Gå til innhold

Hva passer DIN bil. spør oss .

Ranger emnet

audioteam

Anbefalte innlegg

• Svar 536
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei. jeg har en Audi 80 Sport edition 91 mod og har tenkt til å kjøpe meg en forsterker og en sub. jeg vet ikke hva som er annbefalt. skal ha en 10" eller 12". har sett litt på Rockford fosgate Punch serien men vet ikke hva som er best av lukket eller bassreflex kasse? og en forsterker som driver bassern best. er åpen for alle forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, som sagt.. Kjøre en 240 stv, me MAAAASSE plass te anlegg:-D Kordan subkasse funke bæst baki da, ferdigkasse me 12" eller "custom made, perfect fit":P Kordan diskanta kan æ sætt i dashen, og ka kan æ ha i dørn (framme og bake?) Takk førr alle svar:):thanks

Diskanten kan du sette i f.eks A stolpen, og mellomtone/bass setter du i døra, nærmest mulig diskanten.

Sub setter du selvsagt baki. bygg kasse selv, for best fiting i bilen.

Jeg anbefaller deg å lage en kasse som kan lett tas ut.

Hva med 2 stk sub, som du setter på vær side baki der, mener Volvo stv har god plass på sidene bak hjulkassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil: Hoinda Civic Sedan 1,4 is 1997 modell

Hva jeg har tenkt å gjøre: få ut org. høytalerene sette, inn nye i hattehylle og dører. Bygge nytt bagasjeromgulv, med nedfelling av forsterker(ere) og en gang i framtiden en bilpc. I bagasje rommet har jeg lyst på to 10" eller 12 " subber. Må vel til med en kondis og.

Noen som har en idê om hva størrelsen orginal hullene i hattehylle og dører er? Hvor det er best å strekke ledninger (minst mulig synlig)? Hva jeg bør dempe i bilen min (orker ikke et heavy dempingsprosjekt, bare enkle ting)? Hvilket oppsett jeg bør velge for anlegget (hører mest på rock og punk)? Eventuelt gi meg et forslag på anlegg? Maks pris 8000 uten spiller. Lar dette seg gjøre?

Tosse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Skal bygge et greit anlegg i min audi a3 nå.

Først et lite spm, er det "5 1/4" som passer inn som frontsett?

Anlegget skal være i rockford power.

frontsett: t152s

6x9: t1693c

sub: 2x t112d4 (eller p3) Hva anbefaler dere? er power subbene vært en 1500,- mer per element?

forsterker: t8004 (sub) og t4004

cd spiller: pioneer AVH-P6600DVD

lurte da på om noen hadde tips til plasering av sub + kasse i bagasjerom, (gjør ikke noe om hele bagasjerommet går med)

Hva er best, portet eller lukket kasse?

Er så dårlig plass baki der til kasse + forsterkere,

fint om noen har noen supre tils til plaseringer..

Hvordan tror dere dette vil spille ?

S3 00" <3 <3

Toyota Corolla 95"

S3 01" :-) (SOLGT)

A3 99" 1,8T :-) (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 2003 V40, Nivå 2 orginalt anlegg i, dvs at det er intergrert sub, og 80W forsterker i bagasjerommet, og igår fekk en en 12" Cande Wild Beast, ca 1000, helt ny. da eg tidligere har hatt 2 stk, så eg veit dei er bra trøkk i =)

men ang kasse så veit eg ikkje helt kva eg skal velge. har en lokal bilforhandler her, http://www.iceaudio.no dei har noken ferdig kasser, men dei er ikkje så fine, så eg lurer på om eg skal få min far til å hjelpe meg, til å lage ei ny hattehylle, og montere 12" i den:P men da kjem problemet: korleis få den til å ligge iro? er det helt umulig å få det til skikkelig? eller bør eg ha ei kasse?

Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Skal bygge et greit anlegg i min audi a3 nå.

Først et lite spm, er det "5 1/4" som passer inn som frontsett?

Anlegget skal være i rockford power.

frontsett: t152s

6x9: t1693c

sub: 2x t112d4 (eller p3) Hva anbefaler dere? er power subbene vært en 1500,- mer per element?

forsterker: t8004 (sub) og t4004

cd spiller: pioneer AVH-P6600DVD

lurte da på om noen hadde tips til plasering av sub + kasse i bagasjerom, (gjør ikke noe om hele bagasjerommet går med)

Hva er best, portet eller lukket kasse?

Er så dårlig plass baki der til kasse + forsterkere,

fint om noen har noen supre tils til plaseringer..

Hvordan tror dere dette vil spille ?

Har selv T112 wofferene.. Kjør de på en RF T2000BD!! det er helt villt! Anbefales! kjører da begge wooferene inn på samme inngang på monoblokka. (Power amp'ene liker seg faktisk best ved lav impedanse, så det er om å få den ned mes mulig.. med rett konfigurasjon så får du den ned til 1ohm!!). T4004 er nok god til de frontene :). Skal selv ha T162S settet ned enten T4004 eller T5002 (ikke helt bestemt enda).

Kjøp en/eller fler solid(e) kondensator da :). Jeg har wooferene mine i lukka kasse på 35l pr kammer, spiller utrolig bra! Men med reflex får du endel mer trøkk. En rett refleks kasse skal jo i teorien spille 2x så høyt som en lukka, med samme effekt inn. Kassa må være solid! Selv har jeg 2x19mm front og bak, mens veggene rundt er 22mm (Alt i mdf.).

EDIT: P3 er nok endel mer prisverdt enn T1, siden prisforskjellen er så stor. T1 er dog allround bedre. Men P3 gjør ofte nytta nok!

http://home.no.net/spurv/bilstereo.htm <-- børsa mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite om VW G3 her gitt... Hva er best, å sette subbene mot bakseteryggen eller mot baggasjeluka? Har 2 stk 12" Dreamtm subber i en lukka kasse på 30 liter hver.. Takker for svar:)

Mange med 3'ere her ;)

Så det er jo bare å spør...

Subbene bør stå inntil baksetet og spille bakover.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider