Elling Skrevet April 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2003 hmmm.. får prøve dynamoen da... den er der hele tiden.. sånn symaskin lyd :) zzzzzzz lyd :) Siter Volvo 940LT 95' Volvo 245 86' x - Volvo 245 91' x - Volvo 240 GLE 86' x - VW Golf MKII 88' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet April 27, 2003 Rapporter Share Skrevet April 27, 2003 Etter at vi bytta toppakning og regreim på GolfI GTIèn til kameraten min fikk vi sånn hviiine "fly på vei til å ta av" lyd. Dette var fordi vi hadde stramma til strammehjulet litt for mye. Løsnet det litt så ble det fint gitt. Prøve det kanskje? Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elling Skrevet April 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2003 ja.. sånn fly til å ta av lyd ja.. kan jo pøve det... takk for tipsene hvertfall...! Siter Volvo 940LT 95' Volvo 245 86' x - Volvo 245 91' x - Volvo 240 GLE 86' x - VW Golf MKII 88' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2 Skrevet Mai 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2003 Jeg skiftet register reim på den gamle audien min for en et par år siden. Dette var en 1.8 liter med gasser. Reima ble kjøpt på biltema, men jeg kan ikke huske om jeg skiftet strammehjulet. Da fikk jeg akkurat denne lyden som flere av dere har opplevd. "Hviiiii, hviiii:D" Nå klarte jeg å kjøre i stykker reima på golfen. Det manglet en 10-15 cm med tagger:D hehe. Dette er en 1.6 liter som i å for seg er den samme motoren som satt på audien. Monterte da den gamle reima som satt på audien som en nødløsning. Dette fungerte utmerket og ingen ulyder hørtes. Etterhvert ble det handlet inn ny reim og strammehjul fra biltema (selvsagt). Jeg monterte reima her om dagen og hadde en mistanke om at hvine lyden ville hjemsøke meg igjen. Og da jeg vridde om nøkkelen ble mistanken bekreftet "hviii, hviii" høres når en tråkker på gassen:D:D Får vel prøve å slakke litt på strammehjulet. (Om jeg gidder) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Mai 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2003 golfing: Du er tøff som tør å kjøpe slike vitale deler på Biltema ;) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2 Skrevet Mai 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2003 Originally posted by Mk2-16v golfing: Du er tøff som tør å kjøpe slike vitale deler på Biltema ;) Takker! Er av den tøffe typen jeg vettu;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lazzario Skrevet Mai 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2003 Fant en eller annen slags smørning i garasjen og smurte på strammehjulet ved registerreima.. Og vips, så var lyden borte :D Siter Er du glad, så blir det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lazzario Skrevet Mai 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 Og vips, så var den tilbake :p Bestilt alle reimene nye + strammehjul nå så best den blir borte! Siter Er du glad, så blir det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lazzario Skrevet Mai 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2003 Skiftet dynamo reim, servo reim, reg reim og strammehjul i dag! Endelig kvitt lyden for godt!! :D Skal skifte hjullager bak nå.. Noen som har gjort dette, og vet ca pris ? Trenger også to nye hovedlykter.. Noen som har noen liggende ? ( Er det forskjell på hovedlyktene til dem som har enkle lykter og dem som har doble ? ) Siter Er du glad, så blir det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Ja jeg har gjort det mangen ganger.. det er relativt lett.. men husk å pakke det nye hjullageret inn i fett det er veldig viktig. så må du ikke glemme at du skal ha slakk i hjullagrene bak.. vist du lurer på noe mer er det bare å spør ja lyktene er de samme.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg