Gå til innhold

sørmo`n:bmw M3 E30 prosjekt volvomotor S80 T6

Ranger emnet


sørmo`n

Anbefalte innlegg

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

A Bi-Turbo set-up spans each turbo over a specific RPM range, one for low and the other for higher RPM's, greatly reducing turbo lag.

 

Twin turbo activates both turbos simultaneously.

 

Og du, ikke ødelegg en så fin BMW da!!!! knock :boxers

Så det du sier er altså at Supraens 2JZ-GTE som betegnes som "Twin Turbo" ikke er sekvensiell? Og at Mazdas 13B-REW to-rotor wankel som også betegnes "Twin Turbo" heller ikke jobber sekvensielt? La meg spare deg litt tid og komme med løsningen med en gang:

 

Det er absoolutt ingen forskjell på Twin- og Bi- annet enn bruken og misbruken. Parallellkoblede turbosystemer kalles like ofte "Bi" som "Twin" og sekvensielle systemer, som de to i eksemplet, kalles også "Bi" og "Twin" om hverandre. Det er ingen steder som har fastslått en gjeldende standard for bruken av disse to benevnelsene, derfor er det så mye rot ute og går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en original M3 så er det jo synd å "ødelegge" den med uorginal motor osv pga at dette er klassiker som bør tas vare på. Er det en av utrolig mange produserte standard E30 så er det bare morsomt at noen går egne veier og prøver noe nytt.

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en original M3 så er det jo synd å "ødelegge" den med uorginal motor osv pga at dette er klassiker som bør tas vare på. Er det en av utrolig mange produserte standard E30 så er det bare morsomt at noen går egne veier og prøver noe nytt.

 

Å være orginal er jo ikke alltid like artig :) Og med 195 orginale hester går det jo ikke så skamgodt vet du.. Ikke mot storgutta som Helge Vik etc.. Det finnes jo en god del orginale M3'er også.. Men, jeg er enig med deg, hadde jeg hatt en E30 M3 hadde jeg holdt den orginal med unntak av nye felger.. :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være orginal er jo ikke alltid like artig :) Og med 195 orginale hester går det jo ikke så skamgodt vet du.. Ikke mot storgutta som Helge Vik etc.. Det finnes jo en god del orginale M3'er også.. Men, jeg er enig med deg, hadde jeg hatt en E30 M3 hadde jeg holdt den orginal med unntak av nye felger.. :)

hvorfor skal alle være så orginale?? d spiller da ingen rolle hvilken motor som står i bilen så lenge eier er fornøyd med motoren og den funker som den skal, den motoren sørmo`n skal sette i blir god for ca 600hk og den vil funke bra på lave turtal, d hadde du ikke fått til med en m3 motor..... det er forlite volum i m3 motorn til at du skal få 600hk og at den skal bli kjørbar og fin på gata med tanke på turbo lag. jeg synes at det er et godt valg av motor jeg.

 

 

stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal alle være så orginale?? d spiller da ingen rolle hvilken motor som står i bilen så lenge eier er fornøyd med motoren og den funker som den skal, den motoren sørmo`n skal sette i blir god for ca 600hk og den vil funke bra på lave turtal, d hadde du ikke fått til med en m3 motor..... det er forlite volum i m3 motorn til at du skal få 600hk og at den skal bli kjørbar og fin på gata med tanke på turbo lag. jeg synes at det er et godt valg av motor jeg.

 

 

stå på :)

Karosseriet blir vel ikke ødelagt av å sette inn en annen motor? Er jo bare å slenge inn s14 igjen visst det skulle friste.

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karosseriet blir vel ikke ødelagt av å sette inn en annen motor? Er jo bare å slenge inn s14 igjen visst det skulle friste.

 

Hilsen Trond

helt sant :wave :wave :wave :wave :wave :wave :wave blir jo ikke noen forandringer av kaross :thumb

snart hælg folkens å da sier jeg cheers :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult å gjøre noe ikke alle har gjort.. lurer på hvorfor alle må ha alt av samme merke,er Vel resultatet som teller,høres kult ut..stå på :wave

 

Helt enig. Men innenfor noen rettningslinjer. Blir sint hvis jeg ser en fluka ny 4.2biturbo Audimotor i en ræti Volvo 240!

 

Men jeg skal vel ikke si noe. Bygger jo edelbrock i en Rekord 1967 :D

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal alle være så orginale?? d spiller da ingen rolle hvilken motor som står i bilen så lenge eier er fornøyd med motoren og den funker som den skal, den motoren sørmo`n skal sette i blir god for ca 600hk og den vil funke bra på lave turtal, d hadde du ikke fått til med en m3 motor..... det er forlite volum i m3 motorn til at du skal få 600hk og at den skal bli kjørbar og fin på gata med tanke på turbo lag. jeg synes at det er et godt valg av motor jeg.

 

 

stå på :)

 

Ca 1100 HK:

 

M3moottori2.jpg

 

1000+ HK:

 

moottori1p.jpg

 

900+ HK:

 

Bild_064.sized.jpg

 

800+ HK (brukes også til bakkeløp og handleturer lol) :

 

magnus4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår