Gå til innhold

Hva passer DIN bil. spør oss .

Ranger emnet

audioteam

Anbefalte innlegg

13cm med litt modifisering forran

13cm bak.

coaxer kan være litt tricky å montere forran da diskanten som oftes kommer i konflikt med det orginale dekslet over høytaleren.

den jævla bensintanken er jo også et stort problem med tanke på å lede trykk inn i coupeen,her har jeg egentlig ikke funnet en tilfredstillende løsning.

demping av bagasjen og hattehylla er et must.

å kle inn bensintanken er heller ingen dårlig ide:

Har du tenkt på å porte subben(e) opp av det meningsløse førstehjelpsskrinet? Bare husk å skru fast subben og få kjøpt et langt nok rør så er den saken biff tror jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 536
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er mer eller mindre eier av en Audi A4 96 modell stasjonsvogn. det vil si at jeg kjøper pappa sin når jeg blir 18 :) spørsmålet var da egentlig hva dere anbefaler i denne. jeg har en CV stroker 15" sub som jeg mest sansynlig ønsker å bruke. tenker å bygge kasse i hjulbrønnen baki og bygge nytt gulv slik at den har litt plass igjen :) har kikket på et focal frontsett som ser bra ut og har hørt er greit (6,5") FOCAL 165A1 men lurer på vilke forsterkere og slikt jeg trenger til dette og om jeg kansje burde droppe strokeren for å kjøpe noe mindre istede ?

MVH stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å bytte ut originalhøytalerene i bilen min,en passat 99-modell. Jeg må gjøre dette hovedsaklig for at jeg ikke kan bruke disse med en uoriginal cd-spiller. På grunn at jeg har et spesielt lydsystem som man vistnok kaller bos-system eller noe lignende. Dette systemet er styrt av en smart-enhet som sitter bak i bilen,og med dette systemet så må det til en meget spesiell kobling fra spiller til originalhøytalerene som koster 1000kr + moms, og likevel om jeg bytter til en spiller med større forsterker så får jeg ikke bedre lyd p.g.a at det er smart-enheten som avgjør dette.Så derfor er jeg blitt rådet av madsen bil til å trekke nye ledninger, og å sette inn nye høytalere i dørene.

Og da er spørsmålet om det er vanskelig å trekke nye ledninger uten å "ødelegge" bilen, og om dere vil råde meg til å gjøre det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. trenger hjelp til å lage et brukbart anlegg i min golf 3 som ikke blir for dyrt. jeg har funne ut at jeg vil ha Fusion som http://www.autocustom.no selger.

Valg av høytalere:

tror det er plas til 6,5" i dørene å 4" forran i dasjbore. det er å plas til 6,5" i baksete å. jeg tror jeg vil ha en 12" sub i bagasjeromet. Alt i Fusion

hva er det som funker best i denne bilen? med tanke på høytaler sammensetning.

Valg av forsterker:

hva er best? en 5kanals til alle høytalerene og suben eller en forsterker foran i bilen til høytalerene og en bak til suben. (det siste alternative blir vel enklest med tanke på ledinger som allerede er trokke frem til spilleren)

Valg av spiller:

dette trenger ikke være Fusion. vil ha muligheten til å koble til iPod og kansje blåtann. er det sony som har det? hva er bra til en fin pris?

Noen som kan hjelpe meg med sammensetning av et fint anlegg? er på jakt etter noe mellom 8 000 - 10 000 kr helst litt mindre.

er å på jakt etter gode råd å tips!

Mvh.

Henrik

Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke om dette er mest riktig sted å poste dette. VIrker kanskje litt rotete når så mange kan svare på forskjellige ting til forskjellige folk, men prøver meg likevel. og hvis jeg syns det blir rot. så bare får jeg den flytta til egen tråd ;)

Here it goes...

da har jeg tenkt meg å prøve litt på bilstereon igjen.

men slik det er nå, må jeg begynne på nytt å bygge i bagasjerommet da, subbene jeg hadde før er blitt stjålet. Heldigvis fikk de ikke med seg forsterkerne mine. Å da tenker jeg å starte helt fra scratch. Dvs bygge gulv, kasses osv. Derfor trenger jeg no tips på bygg, eller hva for no elementer jeg skal gå for. Jeg tenker da å ha noe som spiller fin bass, men også kan spille bra trykk om jeg ønsker det

som også skal være litt show da samtidig. Men det er vel 3 punkter som er vanskelig å slå sammen, hvertfall til min bil :/

Dette gjelder da audi 80 GTE, 85 mod...

Akkurat her finnes det vel alt for mange meninger. Men men.

Spørsmålet blir vel å gå for 2x10", 2x12" eller 1x12 tenkte jeg da.

Jeg tar med et bilde av slik bagasjerommet er nå, slik at dere evt kan få noen ideer.

Som mange sikkert vet, er vel ikke audi 80 akkurat bygd for å lage bra bilstereo i. Men ingenting er umulig.

iojljlk.jpg

khbh.jpg

slik jeg har forståttet av folk, bør jeg vite hvordan jeg skal bygge evt subkassa før jeg velger hva slags element jeg skal gå for osv. Da har jeg fått noen tips, som dere gjerne kan gi noe inspill på om det måtte være noen...

1.Båndpasskasse i bagasjerom og bassport gjennom hatte hylla

2. Bygge elementene i hattehylla og lage kasse til de i bagasjerommet.

3. bytte ut bensintanken med en som jeg kan plassere annet sted, slik at det blir bedre plass og mer åpent inn til kupeen.

4. porta eller lukket kasse i bagasjen, og bassport i hattehylla

5. Siste men ikke minst, bytte bil, slippe all dritten med audi 80

så på forhånd takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får snart en golf 3, som jeg skal bygge anlegg i..

Sub, spiller og forsterker til subben har jeg.

Skal kjøpe inn:

-Frontsett

-6*9 høytallere

-Forsterker til dette.

Kanskje kondenator til dette hvis det trengs?

Hvilke merker/modeller har dere å anbefale?

Noen andre tips?

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette har blitt tatt opp før, isåfall får jeg bare beklage.

Men jeg skal ha meg ett dugende anlegg i min xr3i (86mod), tenker frontsett i frontsettplatene, nye 6x9" og ny cdspiller... har to 12" Jensen (har noen hørt om dette merket) subber liggende, som jeg må bygge kasse til.. Hvor store høytalere kan man ha i disse frontsettplatene? Og noen som har et forslag til en god forsterker som ikke koster skjorta?

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt help til anlegg i min Volvo 142. Har rikelig med bagasjeplass og skal bygge bagasjerommet litt orginalt ;-)

Forløbikt ser jeg på Sony xl-l101psj (10"), Pioner Dem-30mp, jbl gto-4060 pluss infiti høytalere av ett eller annet slag. Har dere andre forsklag til anlegg vil jeg gjerne høre. Helst rundt samme prisklasse :-)

Takker på forhånd for all hjelp!

volvo 142 DL 73

Lenke til kommentar
Del på andre sider