-Rønningen- Skrevet November 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 åssen har du fått tak i det papiret? skulle likt å hatt det papiret der av møller.. for da er det vel ikke no problem å godkjenne? :confused: Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunas Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Denne er vel om mulig enda finerer... :plystre :plystre.... Siter _____________________________________________ Bjorn Lunas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet November 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Denne er vel om mulig enda finerer... :plystre :plystre.... ja det varn men ikke bra nok kvalitet for og vise fram på biltilsynet..! detta kopi merke kan jo fjernes i photoshop da men.. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Hvor mye koster det for Tuv? å hvem kan jeg snakke med for å vite om det er mulig å godkjenne en sånn bil i tyskland? :confused: Jeg fikk pris på TÜV godkjenning av einser med GTI 16V motor... Rundt 25.000,- Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet November 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Jeg fikk pris på TÜV godkjenning av einser med GTI 16V motor...Rundt 25.000,- det hva jo rykterlig dyrt..! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 jo kan være så enkelt... sånn jeg fikk gjennom søknaden min. 182hk og syncro hellothere Å få gjennom søknad er ikke det samme som å få den godkjent... det gjenstår vel å se om du får. Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Jeg fikk pris på TÜV godkjenning av einser med GTI 16V motor...Rundt 25.000,- Da har du blitt "lurt" spør du meg... jeg har fått pris på godkjenning med G60 og den er langt under halvparten av den prisen der. Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 jøss, artig å lese de papirene da ;) Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Å få gjennom søknad er ikke det samme som å få den godkjent... det gjenstår vel å se om du får. jeg har snakket med han jeg har kontakt med på biltilsyne om akkurat det der. han sa at hvis jeg fulgte dem kravene han hadde satt så var det ikke noe problem og få det godkjent... Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 jeg har snakket med han jeg har kontakt med på biltilsyne om akkurat det der. han sa at hvis jeg fulgte dem kravene han hadde satt så var det ikke noe problem og få det godkjent... All respekt til deg og du får det til,var ikke sånn ment.... men av erfaring her i oslo så tror jeg ikke på slikt mht til biltilsynet før jeg står der med vognkortet i hånda ;) Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Argumentering: VW Golf 2 GTi 16v - Første modellene - Hadde 239mm bremser forann og skiver bak. Ergo godkjenner dette 139 hk + 15% - ergo 159,85 hk Du trenger altså skiver bak for å få Godkjent 160 hk. Samtidig kan du også gå for 256mm fra G2 16v 88-> med calipper carriers fra A80. Da skal du i allefall ikke få problemer. Ellers kan du ha 700 hk i motoren din uten at de kan klage på BREMSENE, så lenge du ikke øker toppfarten - ergo en lavt Gira firetrinnskasse :P Bremser er toppfartrelatert. Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Argumentering:VW Golf 2 GTi 16v - Første modellene - Hadde 239mm bremser forann og skiver bak. Ergo godkjenner dette 139 hk + 15% - ergo 159,85 hk Du trenger altså skiver bak for å få Godkjent 160 hk. Samtidig kan du også gå for 256mm fra G2 16v 88-> med calipper carriers fra A80. Da skal du i allefall ikke få problemer. Ellers kan du ha 700 hk i motoren din uten at de kan klage på BREMSENE, så lenge du ikke øker toppfarten - ergo en lavt Gira firetrinnskasse :P Bremser er toppfartrelatert. Argumentering: GOlf 2 er ikke identisk med golf 1.... får ikke automatisk godkjent 315hk i golf en om du setter på bremser fra en Rs2 f.eks. Er hva som er levert på modellen orginalt som teller.... tidligere ble 16V godkjent i golf 1 på bremsespecs fra scirocco 2 16v (som er bygget på samme "chassisplattform" A1) ergo 256mm skiver fremme og skiver bak. Ikke begynn å blande inn golf 2 da det er ett helt annet chassis. Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Ah - litt min feil - glemte å blande inn Sciroccio GTX 16v med 139 hk. Det er et A1 Chassi. Samme som Golf :) Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Men så kan BT spørre om du har papirer på vridningsstyrken i chassie på Scirocco 16v kontra Golf I, og du er plutselig like langt. Tror Rocco har en del stivere i chassie Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Joda, men du må jo fremlegge din sak på en orntlig måte. Jeg spurte om godkjenning av 190 hk i Golf 1. BT spurte om hvordan planene mine var osv, jeg beskrev prosjektet. De spurte hvordan bremser jeg kunne bruke for å få bedre. Jeg sa 16v og skiver bak. Så sa han at kan ble ikke å kreve det, men han så helst jeg hadde fullt stabstagkit på når jeg kom for å få godkjenning. Ellers ba han meg ta kontakt med Egil Stenshagens mekanikere fra 80 tallet om jeg lurte på noe mere, men han så ikke noe problem med dette. Det nytter ikke å komme å si "Hei din tilsynskuk, æ ska ha godkjent vogna som står på plassen" ... vær orntlig - fremstå seriøs - så er det ingen problem! Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.