Gå til innhold

prosjekt bil.

Ranger emnet

xanakor

Anbefalte innlegg

litt uti januar har jeg for planer å skaffe meg en prosjekt bil. trenger noe å holde på med å noe å ha d gøy med når det er færdi!

hva mener dere jeg burde går for? alle tips mottas!

pris: maks 20000 (siden dette blir en prosjektbil kan det godt være en litt defekt bil)

aller helst bakhjulstrekk!

skal også pakkes stereo som blir særiøst bygget i bilen.

håper på så mange særiøse tips som mulig!

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

Redigert: Opel Ascona B og Kadett C er også et alternativ.

trodde nå det var en 328 også da... er ikke sikker, men jeg trodde det ihvertfall :p

325i er da 2.5 liter på ca 170hk

325e er en 2.7 liter på mindre hk enn 2.5 literen, men med koslig potensiale :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trodde du nok feil :P!2.5liters rekke 6eren fra 325i er den største motoren E30 kom med, hvis vi ser bort i fra M3 da.

Bare for å pirke, så ble den solgt som 320iS i Italia, da med 192 hk. Og det er faktisk laget en ORGINAL 333i. Dog riktignok i ett VELDIG begrenset opplag.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trodde du nok feil :P!2.5liters rekke 6eren fra 325i er den største motoren E30 kom med, hvis vi ser bort i fra M3 da.

hvis en tenker motor størrelse, så er nok 325e den største, som da hadde 2.7 istede for 2.5'ern i 325i :p (siden da 328 ikke eksistrerte)

har en kompis som satte i en slik 2.7 liter istede, har mindre hk enn 2.5'ern originalt, men er lett å få opp igjen med større motor volum å leke med :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuuuuul toyota! :)

Nomix: 190E er et bra alternativ , men desverre no 1 drittbil å bygge anlegg i :) (Been there done that...never again)

pga. av tanken mener du?

Tja, er jo mange som har fått det bra bakider da :) (http://www.mb190klubb.com)

Skal vel i gang med det om en stund jeg også, men har planer ;)

190e/e30 er jo greie biler det...

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv bygget i en 190e og fikk det greit nok til... ( http://home.no.net/team190e/ ), men det er ikke noe bra utgangspunkt for det om. Da er E30'en mye bedre vil jeg tørre å påstå , selv om Jeg ikke har rota for mye i den :) Har selv vært 190' freak engang ;) Dessuten så virker E30'n mer gøyal å kjøre..

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider