakjula:

Effekt-040605.jpg

 

300hk-kit1.jpg

 

 

hvor viktig er det med 3" spjeld på dette oppsettet?

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår