Gå til innhold

Hva passer DIN bil. spør oss .

Ranger emnet

audioteam

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 536
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei,

Jeg har en golfIII som trenger en oppgradering på lydfronten. Jeg har tenkt å gjøre det enkelt (rimelig) og uten å "herje" for mye med bilen. Originalt er det vel plass til et par 3.5" i dashboardet, samt 6.5" i frontdørene (gidder ikke ha noe i bakdørene i førsteomgang).

Noen som har tips til ok 6.5" høyttalere og en spiller som lar meg koble til iPoden enkelt?

Prismessig vil jeg helst ikke gå så langt over 3K.

Har sett litt på denne - kan dette være et ok sett til "vanlig" musikklytting?

EDIT: Her fant jeg en til spiller: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1612.

Jeg hører på alt fra metal til hip-hop, høyttalerne bør helst kunne gi litt trøkk (til tross for at de ikke er så dyre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et litt sært spørsmål, kanskje:

Jeg har en helt original 67-modell Morris Mini Minor som jeg kunne tenke meg å få litt lyd i (ikke mye, bare litt).

Minien har ikke noe dashbord som det er mulig å montere vanlig anlegg i, og dessuten har jeg lyst til å bevare det så originalt som mulig.

Derfor lurer jeg på følgende:

Går det an å montere en forsterker (og eventuelt annet jeg trenger) baki bagasjen og bare ha en iPod-connector frem til dash'en? Høyttalere er det jo plass til i hattehylla bak (eller i spesiallagde kasser for formålet under baksetene). Jeg trenger ikke radio og volumet kan jo reguleres via iPoden (?)

Hva trenger jeg av utstyr til noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jeg driver og lager litt lyd i bilen min og trenger forsterker. Hvaslags forsterker bør jeg kjøpe som ikke koster skjorta? Skal koble en 12" sub, 2 6x9, 2 10cm og 4 13cm. Lønner det seg og koble alt på forsterker? Eller noe på forsterker og noe på spilleren? Er det mer jeg trenger for att det skal spille godt? Bilen er forøvrig en Honda Accord.

På forhånd takk

Øyvin

x '86 Honda Accord 2.0EX

- '97 Opel Vectra 2.0DI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...