Gå til innhold

Hva passer DIN bil. spør oss .

Ranger emnet

audioteam

Anbefalte innlegg

• Svar 536
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen som har erfaring med lyd i golf 1 cab.. skal ha kasse,men hvordan bør kassa være? skal være 50 liter? ikke noe erfaring selv,men får litt hjelp,men var dårlig plass bak, og er stivet av bak baksetet(vondt å få lyd inn)når taket er nede,men tenkte å ha elemetet opp i hylla,og porta kasse..noe hjelp å få?

Bygger for tiden anlegg i samme bilen selv. Det som jeg i ettertid har funnet ut at er noe dritt er bjelken bak seteryggen i baksete. Og at bakruta "hviler" på hattehylla når taker er slått ned. Hadde planer om å droppe hattehylla helt til jeg fant ut dette.... Har laget hattehylle i 12mm MDF og har en forsterker felt ned i denne. Elllers er det jo ganske godt anlagt for frontsett med plass til diskanten øverst i døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg lure på hvor store høytalere det er mulig å få inn i

de orginale hullene på en Nissan Primera lx 95 mod?

Noen anbefalinger på front sett taes gjerne i mot.

Han har forsterker på 2x60W rms @4ohm.

Og jeg lure på hvor store høytalere jeg kan få i min Daihatsu Charade 88 mod.

Jeg vet at det er 4" orginalt, men er det noen som har puttet større enn det

inn i en Charade?

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hei jeg har en sierra sedan 87model noen forslag på anlegg til denne

fra bagasjerom og frem er det ikke noen plater bare baksete av skomgummi

hvor mange tommer på woffere hvilken type forsterker og spiller jeg burde ha

jeg liker mye lyd grunnet av at bilen broker mye jeg trenger noe som har lit levetid grunnet av at jeg ikke ofte har mye penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg skal til å bygge i min Golf III Cab. Skal bytte ut de org. høytalerne som sitter i den, samt bygge sub(ber).

Siden jeg benytter bagasjerommet så ønsker jeg ikke å fylle opp dette med stereo.

Har vel funnet ut at jeg har 4" elementer oppe på dashen, og 6.5" eller no i dørene.

Skal jeg her kjøre mellomtone/Diskant oppe i dash, og mellombass i dørene?

Har også høytalere i sidepanlene i baksetet. Hvilket dim. er det på disse??

Hva skal jeg kjøre her, og bør jeg kjøre ett delefilter på disse så de ikke ødelgger for frontsettet?

Når det gjelder sub så har jeg 2 x 10" RF liggende. Disse krever vel rundt 24L hver mener jeg å huske i lukket kasse.

Hvordan bør jeg bygge dette med tanke på at jeg vil ha mest mulig bagasjerom igjen?

Pga konstruksjonen av at bagasjen på cabben er som den er, så tviler jeg på at det blir noe vellykket å bygge disse ned i reservehjulsbrønnen.

Hva med å støpe en kasse på hver side av bagasjerommet slik at basserne spiller sidelengs og ut i bagasjen?

Forsterkeren har jeg tenkt til å montere øverst på bakseteryggen da det kun er ett lite hull nederst på ryggen som åpner seg når jeg feller ned ryggen.

Tips og kommentarer folkens? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en ide til hvor stor bassreflekskasse jeg må ha hvis jeg skal lage en kasse og han 2 stk Jensen XS1212 12"ere nedi? finner ikke disse målene noe sted :S

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det har kommet noe klart svar jeg men ... Audi A4 1.8TQ 96 mod.

Passer 6.5" i dørene forran på den?

Mener å huske at det er 5 1/2" på den orginalt. Muligheten din blir da å evt frese ut litt, evt lage en ovcergang selv, for å montere større høyttalere i den smale åpningen!! det er jo ikke noe problem.. litt MDF osv så er det gjort!

Edit: Tror det kan være 6 1/2" i bakdørene da.. De har byttet mye på dette de siste årene! Fra bare 5 1/4" innom litt til og fra, til nå å bare kjøre 6 1/2" + evt. sub!

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider