Gå til innhold

Varme apparat

Ranger emnet

Trond D

Anbefalte innlegg

Hey!

Sliter med at det ikke blir varmt på beina, noe som er drit på vinters tid. (Egentlig så må bilen på en litt lengre tur for at det skal bli kokvarmt sånn ellers).

Men er det da tett? Noen som har peiling? Er så utrolig drit med kalde bein og varme fingre, he he.

babyhmm?

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termostaten er ganske nye, men det skader vell ikke å bytte den ut.

Vukum mener jeg. Tror problemet er mer det at vifta der nede med beina ikke er helt i god form, hvist det er ei da.

96 Volvo 945 B230ft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det da bare en vifte til hele varmeapparatet på 740 (har plokka min ut sjøl for den er dårlig) den sitter under dashborde på pasasjer side. lett og komme til vis du tar ut hanskerommet (gjort på 1min) men kan være at systemet er litt "tett" mye rart som suges inn vettu. fant mye løv i min vifte, hehe. prøv å blås rein kanalene med trykkluft, hjalp litt på min ;)

da va nybil handla inn, og kræsja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vakum skal du ha mulighet til å lukke alle ventiler i bilen slik at du får kun den lufta som er i bilen. Dette kan du ikke med disse som er vaier-systemet på. Har man vakum er bilen klar gjort for AC også.

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vakum skal du ha mulighet til å lukke alle ventiler i bilen slik at du får kun den lufta som er i bilen. Dette kan du ikke med disse som er vaier-systemet på. Har man vakum er bilen klar gjort for AC også.

Min er vakumstyrt og har AC. men det er ikke mulig og kun sirkulere lufta inne i bilen.

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det da bare en vifte til hele varmeapparatet på 740 (har plokka min ut sjøl for den er dårlig) den sitter under dashborde på pasasjer side. lett og komme til vis du tar ut hanskerommet (gjort på 1min) men kan være at systemet er litt "tett" mye rart som suges inn vettu. fant mye løv i min vifte, hehe. prøv å blås rein kanalene med trykkluft, hjalp litt på min ;)

Skal ta en titt på det, tipper jeg finner noe løv ja :D

Takk

96 Volvo 945 B230ft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er vakumstyrt og har AC. men det er ikke mulig og kun sirkulere lufta inne i bilen.

Står iallefall det i "bruksanvisning" som fulgte med bilen. Men nå har jeg varmeapparat med kun vri brytere. Mulig det ikke var mulig å resikrulere lufta inni bilen på 740 fra 84 til 90.

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider