Gå til innhold

Nå brenner det biler i Norge og

Ranger emnet

Destro85

Anbefalte innlegg

men hvordan er det med forsikring hvis noen tenner på bilen min egentlig`?

Kort og godt fra Postbanken, selv om jeg ikke ble klokere, men ser det på som hærverk!

Hva dekker bilforsikringen?

Delkasko

En delkaskoforsikring vil gi dekning mot brann (dvs. brann, lynnedslag, eksplosjon), tyveri og hærverk i forbindelse med tyveri og bruddskade på bilens glassruter. I tillegg omfatter en delkaskoforsikring også en redningsforsikring.

Kasko

Kaskoforsikringen dekker det samme som delkaskoforsikringen foruten skade oppstått ved kollisjon, utforkjøring, hærverk (også uten at det står i forbindelse med tyveri) og skade etter «annen tilfeldig, plutselig ytre påvirkning».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan hende det er noen som ble inspirert av frankrike og det kan hende det er noen som vil ha penger men det har en sammenheng siden det kom nå(faen trenger penger da kan jeg brenne bilen så tror de at opptøyene har kommet til norge) eller så kan det hende at det er en pyroman som har blitt gammel nok til å bruke fyrstikker...

kan jo forsåvidt hende at de antente spontant men jeg tviler...

det brenner noen biler jevnlig i norge men det er ikke så mange som det har vært de siste ukene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uklart om bilbrannene kan settes i sammenheng med opptøyene i Frankrike. :hammer

Dette har UMULIG noe å gjøre med opptøyene i FRANKRIKE!!!

lukter forsikringsvindel jeg.... :confused:

Som sagt ovenfor kan de få inspirasjon derfra. Det er neppe forsikringssvindel når det brenner over hele Oslo. Men det kan uansett ikke bli i nærheten av det i Frankrike. Om en uke er det i Norge over, tipper jeg.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal ganske mye til for at en bil selvantenner når den står parkert...

ja :thumb

Du skal også ha ganske god fantasi for å legge skylden på norsk intigrerings politikk og sammenlingne dette med opptøyene i frankrike.

Mulig det er noen som ikke er etnisk norske som gjør dette, men at det har noe med frankrike å gjøre kan jeg på ingen måte se noe til.

Tennåringer med bensin og fyrstikker er vel mye mer sansynelig!

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider