Gå til innhold

Clutch problem

Ranger emnet

Crash

Anbefalte innlegg

likksom oppunder i mellom dær inne. en rund avlang greie..

Takker for alle svar... cheers

Skal under bilen til tirsdag,håper jeg klarer det har lest en del om det å det ser jo ikke så veldig vannskelig ut.Bare å lufte å fylle på..

Det eneste som er dritt er at den gammle eieren har brukt spesial væske så jeg må finne ut hvordan veske det er.

BMW E30 325i touring 1990mod :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har han brukt dot 40 så tåler det uansett bremseveske.. men det er en luftenippel dær under. lukk den opp og fyll på ny helt til det renner ut. så lukker du forr så begynne å pumpe på pedalen. du vet hvordan man lufter bremsene?

Han pratet om en bremseveske som inneholt silikon,skulle vist være bedere(skulle ikke bli fuktighet) :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg luftet pumpa i dag(den under) det kom et par sprut å clutch pedalen begynnte å bli normal,,men så kom det plutselig ikke mere væske bare luft, å pedalen ble helt død igjenn...

Vi luftet i ca 30min å ingenting skjedde kom nesten bare luft :w00t ..

Hva kommer det av (må jeg byte pumpa)

ps:Bremseveska var JÆVLIG møkete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

store japser, f.eks hi-lux har som oftest egen tanke for clutch-væska..

Jeg var inne på GS bildeler.. der er det en tegning over en clutch pumpe,,å den har en beholder :wonder ,,, skal man fylle på et annent sted enn på bremsevæskebeholderen også.....

Mange som sier mye forskjelig her :hondakick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har også en pumpe til ved clutch pedalen (master pumpe) hvis den er gåen så pumper du bare luft ned til pumpa på girkassa (slave pumpe) og da blir det lite clutchpedal på deg..!! ps:det er ikke normalt å etterfylle bremsevæske.. det som minsker i beholder er pga bremseklossene blir slitt!! nivået vil stige når man bytter klosser..

blir det borte væske så lekker det et sted..!!

stå på..!

toyota 4Runner 36"

KE70 m/bmw turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider