Gå til innhold

740en stopper!

Ranger emnet

volvopiah

Anbefalte innlegg

dårlig batteri? hadde en lett mc som det samme skjedde med, og da driv vi å skifta alt mulig stæsj, men til slutt viste det seg bare at det var batteriet som var dårlig..

veit ikke batteriet virker ok.. den starter fint når det er kaldt.. e liksom etter den har blit varm at den stopper opp heilt plutseli og blir litt tungstartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikke batteriet virker ok.. den starter fint når det er kaldt.. e liksom etter den har blit varm at den stopper opp heilt plutseli og blir litt tungstartet

Hvis jeg f.eks har spinni rundinger, eller gitt moderat med gass, og clutsjer for å bremse ned etc, stopper alltid bilen.

Da kan det være jeg må vente 30 sek før jeg får den i gang etc.

Mitt problem er vel kanskje at den får litt får mye bensin når jeg gasser på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg f.eks har spinni rundinger, eller gitt moderat med gass, og clutsjer for å bremse ned etc, stopper alltid bilen.

Da kan det være jeg må vente 30 sek før jeg får den i gang etc.

Mitt problem er vel kanskje at den får litt får mye bensin når jeg gasser på?

hmm.. kan være noe sånt ja.. at den rett å slett får for mye bensin.. får se... men sku være rart.. har ikke skift bensinpumpa.. så den har nok levert like mye heile sitt liv, den ville nok levert mindre jo gamlere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

ganske enkelt bare å sjekke pluggene om de er blaute da :)

Er de det, så har du jo svaret ditt. "jager" motoren litt før den gir seg og mister effekt samtidig, så er det for LITE bensin.. :) Ganske vanlig når det fryser på i kulda, og man har noen edle dråper vann i systemet ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satt litt på spissen, så skal vel ladelampa lyse dersom dynamoen ikke fungerer skikkelig?

Og når den ikke fungerer, så henter bilen strøm fra batteriet til det er tomt.... og da skal du vel stregt tatt slite med å få starteren til å gå rundt ;)

PS:

Eleminering av Generator;

sjekk stabiliteten på spenningen over batteriet når motoren går på 2000-2200rpm... den SKAL være over 14V. (regulatoren på dynamoen er nemlig på 14.4V)

Er den ustabil, og litt lav på spenningen... prøv å bytt regulator. Koster deg 150 kroner.. og er gjort på sekunder :) Sålenge det er Bosch-dynamo da.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider