Gå til innhold

sørmo`n:bmw M3 E30 prosjekt volvomotor S80 T6

Ranger emnet

sørmo`n

Anbefalte innlegg

blir heftig detta, kom med noen bilder så vi får se prossesen undeveis da.

lykke til med prosjektet

takk for d,skal få ut masse bilder:)gleder meg til alle gatebiltreffa igjen :D

960bilda.jpg

div bilder av 960`n

bilfstbilda022.jpg

IMG_0416.jpg

IMG_182720Small1.jpgstorsand.jpg

savne sladde vogna litt ja:) hmmmmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

T6:

"Sekssylindret twinturbo bensinmotor (272 hk)

En bensindrevet, twinturbo rekkesekser på 2.9 liter, stillegående og kraftfull. Motoren leverer maksimalt dreiemoment (380 Nm) ved bare 1800 omdreininger, og fortsetter deretter med turboegenskaper over hele turtallsregisteret. Doble turboladere og variable ventiltider på innsugningssiden gir en imponerende ytelse. Lav intern friksjon og variable ventiltider på utslippssiden holder drivstofforbruket nede og sikrer at motoren tilfredstiller strenge miljøkrav."

vet dere om noen andre biler som har Twin turbo orignalt? :P

96 - Volvo 940 - B230FK

92 - Volvo 740 SE - B230F - x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T6:

En bensindrevet, twinturbo rekkesekser på 2.9 liter, stillegående og kraftfull. Motoren leverer maksimalt dreiemoment (380 Nm) ved bare 1800 omdreininger, og fortsetter deretter med turboegenskaper over hele turtallsregisteret. Doble turboladere og variable ventiltider på innsugningssiden gir en imponerende ytelse. Lav intern friksjon og variable ventiltider på utslippssiden holder drivstofforbruket nede og sikrer at motoren tilfredstiller strenge miljøkrav."

Audi rs4/rs6 har orginalt :thumb

Men hva gjør du med drivverk? gir og akslinger etc går vel ikke om hverandre eller? Blir dette også volvo da eller modder du det sammen?

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T6:

Mitsubishi 3000gt :D

Ikke helt fan av å bytte ut Bmw maskiner med volvo, men høres ikke helt dumt ut med den maskinen der :D Hadde vært enda bedre med M3 twinturbo istede kanskje, men det er morro at folk prøver noe nytt noe!Det skal du ha!

Hvor mye veier maskinen?Blir vel endel modding av motor rommet nå da?

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags girkasse blir brukt? Ikke den originale Volvo-kassa med 4 trinn håper jeg

Øh, 960/S80 har da aldri kommet med noen 4-trinns kasse...

Men altså, hva slags motor skal du bruke? Du skriver S80T6 i topic, men all snakk i selve tråden er jo om den 960-6ern.. B6034FS eller hva den heter?

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

960 ble levert med 4 trinns automat, han bruker motor fra S80T6. Denne motoren har tidligere stått i en 960. Er ikke noen B6034FS, men heller en B6284. Slik som jeg har forstått det. Jeg liker sånne banebrytende prosjekter som å sette inn "feil" motor i en bil. hehe

Har litt lyst til å sette inn BMW 4.4l V8 i 960ien min jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, hva slags motor skal du bruke? Du skriver S80T6 i topic, men all snakk i selve tråden er jo om den 960-6ern.. B6034FS eller hva den heter?

motorn kommer fra en 99 mod volvo S80 t6,ble satt inn i 960`n min :D

så plokka jeg ut dn å solgte 960`n..skulle egentli bygge 242 men så handla jeg m3`n å bestemte meg for å bygge dn :hammer

så d er en b6284 motor ja :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir en kasse som heter TREMEC fra usa,handler igjenom http://www.norskturboimport.no

de har meeeeget goe priser på ALT innen trimming å div :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider