Gå til innhold

Motorbygg, mål 300hk

Ranger emnet


ealoken

Anbefalte innlegg

19T og gt3071r er vel i litt forskjellige klasser da? altså ikke helt sammenlignbare.. men om ikke ben are har noe gode røverpriser, se på http://www.cheapturbo.com

 

eneste jeg har hørt prate drit om GT turboene er karen på rudskogen som var fra turboservis eller hva det var, men eneste som gjaldt innen turbo var de ha solgte, men jeg kan jo kjøpe 2GT'er for det 1 av han i samme klasse kosta da, så ike vet jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

300 hk klarer du ikke med 20k

det jeg ville gått for (og driver å bygger. Vil nok havne på mellom 250-280hkpå veiv) er:

FT\FK blokk. helst balansert

531\405topp. umodifisert eller lettere porta om du klarer det selv

mitsu 19t snurre

standard FK\FTgrenrør (med mitsu flens. Henrik bremsa jo 470 hk med dette..)

A,K eller vxkam (jeg har valgt k)

Standard innsug

465cc\m dyser (såkalte 968ere)

justerbar btr

3"Lmm

chippa motronic eller LH 2.4 (folk har klart 280hk uten mapping med dette. jeg bruker motronic for jeg hadde det liggende.. Du kan jo prøve med MS&S istedet hvis du tør.. det hadde vært kult)

og filter og eksos seff..

 

tror ikke jeg har glemt noe nå... men du kan bare glemme å kjøre dette med org cluth. m46 og m45 vil vel klare det om du bruker den med vett...

 

Driver å bygger nesten samme oppsett som deg.. har også en 531 topp. tror du det er noe hjelp i å ha større ventiler i den? har bestilt en KG2T kam som skal fungere veldig bra på turbo motorer.. blir stivere/dobble ventil fjører.

 

også har jeg sett litt på den mitsu 19T turbon.. vet du hva den tåler å lade uten at det blir spes slitasje, sånn at den holder en stund? klarer vell fint opp til 1,1-1,2 bar? vet du hvor mye du regner med å måtte lade for å nå 270-280hk jeg? du nevnte mitsu flens.. er det en slags adapter fra grenrør til turbon for at det skal passe?

 

Hvordan chip skal du ha?

 

Har også prata med en på sylinder service, han har ca260hk i sin 2,5l rødblokk og han bruker originale ET dysene som gir ca 300cc? og mener de holder.. blir vell litt smått?

 

Mange spørsmål her! hehe får svare i tur å orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, delene jeg hadde fyllte ikke de mål jeg var ute etter.

så ny motor blir innkjøpt, noen tall :

 

B23 pakke fra parner med h-profil råder, smidd veiv, mahle stempler.

531 topp, glt innsug som blir portet og 3" innsug samt spesial plasserte dyser.

datasprut, 6trins kasse, kommer tilbake senere med mere nøyaktige mål og verdier. målet er 380 - 400 hk og bredt register. Blir bygget av en meget potent herremann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår