Gå til innhold

Fuelmax!!

Ranger emnet

ssagat

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med disse fuelmax magnet greiene som vist nok skal redusere bensinforbruket å gi litt ekstra kraft??+ Funker det?

http://www.citroencx.no/6-Bibliotek/7-Tema/Trimming/Hagenau/FuelMax.htm

har hørt om det, men om det funker veit eg ikkje.

man kan og få noko som er lignanes som man fester på oljefilteret og "fanger" opp små metall parikkler i olja.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuelmax er nok bare svindel...

Prata med dem som selger dem greiene, dem hadde nok klart å selge deg en støvsuger i samma slengen virka det som... asshole

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker bilfabrikkene millioner på millioner på å utvikle motorer som har lavere utslipp og lavere forbruk, når de bare kan montere magneter til 0 komma niks, så er hele saken løst?? -tror nok det er ren svindel ja. Faren min fikk tak i en type av de greiene der som han prøvemonterte på rangerover'n sin. Vi testa på CO% målern med og uten, og merkelig nok var det høyere utslipp med dingsen montert enn uten... det kan jo ha vært tilfeldig men...

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører en Chevroelt Astro 4,3L V6 bensin.

25km til og fra jobb, samme vei hver dag.

På denne strekka har forbruket ligget svært stabilt på 1,27L/mil. Jeg fyller til og med benisn på samme bensinstasjon (og samme pumpe!) hver gang.

Siden slike "lurium produkter" ofte blir påstått å virke best på nettopp blandet/småkjøring på bensintørste biler, begynte jeg å prøve litt forskjellig:

Da pluggene uansett måtte byttes, kjøpte jeg HALO plugger. Ingen forskjell i forbruk.

Kjøpte Tufoil oljetilsetning og har brukt den i olja det siste året. Ingen forskjell.

Da luftfilteret måtte byttes, kjøpte jeg KN-filter for original filterboksen. Ingen forskjell.

Da eksospotta var ferdig, byttet jeg til Dynomax highflow-potte (samme utseende som originalpotta) og bygde om anlegget fra 2,5" til 3" fra potta og ut bak. Da gikk forbruket litt ned fra 1,27 til 1,19. Merket også klart forskjell i dreiemoment.

Men lurium produktene tror jeg ikke på.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under andre verdenskrig når det kanskje var mangel på drivstoff av tilfredsstillende kvalitet for bruk på fly, skal det vistnok ha blitt montert sånne magneter på drivstofflinjene på fly, for å få bedre effekt utav bensinen.. Mener å ha lest dette i en eller annen historiebok om krigen lenge før jeg hørte om det andre steder.. Tror det hadde en effekt den gangen, men vet nå ikke om det har så mye for seg nå med dagens motorer og drivstoffkvalitet... Og som flere påpeker, så kan man jo spørre seg, om hvorfor bilene ikke allerede blir utstyrt med sånne enkle hjelpemidler fra fabrikken da dersom det virkelig hjelper.. Men der kan jo være andre krefter med i bildet...

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider