Gå til innhold

sørmo`n:bmw M3 E30 prosjekt volvomotor S80 T6

Ranger emnet

sørmo`n

Anbefalte innlegg

De er sikkert lettkjørte og lineære med et sterkt bunndrag også. Og den oppgitte effekten er heeelt sikkert dynotestet på blyfri 98.

Vet ikke, har ikke prøvd noen av de. Mener å huske at de blir kjørt på 98 okt. Den øverste og Z3en er jo en reinspikka dragracer, men resten kjører med skilter. Den gule er forresten Europas raskeste 4 syl gatebil 8,3s @ 402m .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ca 1100 HK:

M3moottori2.jpg

1000+ HK:

moottori1p.jpg

900+ HK:

Bild_064.sized.jpg

800+ HK (brukes også til bakkeløp og handleturer lol) :

magnus4.jpg

for de som har litt peiling så vet man at i disse s14 motorene på bildene så skjer d absolutt ingen ting under 7000omdr..... kansje ikke så fin å dra på handletur med 800hk alikevell....... sørmo`n bygger bilen sin til daglig dags kjøring og da funker d ikke bra på mellom registeret med 600hk 4syl på 2,3L... da er det et mye bedre alternativ å velge en motor med litt volum og faktisk få litt moment tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft å bruke en Volvo motor i en BMW da:D

Men hadde jeg vært i samme situasjon, så hadde jeg nok endt opp med en M5 3,8L motor med turbo. Der har du 800 HK før du rekker å blunke;)

De er forholdsvis dyre da :( Og når man først har denne volvomotor'n hadde jeg også brukt den, er jo ikke akkurat noen stusselig motor :)

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er skjelden vi måler 402 meteren i gatene i levanger gitt..... uansett så er ikke de motorene som laget for å kjøre på gata..... såpass skjønner vel du også....

Du sa ikke noe om det igrunn.. Poenget var vel strengt tatt om man kunne få 600hk i en S14 motor, noe det viser seg man kan. Ikke hvor kjørbare bilene er.. Så hva med heller å si "OK, jeg tok feil", enn å begynne å ro seg vekk?

Blir nok kult det her, hadde nok ikke valgt en Volvo motor jeg heller, men du får jo gjøre som du selv vil med din egen bil.

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa ikke noe om det igrunn.. Poenget var vel strengt tatt om man kunne få 600hk i en S14 motor, noe det viser seg man kan. Ikke hvor kjørbare bilene er.. Så hva med heller å si "OK, jeg tok feil", enn å begynne å ro seg vekk?

Blir nok kult det her, hadde nok ikke valgt en Volvo motor jeg heller, men du får jo gjøre som du selv vil med din egen bil.

Så koster det sikkert akkurat like mye å dra ut 1100 hk av en s14 motor som det koster å ta ut 600 av motoren som han har begynt å bygge på fra før...? :p

Blir fett detta BA! du og christian som bygger eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koster det sikkert akkurat like mye å dra ut 1100 hk av en s14 motor som det koster å ta ut 600 av motoren som han har begynt å bygge på fra før...? :p

Blir fett detta BA! du og christian som bygger eller?

jeg,christian på http://www.norskturboimport.no .http://WWW.KMTECHNICS.NO står for MOTORBYGGINGA!

å forhåpentligvis lars b sund på div andre plagsomme ting!.så blir d http://www.automote.no som står for lakkering å div modds yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg,christian på http://www.norskturboimport.no ,KM teknics å forhåpentligvis lars b sund.så blir d http://www.automote.no som står for lakkering å div modds yodude

Er farge bestemt? Vær så snill ikke lakk den kamelon å ikke bytt ut vinga eller sleng på cupwings og greier! :nono:

Den blir jo mye cleanere uten den "vindussotinga" og de forskjellige merkene, syntes jeg da :)

Bytte felger? Har ikke lest hele tråden enda så ikke skyt meg :P Bare tenkte du kanskje hadde planlagt det siden mye annet skulle gjøres :) Men for all del, brock b1 er rånajs!

Blir artig å se denna bilen til neste år! Husker du kjørte skikkelig bra med den T6 stv'n på gatebil på Rudskogeni fjord! Skuffa over at du ikke kjørte like bra i breisladden, du hadde jo mange dritbra breie den helga!

Klubb for deg =)

|

|

V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er farge bestemt? Vær så snill ikke lakk den kamelon å ikke bytt ut vinga eller sleng på cupwings og greier! :nono:

Den blir jo mye cleanere uten den "vindussotinga" og de forskjellige merkene, syntes jeg da :)

Bytte felger? Har ikke lest hele tråden enda så ikke skyt meg :P Bare tenkte du kanskje hadde planlagt det siden mye annet skulle gjøres :) Men for all del, brock b1 er rånajs!

Blir artig å se denna bilen til neste år! Husker du kjørte skikkelig bra med den T6 stv'n på gatebil på Rudskogeni fjord! Skuffa over at du ikke kjørte like bra i breisladden, du hadde jo mange dritbra breie den helga!

Klubb for deg =)

|

V

soting å chrom speil å klistermerker skal av!!! happyhappy breisladden ble bare rote,vi slutta festen kl 06.00 om mårran å jeg ble vekt opp kl 11.30 i 960`n å jeg var bare så sinnsykt fullesjuk så nærvene var heilt på jorde søndag:)får ta d igjen til sommer`n;)har ikke bestemt farge enda å tar gjærne imot forslag :bump ps:har solgt b1 hjula:)vurderer hva jeg skal ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider