Gå til innhold

Montering av panserlist/emblemfri grill

Ranger emnet

xGrape

Anbefalte innlegg

Har investert i en emblemfri grill (2 riller), og en badlook panserlist. Har ikke så mye peiling på montering osv desverre...

Sånnher ser de ut:

grill.jpg

badlook.jpg

Tok av den gamle grillen, men den er jo støpt fast i hele den metall-tingen som sitter under grillen/lyktene. Må vel kappe av denne på ett vis da? Noen som har bilder/DIY-guide fra tidligere prosjekter?

Lista skrues fast rett over lyktene, sant? Ikke i panserlokket? Og alt bør monteres FØR lakkering, eller? Også må det vel sprakles og sånt? Får se om lakkerer-duden kan ordne det...

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panserforlengeren skrus fast i panseret, ikke i grillen/lyktene..

Sjekk at lengden på lista stemmer, lakker den, borr 7 hull ca, og skru den fast samt lim den med sikaflex ellerno. Litt usikker på om det er nødvendig å lime.

Om du skal ha jevn overgang, så fester du lista før lakkering, så sparkler du overgangen, så lakkerer du hele panseret, lista og sparklingen i ett..

Litt usikker på hvor lenge det vil holde med sparkling, har hørt mye om at det kommer til å sprekke opp ved første fartshump.. :)

Grillen er jeg mer usikker på.. Trodde det fulgte med den lista under også.. Vet noen følger med, men tydeligvis ikke alle..

Lykke til.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye saging og sliping fikk jeg nå den nye grillen på plass.

Men tilbake til badlook-lista... monteres på panserlokket, eller nede på lyktene? Vil kunne åpne panseret uten å knekke den tynne tynne glassfibern liksom... og hvordan festes lista? Limes? Skrues? Noen her må vel ha gjort dette før og vite litt:)

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye saging og sliping fikk jeg nå den nye grillen på plass.

Men tilbake til badlook-lista... monteres på panserlokket, eller nede på lyktene? Vil kunne åpne panseret uten å knekke den tynne tynne glassfibern liksom... og hvordan festes lista? Limes? Skrues? Noen her må vel ha gjort dette før og vite litt:)

Jeg har forlenger på min, og den er skrudd i panseret...

Er ikke noe problem og åpne panseret, må bare lirke fingra oppunder og ikke holde i lista, men i panseret på innersiden av lista...

EVT. kan du legge kabeltrekk ut til den ene siden av panseret som du bruker...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider