Gå til innhold

Hva passer DIN bil. spør oss .

Ranger emnet

audioteam

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 536
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan vet man hva som fysisk passer fremme i døren av høyttalere? Jeg har en Nissan (100 NX) og vil nødig av med dørtrekket altfor mange ganger og måle å styre på og vet ærlig talt ikke hvilke mål jeg skal foreta siden jeg ikke vet nøyaktig hvor dyp en 6,5" høyttaler er.

Passer 6,5" i en Nissan 100 NX? Kommer jeg fortsatt til å få vinduet helt ned?

Jeg er n00b.

------------------------------------------

Insty kjører nå Nissan 100 NX '91

Insty har hatt Peugeot 405 '94 [Krasjet]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NX 100 er ca samma som almera? nesten lissom right?

jeg trur det går med 6,5" der. Gjør det på sønnin min.

Men jeg lover deg at det å ta av dørtrekket burde du bli flink på. Det er ikke vanskli bare du kan treknikken. Det er (tipping) to plast "skruer" forann(mot fronten på bilen) på dørtrekket så har du 3 vanlige skruer ibånn. Så har du kankjse 3-4 stykker som sitter i dørhandtaket. Så har du den kule. Hvis du har sveivevinduer så er sveiva litt morsom å ta ut. Den er satt fast med en splint som du ser hvis du skyver inn dørtrekket rundt der hvor sveiva er. Trur kanksje du kommer til å dumme deg ut (som alle oss andre som har filka med det :D)og få den lille tingesten til å sprette avgårde og havne en litt difus plass rundt veggen med verktøy i garasjen din.

Tips for å finne splinta igjen: Sterk lommelykt helt nedtill bakken som lager en stor skygge av små ting som ligger på bakken. Kan til og med slå av lyset får å få en større effekt.(jeg er åsså låsesmed:op: )

Så kommer du sikkert til å lure en liten stund på hvorfor den plasten som er bak der... ehmm er bak der.... Den skal være der får å holde vannet ute.Så sett den tilbake.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er den orginale dempingen i audi 100 2.8? Har hørt at 2.8en skal være bedre dempet enn "vanlig" audi 100.

Audi Coupe Quattro & Audi Coupe Quattro -http://www.bilforumet.no/prosjektforum/232198-stiffmast-audi-coupe-quattro-89-na-bilder.html

Audi 100Sedan 2.8E 91mod(TILSALGS) - Audi A4Avant 1.8 01mod(SOLGT) - Bmw 520 89mod(KVITT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Focal høytalere?

elutstyr.no - Multimedia for bil og hjem

elutstyr.no - Multimedia for bil og hjem

Jeg vurderer å kjøpe disse, da jeg sprengte billighøytalerene mine etter jeg fikk monoblokk på mine subber ^^

Er disse å anbefale?

Jeg hadde disse i bilen min, var knall fornøyd! Spiller høyt og klart! Løp og kjøp:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Mercedes W124 200 1989 model.

Lurer på om det er noen som vet om hvordan jeg kan få et litt røffere utsende på den?

arnt-kristoffer

tar imot alt av tips.

arnt.

(ps, har sotet vinduene, bakruten tas når det er varmere i været.

dette er vel en bilstereo tråd?

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

hello peeps:)

jeg har per i dag en mk1 golf cab. bagasjerom på disse er minimalt, og jeg har 2 pioneer subber i stor kasse... noen som vet hva jeg kan gjøre her? helst ikke kvitte meg med di subbene, men hvis noe annet anbefales så takker jeg for det :)

Golf MK1 Karmann Cab

Stereo: Headunit: Pioneer DEH-P4900IB

Subber: Pioneer TS-W3004SPL x 2

Forsterker: HiFonics Brutus BXi2006D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp gått til innkjøp av min første bil, en Skoda Octavia 1.8t L&K 2000. Det tok meg ikke lang tid å forstå at de originale høyttalerne måtte byttes ut da de låter høggorm. Det store spørsmålet er hva skal man bytte til? Har fått et bra tilbud på HERTZ DSK 165 og så vidt meg bekjent er vel disse et dugelig kit for et lite løft i lydkvaliteten (driter jeg på draget?). Har også, etter en brutal demontering av orginalelementene, funnet ut at det er trangt om plasse i Skoda-døra.. noen som vet om DSK 156 vil passe i det heletatt uten å måtte frem med vinkelsliper og annen helveteskost? Tilbakemeldinger / relevante erfaringer hadde vært flott! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50mm er maks monteringsdybde i fordørene... så det begrenser seg litt i utvalget. DSK165 vil nok ikke passe rett inn...

Finner du et komponentsett med "invertert" magnet ala dette Rainbow-settet går det jo lett, prisen i undernevnte sett blir dog nesten det tre-doble, men en Laurin&Klement fortjener vel såpass? ;)

XLineCS265Transmedia.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Watt er bare tull og tøys!

Følsomheten spiller en mye større rolle om det er det å spille høyt som er målet.

En sub med følsomher på 92 db 1W/1m vil spille tre ganger så høyt som en med følsomhet på 86 db 1W/1m ved samme tilførte effekt.

For at sistnevnte skal spille like høyt om effekten tilført er 200W må den ha 800W.

Dette er rent teoretisk sett, men gir en god pekepinn på hvor grusomt feil fokus på watt er.

So there, hehe ;)

Gjelder det samme for en forsterker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider