CalibraT Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Hvor sitter ventiltetningene hen? Hvorfor vil det komme blårøyk ut av potta hvis disse er gåene? Mvh; Thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Hvor sitter ventiltetningene hen? Hvorfor vil det komme blårøyk ut av potta hvis disse er gåene? Ventiltetningene stitter i toppen rundt ventilstammen, de sitter der for å hindre at olje fra toppen ikke renner ned langs ventilen og havner i forbrenningskammeret. Da disse er av en gummiblanding vil de med tiden bli slitt og harde, da slipper de olje forbi og denne oljen havner i kammeret, og forbrent olje blir det blårøyk og vond lukt av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalibraT Skrevet November 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Vil ikke de bli ganske så vrengt da? I og med at ventilen går opp og ned så fort, burde jo de på en måte bli vrengt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Vil ikke de bli ganske så vrengt da? I og med at ventilen går opp og ned så fort, burde jo de på en måte bli vrengt. Nei, de er ganske stive og tjukke. Også ligger det jo olje der som gjør at det ikke går tørt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalibraT Skrevet November 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Å ja, okok.. Tusen takk for hjelpen da. :D Må man av med toppen for å skifte de? Eller kommer man til bare ved å ta av dekselet, å kammer osv..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Å ja, okok.. Tusen takk for hjelpen da. :D Må man av med toppen for å skifte de? Eller kommer man til bare ved å ta av dekselet, å kammer osv..? vet det finnes noen "racing" løsninger, men det er best å ta av toppen siden du må løse ut ventilene og ta av fjørene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 ja.. de ligger jo bak fjørene og alt det må av. kam osv... litt jobb forran deg ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Trykkluft i sylinderen (slik at ventilene ikke detter ned i sylinderen når du løsner ventil fjærene), så slipper du å ta av toppen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
masada 626 Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 har gjort det med og slippe mykt tau inn på sylinderen og så dreid stempelet forsiktig opp,men da må du være sikker på at det gjøres i riktig syklus.i den der begge ventiler er stengt.går som smurt det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.