Gå til innhold

HVILKEN 4WD/AWD er å anbefale?

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

er ikke så oppdatert mer enn vanlig folkekunnskap rundt girkasser. Og det at haldexen skulle klare å mate igjennom 2400nm det høres helt vilt ut. Men når jeg tenker igjen så er det ikke diffen som har ryki på de med haldex jeg har hørt/lest om, er vel mer girkassa.

De kommer vel i forskjellige størrelser Haldex'ene også. :)

Men det jeg ville ha frem er at systemet haldex ikke er dårlig, men implementasjonen av det er kjedelig på de fleste biler. (FWD til du mister grep osv)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ey.. bli med en liten runde en gang så får du overbevist meg.. Hvor pleier du å kjøre? Bor i lørenskog jeg og

Noe sånt burde man vel klare å få til en eller annen gang :).

Pleier ikke å kjøre så mye mer enn bare hjem fra jobb nå om dagen :P.

Apropos Quattro; en morsom liten sak her for noen uker siden var når det var snø og slikt forrige gang måtte jeg flytte en bil med sommerdekk. Endte opp med at jeg måtte ringe Viking for å få flyttet bilen da det jo var skamglatt og umulig å kjøre med sommerdekk (kanskje ikke så rart med tanke på at det var vinter..).

Opp til taket på phuset her jeg bor er det en liten bakke, passe bratt og passe lang. Bilen stod på taket der og vi skulle da opp dit for å hente bilen.

Kjører foran viking bilen i Audien og opp bakken.. Kjører opp på taket og parkerer. Lurer litt på hvor vikingbilen blir av, den var jo tross alt rett bak meg. Tusler nedover igjen og da ser jeg jaggu vikingbilen i bunn av bakken, sidelengs inn i brøytekanten.

Prøvde å gå nedover baken men endte bare opp med å skli ned. Var blitt blankpolert is der i løpet av dagen men kjære Audien krabbet rolig og greit opp ;).

Endte opp med at vi måtte grave ut vikingbilen, få på kjettinger og da først kom han seg opp med litt spinning.. Jeg merket ikke at det var glatt når jeg kjørte opp. Rundt da skjønte jeg at jeg vel neppe kom til å bli stående fast i vinter ;).

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

ser det er mye audi prat her, jeg har en VHS skryte film fra ca 1981-82

mye rally med audi ur qattro...

hedde jeg hatt muligheten til det kunne jeg tenkt meg en sånn coupê med turbo.

men det blir alt for mye skruing :-(

hadde vert gøy å gjort om VHS`n til dvd for framtidig forlystelse :-)

eventuellt lagt den ut her for å overbevise Vomas om at AUDI ur-qattro er den ultimate lekebilen....

http://www.tristania.com

har du diesel bil? sjekk ut:

http://www.chiptuning.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste 4WD-systemet er det selvsagt Subaru som har :D

6MT med elektronisk justerbar senterdifferensial (DCCD), der låsingen kan justeres fra 0% til 100% (manuelt eller automatisk). 0% låsing gir tilnærmet RWD kjøreegenskaper, så man kan få det beste fra to verdener. Standard på WRX STI fra 2005.

Har satt en slik girkasse i min 98-modell (med spesiallaget DCCD ECU)

dccd.jpg

'06 Subaru Outback 3.0R

'92 Suzuki Bandit GSF 400
x '98 Fireblade '91 Bandit 400 '04 VFR800  '87 FZR100 '84 RG 250 Gamma '10 Mondeo 2.0 TDCi, '01 Leon 1.6 '98 Impreza GT '01 Elise S2 '98 Boxster 2.5 '91 MR2 MKII '91 Civic '84 Prelude

Lenke til kommentar
Del på andre sider