Gå til innhold

Turbo trykk i Golf GTD

Ranger emnet


-Rønningen-

Anbefalte innlegg

Skal gå fint å kjøre med litt over 1 bar, men pass på at motoren får nok diesel i tillegg.

Har hørt om folk som kjører 1,5bar, men det er vel maks det den orginale turboen klarer etter det jeg har hørt.

Er også viktig at du har intercooler når du skal trimme !

x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro

x-86 Audi 80 quattro

x-89 Audi 90 2,3 20v quattro

x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert"

x-90 Passat GT G60 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gå fint å kjøre med litt over 1 bar, men pass på at motoren får nok diesel i tillegg.

Har hørt om folk som kjører 1,5bar, men det er vel maks det den orginale turboen klarer etter det jeg har hørt.

Er også viktig at du har intercooler når du skal trimme !

 

okey, men hvor mye skal jeg skru opp diesel pumpa da? og wastegaten min er ikke justerbare pga skruen er ødelalgt så går det ann å setta på en strupe ventil på vacumet til wastegtaten for å justere vacum trykket? for med mindre vacum trykk, lader turboen mer?

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, men hvor mye skal jeg skru opp diesel pumpa da? og wastegaten min er ikke justerbare pga skruen er ødelalgt så går det ann å setta på en strupe ventil på vacumet til wastegtaten for å justere vacum trykket? for med mindre vacum trykk, lader turboen mer?

 

 

Jeg har kjørt på 1 bar i noen mnd nå.. funker fin fint det=) jeg satte inn en strupeventil på slangen som går fra turbo til WG.. til mere den blir strupet til høgere blir trykket ut fra turbo.. jeg har stilt dieselen slik at det ryker når bilen ladder 1 bar.. ryker ganske godt når jeg botner gassen på lavere turtall da men:P

Noen mener også at man burde ha litt 2-takts olje i dieselen..

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt på 1 bar i noen mnd nå.. funker fin fint det=) jeg satte inn en strupeventil på slangen som går fra turbo til WG.. til mere den blir strupet til høgere blir trykket ut fra turbo.. jeg har stilt dieselen slik at det ryker når bilen ladder 1 bar.. ryker ganske godt når jeg botner gassen på lavere turtall da men:P

Noen mener også at man burde ha litt 2-takts olje i dieselen..

 

okey.. hvor mye har du skrudd opp diesel pumpa da? halv omdreining?

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. mener å ha lest her at man må stille opp dieselen for at forbrenningskammerene ikke skal brenne seg.. men merket best at jeg stilte opp dieselen.. en annen ting som kanskje kan være negativt med for masse diesel er vell at ting kan sote igjenn?

 

off topic, men du med GTD, hvor masse ligger tempratur målernen din på ved normal kjøring? blir den varmere når du gaser litt på? min sin stiger opp til det første streket og holder seg der.. auansett hvordan jeg kjører.. bare lurer på om det er riktig..

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. mener å ha lest her at man må stille opp dieselen for at forbrenningskammerene ikke skal brenne seg.. men merket best at jeg stilte opp dieselen.. en annen ting som kanskje kan være negativt med for masse diesel er vell at ting kan sote igjenn?

 

off topic, men du med GTD, hvor masse ligger tempratur målernen din på ved normal kjøring? blir den varmere når du gaser litt på? min sin stiger opp til det første streket og holder seg der.. auansett hvordan jeg kjører.. bare lurer på om det er riktig..

 

nå som den står på helt standard oppsett så, blir den rimelig varm ved hard kjøring.. men med normal kjøring er jeg ikke helt sikker.. bli vel ikke akkurat no bedre av av intercolleren sitter rett ved motoren under panseret..! den for ikke no kald luft omtrent, men jeg for på nytt panser nå med utskjæringer så ordne det seg nok :thumb

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå som den står på helt standard oppsett så, blir den rimelig varm ved hard kjøring.. men med normal kjøring er jeg ikke helt sikker.. bli vel ikke akkurat no bedre av av intercolleren sitter rett ved motoren under panseret..! den for ikke no kald luft omtrent, men jeg for på nytt panser nå med utskjæringer så ordne det seg nok :thumb

ok.. min går ikke høger enn til det første streket min..jeg lurer på å flytte batteriet der luftfilterboksen sto før(har mekka kon filter) Ville det ikke blitt bedre luftstrømming til IC'en da? er jo noen riller som leder luften dit, men batteriet står i veien :wonder

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. min går ikke høger enn til det første streket min..jeg lurer på å flytte batteriet der luftfilterboksen sto før(har mekka kon filter) Ville det ikke blitt bedre luftstrømming til IC'en da? er jo noen riller som leder luften dit, men batteriet står i veien :wonder

 

du har en skjerm med riller i? ja det vil jo bli bedre,men hvor mye det veit jeg ikke. Men jeg ville heller tatt å flytta ic-en eller skjært luftinntak i panseret...

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har en skjerm med riller i? ja det vil jo bli bedre,men hvor mye det veit jeg ikke. Men jeg ville heller tatt å flytta ic-en eller skjært luftinntak i panseret...

ikke i skjermen nei.. men bak hovedlys på høyre side(sett forfra) så er det noen plastik riller.. vet ikke om det er det de er ment for..

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår