kimoajajaj Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Hei ! I går var jeg og kjøpte 24% sotfilm hos CD Cardic, for å bruke på min søsters Peugot 205. I dag begynte jeg, først på et av sidevinduene bak. Jeg tok mål av ruta og skar till filmen (helt grovt). Jeg rev så av "klistret" og spraya universal jif både på filmen og på ruta. Så satte jeg den på, fikk den til å holde seg til ruta og skar litt av filmen i hjørner slik at det skulle bli lettere å få den skikkelig formet inn i hjørnet. Jeg gikk så løs med skrapa og fikk praktisk talt skrapesyke.. . Jeg får vekk det meste, men det blir slike avlange luftbobler som bare spretter tilbake en annen plass når jeg prøver å skyve dem ut mot kanten. Jeg prøvde så å samle alle disse boblene på en plass, og skjære et lite hull, men det var ikke særlig effektivt. Jeg byttet så ut universal jif`n med salovann på sprayflaske, det ble bedre, men jeg hadde fortsatt problemer med de boblene. Noen som kan gi meg en step by step forklaring til hvordan jeg kan få dette bra? Å ta ut rutene er ikke aktuelt .. . Jeg lurer på om filmen rett og slett blir litt for stor etter at jeg har skjært den til (finskjært den), og at boblene liksom oppstår pga. at filmen blir presset ut over. Jeg bruker forresten en vanlig liten tapetkniv, og det burde jo være greit. Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Prøv med hårføner/varmepistol for å få vekk boblene. Varm forsiktig samtidig som du dytter luftboblene ut mot kanten, det er nesten umulig å få det bra uten å bruke hårføner/varmepistol. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet April 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Hei ! Jeg gikk ut i kveld og gjorde et nytt forsøk på ene sideruta, ble den beste til nå, men jeg er ikke fornøyd. Ser bra ut på bildet, men hvis du går nært i virkeligheten så ser du at filmen ikke strekker skikkelig til rundt inn i hjørnene. Jeg har funnet ut at problemet mitt ligger i skjæringen av filmen, når jeg skal ren skjære den. Jeg har ikke funnet en bra metode enda, så filmen blir på en måte liggene i en "bukt" inne atme pakninga, så alt vannet jeg skraper nedover/til sidene blir liggene inni pakninga, og derfor får jeg ikke til å få vekk boblene. I stad når jeg brukte hårfønern gikk det bedre, virket som at vannet fordampet hehe :) Må vell ta et nytt forsøk på fredag.. tilslutt hehe: En mislykket stripe som jeg la i dag, så den må og legges på nytt. Forøvrig er det søstra mi sin bil. Var ikke meninga å poste bilder av peugot her på golf 2 forumet men det er jo trossalt det mest aktive forumet ;) Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 Øvelse gjør mester veit du ;) Lykke til videre... Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet April 23, 2003 Rapporter Share Skrevet April 23, 2003 En kompis av meg samlet alle boblene på ytterkanten og stakk et lite hull med ei knalltynn nål og glatta ut det etterpå. Skal vite hvor det lille hullet er for at du skal se at noe er galt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Hvis jeg var deg, ville jeg tatt ut rutene, tviler på at det er noe vanskelig bak der. Rensa ruta med et barber blad så det ikke er noe smått på den som lager hull i sotings filmen, lagt på sotinga og skjært til sånn ca et par cm mere på hver side :) Brukt teip på et hjørne på sotings filmen og dratt filmen fra hverandre (hvis du skjønner, sort del og blank del fra hverandre..) Så ville jeg dynka på mett med vann på filmen mens jeg tok av plastikken (så den ikke klister seg sammen) og hatt på mett med vann på ruta :) Lagt på filmen på ruta (på riktig side, så du ikke soter så du ikke ser ut.. hehe hadde vært litt små kjett) stille inn så filmen ligg over hele ruta, og begynne fra midten og dra ut vannet med en nal. Blir ikke riper av nal jeg har erfaring med at det blir det av den lille plast jævelen som følger med pakka.. men uansett.. dra ut vannet med nal (sånn mor di bruker til og vaske vinduer med.. hehe) Så skjærer du av resten av filmen som er uta for ruta, skjær på skrå, altså så filmen er HELT opp til kanten på ruta :) men er ikke såååå farlig på de rutan der for er vel en plast list som dekker litt rundt... uansett, la ruta tørke lenge og sjekk om det ikke er noen bobler, ska ruta tas opp og ned ville jeg slengt på litt blankt neggel lakk mellom filmen og ruta, akuratt i kanten. Det med hårføner har jeg ikke prøvd men det virker egentlig bra.. lykke til da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 På små vinduer , og når du ikke gidder å ta ut rutene har jeg god erfaring med å spraye på såpe vann på utsiden av ruten - for så å legge filmen på utsiden , tilpasse den der ( kutte den 100% ). Pass bare på å ha rett side av filmen mot ruten . Da slipper du å kødde med å skjære inne i bilen. Tar da bare filmen fra hverandre , har på såpevann og slenger den på :) Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magzmod Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Hva med varmetråder i bakruta? Finnes det noen filmer som tåler det/ikke svir seg fast? Snakket med en på jobben som hadde fått sota rutene rund baut i en transporter med 5 eller 10 års garanti, og det var på bakruta og... Noen med erfaringer? Siter - magz - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg