Gå til innhold

Hva passer DIN bil. spør oss .

Ranger emnet

audioteam

Anbefalte innlegg

• Svar 536
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 4 weeks later...

Hei!

Har en 2002 Passat Stv med kjipeste høyttaleroppsettet, kun høyttalere i dørene foran. Kunne tenkt meg å gjøre en rimelig oppgradering med nye høyttalere og fått diskantene opp i originalfestet i dørene. Noen som kjenner til noen sett som kan passe? er dette en stor jobb eller ligger kabling klar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Hei. Trenger forslag til anlegg i vw passat 97mod sedan.

Har sett litt på Kenwood, evnt disse "3000w" subbene til Pioneer pluss evnt. komponentsett. Vil det lønne seg å ha samme merke på alle komponentene?

Frontsett, subber og hatthylle er planene.

Hva slags subkasse gir mest trykk i kupeen? Har ikke mulighet til å lage porter fra kassen igjennom hattehyllen. Vil det lønne seg mest å vende subbene mot seteryggene i baksetet, eller bakover?

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Tenkte på å kjøpe bilstereo til en Volvo XC90. Har sett forskjellige billigpakker på Ebay. Er det noen her med erfaringer med kjøp av bilstereo på Ebay?

Kan Dere gi meg noen kommentarer på det jeg hadde tenkt å kjøpe?:

Subwoofer: 2 x Audiobahn 800W RMS power, max. 1600 W i "Bandpass enclosure"

Er dette et bra merke? Har også sett på Volfenhag, Sony og Kicker. Det var en selger på Ebay som mente at Volfenhag var bedre Audiobahn-subbene ettersom den skulle spille dypere toner; noen som er eksperter på dette?

Forsterker: Kicker ZX 750.1 monoblokk med 750 W rms power. Har hørt at Kicker er et merke man stole 100% på i forhold til garantert watt. Kommentarer?

I USA har de vel et annet strømnett, og produkter derfra har DC strømkontakter, mens vi i Norge har AC; stemmer dette? Vil det gi noen problemer om jeg kjøper Kicker zx 750.1 monoblokk i Amerika

og ikke i Norge?

XC90'n har også bare 12V strømuttak, finnes det noen komponent for å få til å kjøre både bassystem, PS2 og takskjerm samtidig, for alt dette greier vel ikke bilen å kjøre alene?

Takker hjertelig for svar.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Hva slags høyttalere passer "perfekt" inn i dashbordet på min 97 Volvo 850, som ikke trenger forsterker for å fungere bra, altså skal spilles rett fra spilleren? Og samme spørsmål ang. frontdørene (tror det var 5.25" der).

Jeg kjøpte et sett Soundstream-høyttalere til dørene foran først. Til min store skuffelse var de for dype til å gå inn :( Men bak passa de inn da. Men da skurra de og hørtes ikke mye fornøyde ut, aka tipper jeg de helst ville ha en forsterker :) Var ganske tung magnet på dem. Jeg satt istedet da inn noen Alpiner jeg egentlig skulle ha bak, foran.

Så nå vil jeg slenge Alpinene bak, og kjøpe noe bedre, som fortsatt kan spilles av bare spilleren, til dørene foran, og i tillegg noe til dash`en. Men noen som vet hva som passer her? :)

mvh

EDIT: Ooooh! Innlegg No. 666, HELL that`s nice :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke høytalere passer i min 1993 Subaru Legacy 2.2GX Sedan?

I hatthylla kan jeg ha 6x9 men krever en del kutting.

Har et budsjett på ca 20000 for høytalere og forsterker samt kondensator. Spiller har jeg allerede bestemt meg for, en Kenwood(se link) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334367

Dette fordi jeg allerede har en kenwood 6-disc skifter. og den har de utgangene som trengs.

Bakdørene har ikke høytalere i det hele tatt.

Hatthylla har små ventiler så bilen er ikke spesielt tett.

I framdørene er det høytalere men er usikker på størelse og merke.

Går per i dag kun på 4 høytalere og strøm fra spilleren. Kenwood 4x45w.

Det jeg ser for meg er kompsett i dører foran. Coax bak. 6x9 i hathylle. Hvilke merker og hvilken sub vil dere anbefale?

Sett gjerne opp et oppsett som låter bra og har litt trøkk. mens det enda er innenfor budsjettet.

Min første bil og er ganske noob på bilstereo.

Kommer vel navigasjon/handsfree inn i det hele etterhvert.

1993 Subaru Legacy 2.2GX

1990 Volkswagen Golf 2

2007 Toyota Rav 4 Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider