Gå til innhold

Hva passer DIN bil. spør oss .

Ranger emnet

audioteam

Anbefalte innlegg

• Svar 536
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...

Med fare for dårlig respons så lurer jeg på om noen har

peiling på hvilken størrelse høytalere som passer i

orginalplassene (foran og bak) i en Opel Zafira B (2007)?

tar også i mot tips til valg av komponenter,

laget en tråd tidligere ang. dette her

Kai

Life without knowledge is death in disguise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan høytalere sitter det i en bmw e34 orginalt? vet at det er 5.25 i sparkeplata forran, men hva sitter i hattehylla?

Det sitter samme som foran, 5,25" og løse diskanter, evt. noen med enklere system som har coax bak.

Mvh, Joakim

Joakim Skovlund

Leder av Bilstereoforbundet og bilstereobladet Stereotyp

ODR/McIntosh - Bmw E34 Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
13cm med litt modifisering forran

13cm bak.

coaxer kan være litt tricky å montere forran da diskanten som oftes kommer i konflikt med det orginale dekslet over høytaleren.:

Her har jeg klart å vrake det ene elementet med den spaken til luftdritten, altså.. skulle åpne ventilasjons dritet, og da den var litt trang dro jeg til litt og plutselig forsvant lyden på venstre siden gitt..

Hakke skrudd opp og sjekka hva som har skjedd..

den jævla bensintanken er jo også et stort problem med tanke på å lede trykk inn i coupeen,her har jeg egentlig ikke funnet en tilfredstillende løsning.

demping av bagasjen og hattehylla er et must.

å kle inn bensintanken er heller ingen dårlig ide:

Kunne ett element av typen "free-air" funke?

Ellers har jeg tenkt på å bygge en kasse oppunder hattehyllen..

ps: dette er en w201 / 190E

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, jeg har en Opel Vectra b 98'mod.

Jeg har nettopp kjøpt inn litt deler til det nye stereoanlegget mitt, blandt annet et par 7x10 tommere Kenwood høytalere som skal ned i hattehylla.

Meeeeen, så ser jeg NÅ at det er no stål-konstruksjoner under hattehylla...:hvaskjera Noen tips på hvordan jeg skal få dem neddi? Er det virkelig så enkelt som å ta hølsaga og skjære et par høl gjennom stålet som magnetene kan kose seg nedi?

OGSÅ trenger jeg litt tips på smarte måter å lage høla i sjølve hattehylla på... litt nybegynner på detta :P

På forhånd, :thanks

( )2006 Toyota Hiace 4x4

(x)1999 BMW 520i touring

(x)1979 Volvo 244

(x)1998 Opel Vectra B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

har en volvo 740 TIC sedan som jeg jerne skulle hatt et anlegg med syk trøkk i og samtidig go lyd ! :P hadde vert fint me noen tips om sub of front sett osv :P takker!

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Jeg har en Nissan king cab 03, og skal sette inn komponentsett.

Lurte derfor på om det er noen som har erfaringer fra denne bilen. Hva passer i dørene uten modifikasjoner osv. Har dobbel caben, så det er rimelig med plass til sub og forsterkere i "baksetet", tenkte på 2 10" tips til plassering (hvilken vei elementene skal peke ol.)? :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider