Gå til innhold

Motorbygg, mål 300hk

Ranger emnet


ealoken

Anbefalte innlegg

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jasså?? det vil ikke ha noe for seg å bygge om fra originalt til 3"??

på high octane så dreide de jo opp spjeldet så det ble litt grøvre på den derre flyen mr2!

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en b21et blokk, 405 topp som er porta eksos sia på, støre ventiler å krb kammen.. skal vist være samma som t5 kammen til. har ny t3 turbo fra turbotecnics. har lo2.4 fra 92.. å f sprutet... tenkte jeg skulle kjøpe v70r dyser å 940 ciper...

er jo bare å legge inn formotstand på dysene så går jo d greit!?!?!? detta burde vel fungere detta?? noen som har chiper forresten.. trenger alt..:P

hallo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jasså?? det vil ikke ha noe for seg å bygge om fra originalt til 3"??

på high octane så dreide de jo opp spjeldet så det ble litt grøvre på den derre flyen mr2!

 

Husk at når du bygger om spjeldhuset så forandrer også luftstrømmen seg i forhold til hvor mye du åpner spjeldet, slik at TPS-verdien blir helt annerledes - dette kan trengs å justeres i mapen (motorstyringa). Husk også at du bare har en viss luftmengde som skal inn til hver tid, slipper spjeldet igjennom all den lufta på halv gass får du en voldsom gassrespons, men bakdelen er at det ikke blir forskjell på 60% gass og 100% gass for like mye luft passerer uansett. Husk også i tillegg at gasshastigheten synker når et likt volum skal gjennom en større åpning.

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo folkens... blokk, råder, veiv og topp med innmat er nesten så godt som bestilt. må bare høre litt mer rundt først..

valget havner muligens på en 98mod FT blokk og 531 topp..

ang girkasse så har han idioten som skulle selge meg en getrat 262c kasse trukket seg... argh!! kassen var bygget om for å passe volvo, så det er det er kjiiipt.

 

ellers blir det lite uppdates da jeg er i Oversettnings kompaniet i hæren.. ( plaske kompaniet som vi kalles )

 

og det er ikke mindre en 160 mil hjemmenifra..

 

men skal se hva jeg klarer å få ordnet denne permen jeg nå har :)

 

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

vel, lenge siden det var noe liv her. men her er oppdateringen :

 

Har handlet 91 mod FT blokk

skal til syrevask.

 

530 toppen skal få 40mm eksos ventiler og Vx3 \ a kam

turbo blir en T304 med ar 62 eller 82 hus ( har ikke handlet og er på leting )

 

alle lager, pakkninger og ringer byttes ut.

 

har getrag 260 kasse liggende. 400cc dyser ( 2.8bar ) er handlet.

Progressiv BTR er handlet

lamdameter er handlet.

 

har ikke handlet GLT innsug pga surr fra min side.

 

har ikke handlet chip enda, men det kommer.

 

så om NOEN har en T304 turbo som fint klarer 280 hk ( uten at jeg ikke har trykk før sperra ) så si i fra.

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår