Gå til innhold

Da ble det ny bil ja!! artig!!

Ranger emnet

slire_sladd

Anbefalte innlegg

Da ble det ny bil på meg også!!

1990 240 GL...

1998 B230FK

3" jt hele veien

chip og kn

17" compomotive

senket... nok, eller litt vel mye bak...

henta den i dag. artig bil å kjøre. stiv som "#¤%...

men den har litt motor problemer. går veldig urent på tomgang. og når den blir ordentlig varm så går den bare dårligere og dårligere. så fort turboen begynner å lade så fyrer det ut av potta. smeller og poffer og hoster... dette skjer etter ca 90min kjøring. går tydligvis over til nødprogram, for hadde av batteriet i 15 min, og da ble det "bra" igjen. men den går fortsatt veldig ujevnt. kom til konklusjonen at den trekker falsk luft.

noen andre teorier på hva det kan være?

mvh Thomas

Shekk luftmengdemåleren din yummy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe... definer dårlig...

begynner med kald motor. da går den på tomgang og ellers egentlig ganske ok, men går ikke rent i det hele tatt. så blir den varm og går nesten ikke på tomgang, men fortsatt ok når jeg har litt gass. men etter en stund... så går den dårligere og dårligere... den slutter å gå på tomgang i det hele tatt. gassen får kun av/på funksjon(plutselig begynner turboen å lade rett etter et lite smell, wg?). det fyrer ut av potta, smeller foran i motoren og til slutt så stopper den. da må jeg ha av batteriet i en 15 min, så er vi tilbake til utgangspunktet igjen...

skal bytte innsugspakning i dag, får se om det hjelper for den får mye falsk luft..

noen som har noen teorier utover falsk luft? motoren har visst stått en stund før den ble satt i bilen min. kan det være flere morkne pakninger?

Mvh Thomas

...prrrrrtt...

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg bytta pakning. den gikk veldig fint med en gang. men etter en stund så begynte den å gå rart. på tomgang så går den nå opp til 2500rpm og ned til 1200, opp til 2500, ned til 1200... osv osv...

hva er feil? skjønner ingen ting nå...

men skal si den innsugspakningen var klar for å bli bytta ut...

DSC00091.jpg

...prrrrrtt...

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider