Gå til innhold

Godkjenning av einzer

Ranger emnet


-Rønningen-

Anbefalte innlegg

Å få gjennom søknad er ikke det samme som å få den godkjent... det gjenstår vel å se om du får.

 

jeg har snakket med han jeg har kontakt med på biltilsyne om akkurat det der. han sa at hvis jeg fulgte dem kravene han hadde satt så var det ikke noe problem og få det godkjent...

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har snakket med han jeg har kontakt med på biltilsyne om akkurat det der. han sa at hvis jeg fulgte dem kravene han hadde satt så var det ikke noe problem og få det godkjent...

All respekt til deg og du får det til,var ikke sånn ment.... men av erfaring her i oslo så tror jeg ikke på slikt mht til biltilsynet før jeg står der med vognkortet i hånda ;)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumentering:

VW Golf 2 GTi 16v - Første modellene - Hadde 239mm bremser forann og skiver bak.

Ergo godkjenner dette 139 hk + 15% - ergo 159,85 hk

Du trenger altså skiver bak for å få Godkjent 160 hk.

 

Samtidig kan du også gå for 256mm fra G2 16v 88-> med calipper carriers fra A80.

Da skal du i allefall ikke få problemer.

 

Ellers kan du ha 700 hk i motoren din uten at de kan klage på BREMSENE, så lenge du ikke øker toppfarten - ergo en lavt Gira firetrinnskasse :P Bremser er toppfartrelatert.

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumentering:

VW Golf 2 GTi 16v - Første modellene - Hadde 239mm bremser forann og skiver bak.

Ergo godkjenner dette 139 hk + 15% - ergo 159,85 hk

Du trenger altså skiver bak for å få Godkjent 160 hk.

 

Samtidig kan du også gå for 256mm fra G2 16v 88-> med calipper carriers fra A80.

Da skal du i allefall ikke få problemer.

 

Ellers kan du ha 700 hk i motoren din uten at de kan klage på BREMSENE, så lenge du ikke øker toppfarten - ergo en lavt Gira firetrinnskasse :P Bremser er toppfartrelatert.

Argumentering: GOlf 2 er ikke identisk med golf 1.... får ikke automatisk godkjent 315hk i golf en om du setter på bremser fra en Rs2 f.eks.

Er hva som er levert på modellen orginalt som teller.... tidligere ble 16V godkjent i golf 1 på bremsespecs fra scirocco 2 16v (som er bygget på samme "chassisplattform" A1) ergo 256mm skiver fremme og skiver bak.

Ikke begynn å blande inn golf 2 da det er ett helt annet chassis.

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men du må jo fremlegge din sak på en orntlig måte. Jeg spurte om godkjenning av 190 hk i Golf 1. BT spurte om hvordan planene mine var osv, jeg beskrev prosjektet. De spurte hvordan bremser jeg kunne bruke for å få bedre. Jeg sa 16v og skiver bak. Så sa han at kan ble ikke å kreve det, men han så helst jeg hadde fullt stabstagkit på når jeg kom for å få godkjenning. Ellers ba han meg ta kontakt med Egil Stenshagens mekanikere fra 80 tallet om jeg lurte på noe mere, men han så ikke noe problem med dette. Det nytter ikke å komme å si "Hei din tilsynskuk, æ ska ha godkjent vogna som står på plassen" ... vær orntlig - fremstå seriøs - så er det ingen problem!

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår