Gå til innhold

Hoved + deleier, 1 forsikring?

Ranger emnet

petrez

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle spørre her, prøvd å søke men fant ikke mye info om akkurat dette.

Har seg slik at jeg valgte å sette min førstebil på min mor, men føre opp meg selv som medeier for lettere å omregistrere senere. Akkurat nå er ikke økonomien den beste og står uten fast jobb, så bonus-sparing må vente for min del. Ideen var da at jeg betaler forsikringen som står på henne. Ettersom foreldrene mine har hatt mest kontakt med forsikrings-selskap tidligere så fikk ikke jeg satt meg inn i avtalen der og da, men nå har jeg altså nettopp fått premiebeløp i posten, registrert i mitt navn. Moren min fikk sin forrige uke, som jeg også må betale (kun jeg som bruker bilen). Synes det er veldig merkelig at jeg fikk et seperat forsikringskrav, noe jeg heller ikke har råd til (9000 i halvåret, ca 2600 hos min mor) når dette ikke var en del av avtalen i utganspunktet.

Har noen erfaring med lignende situasjon, er det slik at hver medeier av en bil må betale egen forsikring? Eller ender det nå opp med at jeg må omregistrere bilen/trekke meg som eier? Vet jeg burde tatt opp dette internt med selskapet, noe jeg skal gjøre så fort som mulig, men tenkte bare høre her først, om noen har noen synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei har sikkert gjordt feil, mor di får rekningen der du står som medeiger... Men da er ikke noe poeng å stå som medeiger for du får ikke noe forsikrings premie, og omregistreringsavgift må vel betalast uansett.. Treng berre å stå som medeiger vist du har pant i bilen...

Kjører kun biler så e rieger stylling på

Golf Vr6 Turbo.........

Prosjekt: Golf2 1,8GL

*Bmw E-36 320......... (Automote)

*Bmw E-30 316.........

*Opel Caibra 2.016v...

*Porsche 944 2.5......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du står som medeier på vognkortet og mora de som eier så er det snakk om bare 1 forsikring...

men er du fører under 23 år f.eks er det kjekt å spesifisere dette for forsikringa... kjedelig med avkorting på forsikringa om du skulle smelle eller no pga du ikke har oppgitt korrekt info...

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på jettaen min så står bilen på pappa og eg som med eier og det står i vognkortet. og forsikringa på pappa. grunnen for at vi gjord det var fordi viss eg skulle setta forsikringa på meg i seinare tid så ville eg ikkje mista bonusen.

det vart me fortalt fra forsikringsselskapet.

på golfen er eg eigar og forsikring på pappa. sparer penger på slikt:)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle spørre her, prøvd å søke men fant ikke mye info om akkurat dette.

Har seg slik at jeg valgte å sette min førstebil på min mor, men føre opp meg selv som medeier for lettere å omregistrere senere. Akkurat nå er ikke økonomien den beste og står uten fast jobb, så bonus-sparing må vente for min del. Ideen var da at jeg betaler forsikringen som står på henne. Ettersom foreldrene mine har hatt mest kontakt med forsikrings-selskap tidligere så fikk ikke jeg satt meg inn i avtalen der og da, men nå har jeg altså nettopp fått premiebeløp i posten, registrert i mitt navn. Moren min fikk sin forrige uke, som jeg også må betale (kun jeg som bruker bilen). Synes det er veldig merkelig at jeg fikk et seperat forsikringskrav, noe jeg heller ikke har råd til (9000 i halvåret, ca 2600 hos min mor) når dette ikke var en del av avtalen i utganspunktet.

Har noen erfaring med lignende situasjon, er det slik at hver medeier av en bil må betale egen forsikring? Eller ender det nå opp med at jeg må omregistrere bilen/trekke meg som eier? Vet jeg burde tatt opp dette internt med selskapet, noe jeg skal gjøre så fort som mulig, men tenkte bare høre her først, om noen har noen synspunkter.

Hovedbruker av bilen skal forsikre bilen!

Dvs bilforsikringen prises etter den risiko forsikringstaker utgjør.

Hvem som står som eier er egentlig uvesentlig...

se forøvrig tråd:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=93748&page=2&pp=15

Hilsen cj

c¨,)

'01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant

x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking

x '84 Volvo 240

...oppstarteren av:

-= forsikringstråden på forumet =-

Lenke til kommentar
Del på andre sider