Gå til innhold

skal lakkere opel ascona b

Ranger emnet

rioi

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en gammel ascona 1976 mod som begynner å bli sliten i lakken. derfor skal jeg investere i profesjonellt lakkarbeid.

Håper dere kan svare meg bedre enn "Det kommer ann på", derfor skal jeg prøve å legge til så mye info som mulig.

Bilen er blå. egentlig ganske mørk, men srundt hjulbuene er den lysere da det ser ut som om noen har prøvd å lakkere opp hjulbuene hjemme.

Bilen er ellers helt fin. fri for rust og ingen bulker så det skal bare være å pusse den ned å lakkere.

Lakken skal være metallic svart og av bra kvalitet. Jeg vil ikke gjøre noe forarbeid selv da jeg vil ha et bra resultat som er beuyndringsverdig.

noen som kan gi prisantydning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal den lakkeres i dører, bagasjerom, inni og slikt? har du tenkt å gjøre noe demonteringsarbeid selv eller har du tenkt å bare levere bilen?

Kan jo starte med et budsjett på rundt 20K tenker jeg, og da tipper jeg du ville fått et ganske så bra resultet visst det virkelig er så lit grunnarbeid som må til på bilen din. 15-20K

...det kommer faktisk ann på...hehe.

For å si det slik så er det 6 forskjellige verksteder som lakkerer rundt om her jeg bor. Alle steder er det forskjellig, men det som igjenspeiler seg, er som vanlig det at desto billigere desto dårligere resultat.

edit;

svart er forøvrig ikke en spesielt dyr lakk. De lureste du kan gjør er å ta med deg bilen til et lakkverksted som er aktuelt og få dem til å gi deg et prisoverslag.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en gammel ascona 1976 mod som begynner å bli sliten i lakken. derfor skal jeg investere i profesjonellt lakkarbeid.

Håper dere kan svare meg bedre enn "Det kommer ann på", derfor skal jeg prøve å legge til så mye info som mulig.

Bilen er blå. egentlig ganske mørk, men srundt hjulbuene er den lysere da det ser ut som om noen har prøvd å lakkere opp hjulbuene hjemme.

Bilen er ellers helt fin. fri for rust og ingen bulker så det skal bare være å pusse den ned å lakkere.

Lakken skal være metallic svart og av bra kvalitet. Jeg vil ikke gjøre noe forarbeid selv da jeg vil ha et bra resultat som er beuyndringsverdig.

noen som kan gi prisantydning?

Ascona B er tøffe biler! Kan bare si hva jeg betalte for lakk av min saab.. det var 20 k, da leverte jeg inn bilen, og fikk den lakkert tilbake. da var støtfangere fikset, all aero-stylinga var lakkert, og bilen var ellers pen og hel etterpå:) I og med at den ikke har tak ble det nok mindre arbeid, men vil tro at en ascona b er mindre komplisert å jobbe med enn en saab 900 som er 14 år nyere:) Hadde forøvrig heller ikke særlig med bulker i saaben min, kun endel riper. rust har det aldri vært..

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider